Asereht skrev 2010-05-16 13:36:23 följande:
S läser det som finns av intresse bland barnböckerna här hemma men oftast är det böcker som kommer med hem från skolan eftersom det är mer spännande med nytt. Han gillar sånt som handlar om hur saker fungerar och sånt som hänt förr. Så här har det varit mkt böcker om rymden, dinosaurier och djur. Vi köpte böcker på bokrean som var faktaböcker för barn om alla möjliga saker. Med mycket bilder och enkla faktatexter. Dom gillar han
massor.De lånar ofta böcker från bokbussen och får hjälp att hitta böcker i sin läsnivå. De jobbar ju mycket med läsning i ettan och en stående läxa är att läsa böcker hemma och då helst högläsning dvs barnet ska läsa för oss vuxna. Detta har fött intresse och S gillar verkligen att läsa vilket jag tycker är jättekul eftersom jag läser mkt själv.
just, det glömde jag skriva, dottern gillar oxå faktaböcker, köpte massor på bokrean jag med och vi hade några innan med. Hälften av bokreanböckerna har jag sparat till hon fyller sex i juni.
Eftersom det dröjer ett tag innan hon får böcker genom skolan så vill jag uppmuntra hennes bokglädje så gott jag kan här hemma. Älskar ju att läsa jag med.
En sån här skulle jag verkligen behöva när jag tränar hund! Klurar på att sy, men frågan är vad jag ska ah för tyg för att det ska bli praktiskt...
http://www.bagsandstuff.se/addpocket.html