Inlägg från: mamma på vift |Visa alla inlägg
  • mamma på vift

K*B*N, pratar del 11

Asereht skrev 2010-06-16 16:51:27 följande:
    Ni som syr mkt, vart är bäst att beställa ifrån om man vill köpa tillbehör som kantband, viselin (eller hur det stavas) osv? Funderar på att skaffa mig en snedslåvikare också, är det så smart som det verkar? Jag gillar bred akantband och det är inte alltid man hittar det.
     Tips emottages tacksamnt.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
    www.stoffochstil.se har ett ganska bra utbud... det enda tråkiga är att leveranstiden är ganska lång.
    Att städa när man har småbarn är som att skotta snö när det fortfarande snöar.
  • mamma på vift
    Asereht skrev 2010-08-31 18:37:38 följande:
    Suffletten ser nästan ok ut om man håller sig ca två meter ifrån.

Tror jag ska testa på ett lakan sen och se om jag kan forma till delarna lite. Såg i olika bloggar att det inte bara var min som hade lite häng.

En fråga till Frk S, funkar en geckoram på en Frog och vad skiljer geckosuffletten från Frog och Cam?
    Hej hej Kunde inte hålla mig utan måste bara skriva att suffletten blev fin. Mina hängde oxå så i början innan jag insåg vad som var fel Det som händer är att tyget drar mer där bågarna börjar svänga neråt än på mitten och då hänger tyget där emelllan eftersom det inte blir ordentligt spänt. Förstår du vad jag menar?

Nr 1 och 2 är mer spänt än 1 och därför hänger det där emellan.

För att få bort detta måste man plana ut bakstycket i övre kanten mellan punkt 1 och 2.

Mitt bakstycke mönster ser ut så här:

och framstycket

Hoppas att det kan vara till någon hjälp

Jag tycker inte att du ska ge upp, bara man får till ett vettigt mönster så är det ganska roligt att sy suffletter
  • mamma på vift
    Ekorrfamiljen skrev 2010-09-01 09:34:42 följande:
    Just det: Asereht, din suffla var ju superfin!! Solig

Instämmer med Frk S att mamma på vift gärna får kommentera oftare och så sparkar jag maken lite diskret på smalbenen.. Han har ju sååå mycket annat som är viktigare tydligen. Drömmer
    Fröken S och Ekorrfamiljen: Tack! Vad söta ni är Kanske ska ta mig i kragen och bli lite mer aktiv på FL... jag läser en himla massa trådar men skriver nästan aldrig i dem... vet inte varför men jag gillar att hålla mig lite i bakgrunden Ni är så härliga här i tråden och det är så roligt att läsa om era funderingar kring allt mellan himmel och jord... man får en massa bra tips om vinterkläder, åkpåsar osv som man inte får någon annanstans.
  • mamma på vift
    sarahl skrev 2010-09-07 10:06:30 följande:
    min blogg har blivit alldeles knäpp. Jag har inte varit inloggad på väldigt länge och nu när jag loggar in så är bloggen helt vit, bara texten som syns, bakgrunden och allt är borta. och inte kan för m itt liv komma ihåg hur man byter bakgrund!

tips någon.
    Om du går in på Design som ligger på kontrollpanelen så har du i gadgets lagt till en html/javascript gadget där du klistrat in en kod från "the cutest blog on the block" det är den som är din bakgrund. Testa att kopiera koden ta bort gadgeten och lägg till den igen.

Annars har du något som heter malldesign högst upp, det är en nyhet som blogspot kommit med. Där kan du oxå ändra bakgrund och layout.
  • mamma på vift
    sarahl skrev 2010-09-07 10:27:29 följande:
    Men det går ju inte att ändra, den är fortfarande helt vit. F*N
    Som det ser ut nu så har du blandat två bakgrunder, dels den från cutest och sen från blogspots egna som man hämtar och ändrar under Malldesign.

