Inlägg från: Ekorrfamiljen |Visa alla inlägg
  • Ekorrfamiljen

K*B*N, pratar del 11

Asereht; Vad kul med sommarjobb! Själv skulle jag dock aldrig klara av kirurgen.. {#lang_emotions_throwup} Det var illa nog de gånger jag praktiserat på medicinavdelningen på Värnamo lasarett. Om jag fick välja nu skulle jag vilja vara på någon av de lugnare avdelningarna eller kanske på bb!

På tal om något HELT ANNAT - är det någon som provat nya Daim? Det är typ päron och mint! Trodde den skulle vara superläskig men den är sååå GOOOD!! Måste köpa upp ett lager..

Nähä, nu vaknade Vendel igen..
    Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111
  • Ekorrfamiljen

Jo, psyket skulle jag kunna tänka mig att vara på, men risken finns väl att de håller en kvar när arbetstiden är slut.. *försöker dölja alla mina tvångstankar* {#lang_emotions_sealed}

Vendel var 3,5 när Vemund föddes och han åker aldrig vagn när Vemund gör det. Ibland tar han och Vipera vagnen till och från dagis, men det är för att det ska gå fort, för visst orkar han gå, egentligen!

Hade ju hoppats på tätt mellan barnen så jag fick köra tvillingvagn igen, men tji fick jag. Inte ens en ståbräda kan jag ha för det är så dum hjulaxel på BRIO Sing:en.. Ska nog maila BRIO och fråga om de ska tillverka ståbräda till den modellen snart.

• Ekorrfamiljen

MIA= missing in action *gissar*

zasata: Inte enkelt att svara snabbt, men.. ICA kan bli bättre på att sälja egna varor billigt, ta in lite mer lågpris öht, de är bra på allergiprodukter men kan bli ännu bättre, etc. Willys är bra eftersom de har många produkter att välja mellan till lågt pris. Sen ser ju lokalerna ut därefter men det är det värt om man får billig mat. (Netto, Lidl etc. finns inte här där jag bor.) Stora butikers stora brist är att de inte alltid ser den lilla människan = konsumenten. Tänk Tant Agda 75 år som klarar sig utan hemtjänst och får handla själv. De skyltar om, har konstiga varor, nya maträtter som ingen kan uttala ens och ingen information om hur de ska tillagas, de möblerar om så det blir svårt att hitta och det kan vara svårt att hitta någon att fråga. T.ex. Om en KUND kommer och ber dig ta en kassa till skulle jag nog säga att du får vänta på en kollega som är på väg.. Är det CHEFEN som ber dig så får du väga din goodwill mot vad du tjänar på att gå hem i rätt tid..

• Ekorrfamiljen
    Kavat: Huuh! Hoppas verkligen det håller sig rent och fint nu!

Fröken Småland: Har du kollat silverjoner? Kanon mot ögoninfektioner.

Asereht: Samma här, mitt hår bara raaasar av (men så hade jag B-vitamin och folsyrabrist också!) Funderar på att klippa mig ännu korthårigare och tunna ur mer så märks kanske inte att jag tappar så mycket. Nu blir avloppssilen full vid en dusch.

Jo, läkaren ringde idag igen ju. Här är också teflonminne. Skulle frågat om det är farligt för Vemund att jag ammar såpass mycket när jag tydligen har brist på vitaminer, men det glömde jag. För säkerhets skull får han två grötportioner varje dag så att han åtminstone ska få lite extra vitaminer i sig. Nu äter han banan också och nu fick jag dåligt samvete för att jag köpte vanliga Chiquitas! Ska köpa KRAV-märkta nästa gång, jag lovar!! Läkaren ville iaf ta några fler prover och jag bad om glutenkoll också när vi ändå är igång.

Idag var jag förresten och kollade Vendels nya förskoleavdelning. Nu blir han STOR kille efter sommaren, sista avdelningen innan det är dags för riktiga skolan. Hur gick det till? Det var ju nyss jag skolade in honom på "bebisavdelningen".. På tal om det har jag även glömt att anmäla att jag vill ha förskoleplats till Vemund.. *suck* Skriver snart en lista. {#lang_emotions_tongue_out}
  • Ekorrfamiljen
    Kavat skrev 2010-05-26 17:22:47 följande:
    Nu har vi varit och tittat på bil. Fastnade för en Toyota Avensis Verso och hade den kostat hälften så mycket så hade vi inte tvekat.
    Den måste jag kolla upp! Vad ville de ha? Ny eller? Jag vill ha en 7-sitsig bil jag med. Den vi har är ju makens.. Så egentligen behöver jag inte någon med så många platser, men ändå!
  • Ekorrfamiljen
    passau skrev 2010-05-26 20:19:43 följande:
    vi har kollat på mazda 5 eller ngt liknande namn... gillar vår zafira men den måste nog flytta snart... (10 000 mil å låter ltie)
    Åh, Zafira!! Men skicka den hitåt! Ja, vaddå, ni andra köper o säljer ju vagnar av varandra.

Nif: Jag vill också se ILLROOOOSA! Du behöver ju bara fota håret! Kanske rosa är nåt för mig när jag fått min lilla punkfrilla som jag är sugen på?
  • Ekorrfamiljen

Idag har jag varit och tagit nya prover (bl.a gluten..) sen har jag bakat bullar (kommer absolut att sakna dem om jag har glutenintolerans!) och annars har jag mest städat och röjt bland tvätten. Blev pruttsur när jag fick mail från tradera att de stängt av mitt konto och nu vaknade Vemund igen.. Ha're gott!

• Ekorrfamiljen

Jag gillar namn- mössor, nappar, tröjor etc. men är väldigt kluven. Dels är jag tokparanoid för pedofiler som lätt kan locka till sig barnen om de vet deras namn och dels är jag stolt över mina barns namn och vill skylta med dem.. Så, jag kan varken hissa eller dissa.

• Ekorrfamiljen
    Jessika82 skrev 2010-05-27 22:22:06 följande:
    Jag köpte en brio sing idag =)
    Grattis! Jag hoppas att du kommer att bli lika nöjd med din som jag är med min!
    Pruseluskan skrev 2010-05-28 07:13:42 följande:
    O tack asse för länkarna, jag har letat som en tok med ljud och lykta sedan förr förra julen efter den där svampen. Ska köpa 15st minst Ekorren - varför avstängd?
    Jag betalade fakturan lite sent, men dagen efter att jag betalat fick jag påminnelsemail med 50:- extra pålagt (då tyckte jag att jag inte skulle betala det.) Sedan gick några veckor och det stod att jag fortf. inte hade betalat och det visade sig att det var fel i deras system så betalningar inte syntes. Nu vill de att jag ska betala de där 50:- och tills jag gjort det är jag avstängd. *surar lite*

*fnissar åt historien med namnmössan, men fattar samtidigt hur hemskt det måste varit*
  • Ekorrfamiljen
    Fröken Småland skrev 2010-05-28 11:55:45 följande:
    Han hade bara fått på teven så det var lugnt Kaninen himself:Töntigt?
    Kul! Fast här behövs inte fler konstiga träsaker i vår trädgård.. Bävar för den dag vi ska flytta och måste röja i "skiten". På tal om röja borde jag inte sitta här. Vendel har "kalas" imorgon och det är mycket kvar att städa undan. Tänkte göra det medan han är på förskolan och Vemund leker snällt på golvet.

Kavat: Du får gärna skicka bullreceptet - glutenintolerant eller ej!
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11