• Kavat

K*B*N, pratar del 11

Fröken Småland skrev 2011-02-15 15:13:34 följande:
    Tjingeling, hemma igen. Värst vad jag fått många frågor idag, vet inte om jag minns hälften nu. Men Lindadjo: Asereht har helt rätt i att jag inte har någon Cameleon eller Frog kvar *själv chockad*. Klädseln var en present utan motprestation så tänk inte på det (men hintar att Prus nog gärna vill ha något hemmasytt ). Sittdelsöverdraget var mycket riktigt i bättre skick än sufflan som var bedrövligt solblekt men jag tycker inte att överdraget var särskilt fint heller. Särskilt kantbanden på sidan tycker jag är fula men visst är den fullt användbar

När det gäller nyckelfinnaren så minns jag inte var min man köpte den men jag tror att det var Teknikmagasinet? Kolla här under fliken återförsäljare:

www.keyseeker.se/
    puff
  • Kavat
    zasata skrev 2011-02-15 21:31:27 följande:
    Usch nu h oppas jag inte jag blivit smittad av något östra, fick sitta i kräkrummet i ca 5 timamr sen fick vi ett eget kräkrum.. UH!
    Blodproverna visade att salt och socker var ok och det var magsjuka. Men då han varit dålig i mer än 14 så fick vi remiss på allergi med.. 
    Tjoho, hejja remiss! Och tycker så synd om er och att barnen aldrig får vara friska! Och nej, inte mer magsjuka nu. KRAM!

För er andra så har jag och Zasata "pratat" lite brevid tråden.
  • Kavat

Jag är uppr idag, fick en återbudstid att göra ul på litens njurar... Skönt att få en undersökning gjord, men är lite orolig ändå.

• Kavat
    zasata skrev 2011-02-15 22:21:27 följande:
    Ja, du såg ju bilden jag skickade... Så ser han ut ofta och dagis har också reagerat! så håll nu tummarna att det leder till något bra!
    Jag tycker du ska be om lapptest/patchtest, det visar ofta när man har eksem och magont, återkommer sen när jag kan skriva med mer än en finger...
  • Kavat
    Asereht skrev 2011-02-16 08:37:48 följande:
    Fast alla som blir involverade i samtalsämnena ställer väl inte frågor?

Dessutom skrev jag att jag blev väldigt plötsligt dålig igår (är fortfarande dålig). Kände mig lite ynklig och ovärdig som inte ens fick ett "tycka synd om" då det annars brukar tyckas synd om allt och alla.
    Och jag börjar fundera på om det spökar på fl, för jag har missat massor av inlägg som kommit citat på senare. Förstår liksom inte hur det går till för jag tycker jag går tillbaks. Eller så är det min hjärna som är knas (vilket den är) igen... Typ gått in i den berömda väggen misstänker jag. För det är inte normalt att må så illa och känna sig så snurrig plus allt annat men inte vara magsjuk det minsta... Men är lite mycket med allt också. Dietisten igår, röntgen av njurar idiag, allergitest imorgon, lämna urinprov och operera min knöl som numera gör så ont så jag måste ha värktabletter, vilken inte hjälper så bra och är sängliggande till stor del. *inväntar operation med glädje*
    Insåg just att det är lite synd om mig med.

Oavsett, jobbigt att du är dålig igen. Gråter *kram* Hjärta

Litens njurar såg ok ut. Nu är det bara skitmedicinen som han bör äta fram till kontraströntgen i april... Får se om vi ger den för han mår verkligen inte bra av den...
  • Kavat

Gillar också fröken Smålands hus massor!

Asereht, Och storasyster, shit! Har sagt det förr och säger det igen, fasen vad hon är snygg! Värsta modellen!

