Inlägg från: Ekorrfamiljen |Visa alla inlägg
  • Ekorrfamiljen

K*B*N, pratar del 11

Asereht: Vad mysigt det ser ut! Vendel använde också sina KRAMA tvättlappar som snuttefiltar. Vemund älskar sina snuttefiltar som vi köpt på Ge-Kås. De är lagom mjuka och tunna att snutta runt med i ansiktet och krama i handen.
    Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111
  • Ekorrfamiljen

Tack för lästips Asereht! Jag tycker att den här trotsperioden har varat väldigt länge för att vara en period nu.. typ 2 år.. *suckar djupt* Jag hoppas innerligt att vi får kontakt med den där bvc-psykologen snart för mitt tålamod och pedagogiska tänk börjar bli lite kantstött. Det funkar liksom inte på Vendel. När man försöker tala honom tillrätta lugnt och sansat skriker han bara, slår till en och springer skrattande iväg. Phuuuu...

Nu ska jag ta något att äta och göra mig iordning. I eftermiddag tänkte jag gå på en föreläsning om kost. Haha! Hoppas den är värd de 50:- den kostar. Maken ska gå på sena föreställningen av den ikväll så jag blir ensam med två busfrön..

• Ekorrfamiljen
    Asereht skrev 2010-06-21 14:02:25 följande:
    *he he* Jag såg den och skadad som jag är hade jag lust att buda.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
    Me too!
  • Ekorrfamiljen
    Nifelheim skrev 2010-06-22 06:55:59 följande:
    Ekorren: Huh vad jag känner igen mig. Här har vi en pissjobbig period just nu, det går lite i vågor. E beter sig mer normalt i perioder, men nu har visst helvetet brakat lös. Vi är osams precis hela dagarna känns det som Så fort jag säger åt honom skrattar sk*tungen bara (och eller slåss) och fortsätter lik förbannat med sattyget. Ett tag har det fungerat bra att låta honom cykla på sin springcykel på hundpromenaderna, men nu drar han iväg som en avlöning. Han rymmer HELA tiden. Jag själv låser alltid dörren, men så fort någon besökande har glömt att göra det är han försvunnen. Som tur är så blir det väl bättre med tiden, men just nu är det tungt.
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
    Usch! *lider med dig* Än rymmer inte Vendel, men det är nog snarast en tidsfråga.. Tungan ute

Idag frågade Vendel var temuggen, som hörde till ett fat han hittade på köksbänken, fanns. Jag pekade på muggen och sa att det var te kvar i och att han inte fick hälla ut det. (Jag menade iofs hälla över sig och solka ner kläderna..) Det första ungen gör är att ta muggen, demonstrativt gå fram till slasken och hälla ut teet!!! Jag får krupp! Sedan hittade han en flaska med gammalt vatten som blivit kvar från nån utflykt. Hans pappa och jag sa båda åt honom att låta den vara men han ville hälla ut det också. Jag sa nej, sluta, stopp och lägg av, men tror ni att det hjälpte? Tackolovfördagis!

Frk S: Vad trist att ni inte kommer nu, men ni är väldigt välkomna i augusti istället! Det är nästan bästa tiden på ön om jag får säga det själv.

Kavat: Min amningshjärna är lite trög.. När är det ni kommer? (Om ni kommer? )

Idag var det ett helsidesreportage i vår lokaltidning om två tonåringar med dysmeli! Visserligen väldigt tunt och innehållsfattigt, mest bilder, men ändå.. Nästa vecka har Svenska dysmeliförbundet sitt ungdomsläger här på ön. Vi funderar på att smyga dit och bara kolla lite för att få ett hum om hur det blir för Vemund i framtiden.

Pruseluskan: Hur gick det igår?
  • Ekorrfamiljen
    passau skrev 2010-06-22 17:07:26 följande:
    *varit på begravning, av en 44-åring jobbigt idag...*
    Fy, så sorgligt.. *kram*
  • Ekorrfamiljen
    passau: Fick du tag i min adress ändå? Du måste säga hur mycket jag är skyldig!!

