Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

K*B*N, pratar del 11

Nifelheim skrev 2010-09-29 11:12:08 följande:
    Jag måste ha en ny sittvagn/sulky för softyn har skramlat sin sista mil. Funderar på en Sitty nu, men är det någon som har koll på vad lufthjul till en sån går på? Avskyr nämligen sittys originalhjul

Första gången någonsin som jag köper en vagn enbart utifrån faktiskt behov och inte för att jag har "lust".
    Det fanns stora Brio lufthjul i outleten för 95 spänn... Hjälper inte dig just nu men kolla med Zasata om hon vill sälja vidare de jag köpte till henne? Skall du förresten inte köpa en Spider i Royal Blue istället?
    zasata skrev 2010-09-29 10:22:03 följande:
    Jag är rädd!! Jävla skit medicin!!! Är skit trött nu och känns som jag ska skita ner mig!
    Vadå, blir du dålig i magen av medicinen?
    Asereht skrev 2010-09-29 11:22:28 följande:
    Länk till viktsnacktstråden?
    Haha, du är ju rolig. Det var ju du som inte ville ha viktsnack så det var därför vi startade en spin-off

Välkommen är du ändå såklart!

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m50066583.html
  • Fröken Småland

Asereht: Jag håller med Kavat; ställ frågorna i tråden så vi andra lär oss också. Jag hade samma "problem" med LCHF som du; nämligen att jag inte kan äta mat på morgonen. Bröd är min favoriträtt alla kategorier så för mig höll LCHF ungefär 12 timmar tror jag Men Ekorren skrev ju något om att man kan baka "fakebröd" och pannkakor och det låter ju lovande. Kanske man skulle ge det en chans till *funderar*

Kavat: Ja, vad äter du? Fattar inte att det bara går att leva utan 90 % av födoämnena

Nif: Årets Spider ser så där space-ig ut med porr-tyg men förra årets var jättefin. Jag är helt såld på den hallonröda och var och klämde på en senast idag. Men guuuud vad tyngstyrt det är med fyra fasta hjul!

• Fröken Småland
    Asereht skrev 2010-09-29 14:57:44 följande:
    Jag har gjort något väldigt stort. Jag har vägt mig för första gången sedan jag blev gravid med nöffe. Bortsett från den enda gången som jag vägdes på mvc i v 15. Så nu finns det iaf något att utgå ifrån. Jag hoppas verkligen det här fungerar för jag är så less.
    Heja, heja. Det är bra att veta vad man har att kämpa emot för man blir lätt förblindad och tycker att man är större eller mindre än vad verkligheten är. Sen beror det såklart mycket på om man i övrigt är i form eller inte men vikten ger ju en hint i alla fall och om inte annat så är det väldigt sporrande att se när den kryper nedåt
  • Fröken Småland

Just det, angående LCHF så har jag också fattat det som att man skall vräka i sig fett. Problemet är väl bara att det går jättebra så länge man får i sig typ noll kolhydrater men om man äter kolhydrater vid något enstaka tillfälle så säger fettet som man äter sluuurp och sitter på rumpan. Nästan som en kemisk reaktion; fett går bra för sig men reagerar med kolhydrater. Ekorren och Riski, har jag fattat det hela någorlunda rätt?

• Fröken Småland
    Fröken Småland skrev 2010-09-29 15:08:30 följande:
    Kavat: Jag hade nog tagit en cykellaglapp på insidan.
    Fast förresten så ställde jag en liknande fråga för ett tag sedan. Var det inte Nif som tipsade om en särskild tejp som man kan köpa?
  • Fröken Småland
    Nifelheim skrev 2010-09-29 15:08:48 följande:
    Alltså, det är mest formen som stör mig. Det ser ut som att man tappat suffletten på en scooter ungefär.
    Hmm är den tungstyrd alltså? I så fall vill jag INTE ha den. Softy är ju skitlättkörd, väljer den i princip alla ggr vi ska ha vagn med oss trots att den är ful som stryk (och numera även sönderkörd).
    Nä, Spider är ju en nyare variant av Softy så det är nog detsamma. Men jag tyckte den var jättetung att styra i butiken när jag skulle sick-sacka mig fram mellan vagnarna.
  • Fröken Småland

Idag unnade jag mig en höstkofta, har saknat en sån ett tag. Ganska ful men überskön passform med pingvinärmar och allt

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11