Om du bara vill ha den blåa bakgrunden, dvs den från blogspot så får du radera gadgeten med koden från cutest blog. För att ändra färger på text osv går du in på Malldesign, väljer avancerat. Där kan du ändra textfärger osv.
  • mamma på vift

Ojojoj måste bara få dela med mig för jag är glad och jag vet att om några förstår min glädje så är det ni
    Budade hem en Molo regnbågsoverall i st.92 till lillgroda nyss!!! Är så glad att jag vann den, har suktat efter en sådan länge men inte riktigt vågat slå till, men nu gjorde jag det Han kommer bli så fin i den i vinter
    Fast det var ju till storebror jag skulle leta vinterkläder men såg denna och kunde inte låta bli. Lutar åt att vi köper en Gneis vinterjacka till storebror och ett par matchande täckbyxor eller kanske en overall från Didriksson... det är svårt med vinterkläder när barnen blir större och växer ur storlekarna upp till 128. Efter det är utbudet ganska begränsat

Pruseluskan: jag håller tummar och tår för er i morgon. Lycka till!

• mamma på vift
    Fröken Småland skrev 2010-09-09 07:50:01 följande:
    Vift igen: du såg att Didriksons overall fick bäst i test va? Såg i någon webbutik att deras var slut och att Didrikson har svårt att leverera fler
    Har hittat här i Borås, både Team Sportia och Intersport har hemma i st.130 så vi funderar på att slå till på en sådan åt storebror. Han vill gärna ha overall och jag kan förstår honom. Det är ju smidigt att bara dra på sig.
  • mamma på vift
    sarahl skrev 2010-09-09 08:07:23 följande:
    Hurdana är Gneis i strl stora eller små?
    De står att de är normala i storlek. Om du kollar på Gneis.se så finns storleksinfo där hur man ska välja storlek.
  • mamma på vift
    Asereht skrev 2010-09-09 07:52:31 följande:
    Jag är aviiiiiis! Skulle så otroligt gärna ha en regnbågsoverall till nöffeliten till nästa vinter men jag är för snål (eller så har jag för många barn att klä inför vintern ). Även de begagnade blir för dyra för mig. Såg en häromdagen som var uppe i 1100 och då var ändå inte budgivningen över.

Nä, vi får fortsätta köra bättre budget dvs Didrikson set och Mikk-lineoveraller.
    Den jag budade på slutade på 700 kr sen 32 kr i frakt med Schenker. Tyckte att det var lite i dyraste laget men de nadra jag sett har gått för betydligt mycket mer, så när det var 1 minut kvar slog jag till. Nu hoppas jag bara att den är så fin i verkligheten som den är på bilderna
  • mamma på vift
    sarahl skrev 2010-09-14 15:12:23 följande:
    Alltså jag pallar inte, började cambridge igår och idag mår jag uselt o huvudet värker. Dessutom sov jag urkass inatt.

på vågen gör det nytta men frågan är om det är värt att må så här pissigt, funderar på om jag skall köra påsar på dagarna och äta middag med familjen.

usch o blä för min dåliga karaktär....
    Jag äter shakes till frukost och lunch, sedan äter jag middag tillsammans med familjen. Detta var vad min dietist rekommenderade mig att göra och det fungerar för mig så länge som jag tänker på hur mycket jag äter till middag så att jag inte äter för mycket bara för att det är gott  Min portion får inte överskrida ex. 2 potatisar, 1 köttbit och resten sallad på tallriken. Sås ska jag hoppa över helt.

Jag går ner i vikt väldigt långsamt, första 3 veckorna åt jag bara shakes alla mål och sedan började jag äta middag tillsammans med familjen. Jag går fortfarande ner i vikt men som sagt det går lååångsamt. Min kropp reagerar på det sättet så det är bara att kämpa på.

Testa att äta middag med familjen, du märker ju om det fungerar eller inte, men som sagt tänk på hur mycket du äter.
    Home Is Where The Heart Is
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11