• Kavat
    Tant Pruselius skrev 2011-02-16 12:29:51 följande:
    Kavat skrev 2011-02-16 11:34:21 följande:
    Och jag börjar fundera på om det spökar på fl, för jag har missat massor av inlägg som kommit citat på senare. Förstår liksom inte hur det går till för jag tycker jag går tillbaks. Eller så är det min hjärna som är knas (vilket den är) igen... Typ gått in i den berömda väggen misstänker jag. För det är inte normalt att må så illa och känna sig så snurrig plus allt annat men inte vara magsjuk det minsta... Men är lite mycket med allt också. Dietisten igår, röntgen av njurar idiag, allergitest imorgon, lämna urinprov och operera min knöl som numera gör så ont så jag måste ha värktabletter, vilken inte hjälper så bra och är sängliggande till stor del. *inväntar operation med glädje*
    Insåg just att det är lite synd om mig med.

Oavsett, jobbigt att du är dålig igen. Gråter *kram* Hjärta

Litens njurar såg ok ut. Nu är det bara skitmedicinen som han bör äta fram till kontraströntgen i april... Får se om vi ger den för han mår verkligen inte bra av den...
    När har ni tiden idag? När får ni svar!!! *håller tummar och tår för liten* Och för att mamma K ska må bättre och få op-tid snarast och bli kvitt dum dum dddddduuuummmm knöl
     Läs igen. Njurarna såg ok ut i morse. Men ska dit igen i april för kontraströntgen.. De sätter en kateter och sprutar in kontrastvätska och sen ska han kissa så att de filmar... Låter läskigt...

Fredag morgon blir det operation av mig! *längtar*

Vi var hos dietisten igår med barnen, eller ja liten främst. Hon är bra i alla fall och försäkrade mig om att tål han inte ersättningen så tål han inget. Så nu får han samma som C äter, hoppas på det bästa.
    Makens försök att ge flaska nu när jag sov gick väl sådär. Han gillar det inte, äckligt. Men peppar peppar, han har inte fått någon allergisk reaktion av den än i alla fall!!! Kanske kommer jag också kunna sluta helamma en vacker dag.
  • Kavat

Föresten är det väldigt synd om Zas. Så det finns lite anledningar till att hon inte har varit så aktiv det senaste bad hon mig hälsa. Så en stor kram till dig  Z Hjärta

Angående eksem så är det typiskt eksem och visst blir eksem ofta sämre av kyla och torr luft (vintertid) osv men så där ska han inte se ut. Eksem orsakas väldigt ofta av matallergi.. Så även där hänger det ihop.
    Hur många symtpom har han nu på allergi, astma, öroninflammationer, eksem, dålig mage, sömnproblem, matproblem?...

Ja, mitt råd är att ringa till Östra om det är dit remissen skickas och prata med dem om de har fått remissen och om ni kan få en ubersnabb tid. (Det brukar gå ännu snabbare så). Och sedan stå på dig om en riktig utredning. Visar det inget på RAST och de gör pricktest (prickar hål på armen) så kolla prickarna efter några timmar (sen reaktion. Inget läkarna snackar om eller accepterar som testresultat, men det liknar patchtest/lapptest)
    Sen om det inte visar något så säg att de får göra patchtest/lapptest på honom.

Info om Patchtest/lapptest/ATP Atopy Patch Test som kan visa på sena allergiska reaktioner:

http:/www.familjeliv.se/Bloggar-4-7/b99793p1074702.html

http:/www.lio.se/upload/Dokroot/Patientinformation/Sjukhus/Vin/Fou/Rapporter/Lapptest%20FoU%20ViN%20doc.pdf
    www.familjeliv.se/Forum-3-318/m51217401.html%20Patch%20test%20.doc.pdf

• Kavat
    Tant Pruselius skrev 2011-02-16 13:03:29 följande:
    ska du verkligen "slösa" med dem där fina på insidan? Jag röstar för regnbåge!!!
    Jissses så snyggt det kommer bli...*vill oxå kunna*
    Jag tycker bestämt du ska spara regnbågstyget till mig. Näää, det var helt underbart!!!! Hjärta

Måste även säga att jag ler och njuter varje gång jag ser litens fiiiiiiina filt, den är så underbart fin!
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11