Fröken Småland: Hjärta 

Kavat: *kramar om* Herregud vilken *#**&***%**!! Tur att jag slipper träffa henne iaf. Tycker att din mamma är jätteduktig som slutat röka, det är fasen inte enkelt. *vet* Själv försöker jag dra ner på socker, det är banne mig ännu svårare, godisgris som jag är.

Imorgon blir det 50-årsfest hos en av makens bästa vänner istället för midsommarfirande, men det får gå det med, jag är inte kräsen så nej..
  • Ekorrfamiljen

Halloj alla godingar!

Vi firade midsommar genom att gå på makens bäste väns 50-årsfest! Jättetrevligt med god mat och allmänt skön stämning. Vendel hittade en tjej på 5 år att leka med och de lekte kanonbra (!!) i 6 timmar utan minsta bekymmer. *förvånad men väldigt glad* Vi kom dit vid 15-tiden och hade inte tänkt stanna så länge, men tiden försvann..

I övermorgon kommer mina äldsta barn hit och dottern har även med sig en kompis. De ska bo i min lägenhet, så jag hoppas för Kavats skull att de sköter sig.. De hinner därifrån innan ni kommer alltså, men jag ska städa nu och hoppas att det får förbli städat.

Nä, nu ska jag försöka få Vemund i säng. Han vaknade vid 3 i morse och vägrade somna om. Vid 5 gick jag upp med honom, såg solen gå upp, käkade lite och gav honom gröt. Vid 8 slumrade jag till och sedan ville han ha tutte vid 9 så på eftermiddagen var vi rätt slut både han och jag. Vipera tog med Vendel till lekparken (som är kanonfin!!) och Vemund och jag sov ett par timmar. Nu börjar han visa tecken på trötthet igen så håll tummarna!

• Ekorrfamiljen

Fröken Småland: Jobbigt med din far. Hoppas allt löser sig till det bästa. *kramar om*

Här bytte vi ut vaggan mot spjälis igår efter att Vemund börjat ta sig upp på alla fyra. Inte så bra i en vagga. Vipera monterade ihop sängen utan en av långsidorna och så ställde vi den mot min säng så att Vemund nästan ligger hos mig ändå och det funkade visst bra för det har nog bara varit två amningar och pyttelite gnäll inättras.

Nu ska jag söva skrutten för hans förmiddagslur och hoppas att han gillar för jag behöver vila lite jag med. Vi hämtade ju stora barnen + en kompis med båten inättras.

Ha det gott i sol och värme nu!

• Ekorrfamiljen

Jag är faktiskt fortfarande kär i vår BabyTravel Jogger Komfort - snålvarianten på UJ. Sen att jag skulle vilja ha en UJ bara för statusen är en annan sak.. Men, jag måste säga att när jag testkörde kompisens UJ kändes den mindre stabil än BT:n.

Vemund är en pruttbebis, Tin är pruttsur tonåring och Saga och hennes kompis är pruttfnissiga fjortisar hela tiden.. Vendel, han är bara .. Vendel.

Jag hade med mig tjejerna till affären för att de skulle bestämma vad jag skulle handla till dem som de ska äta ikväll. Inte ett klokt svar på hela rundturen fick jag. Till slut bestämde JAG (?) vad som ska vara i DERAS (!) köttfärssås.. *suckar och himlar med ögonen* Tin surade för att vi inte hade något bröd hemma. Jo, det fanns sån't bake off eller vad det heter, men när han var tvungen att sätta igång ugnen SJÄLV så lackade han ur och avstod hellre från frukost! Nu köpte jag det bröd han vill ha, men då surar han igen för han är trött på skinka och kan inte äta ost om han inte får marmelad till, för det får han vaaarje dag hos pappa. *går upp i limningen* Och så Vemund som fyller blöja på blöja och Vendel som är högt och lågt och överallt hela tiden och babblar i 180 konstant.

Jag älskar min familj!! Hjärta

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11