• Kavat

K*B*N, pratar del 11

Kristina71 skrev 2011-02-18 20:43:58 följande:
    Hemsk ledsen, Kavat, på andra sidan gbg, längs med E20..... men det går pendeltåg hit *blink*

Gonatt på er (funderar över hur alla ni som verkar ha så många barn har så mycket tid att skriva grejjer....och jag som bara har ett...hmmm)
    Fasen också, men ängen är fortfarande ledig och ligger på landet!

Ja, anledningen till att jag kan skriva så mycket är att jag denna vecka gått omkring med en körtel (som visade sig vara inflammerad) stor som en pingisboll i underlivet, så min kära man har fått sköta markservicen.
    Fröken Småland skrev 2011-02-18 20:52:50 följande:
    Kanske åt Riskis håll?
    Japp, fel håll ja. Drömmer
  • Kavat
    passau skrev 2011-02-18 22:48:00 följande:
    Shit vad ni skriver! Västkust-tjej (hur länge e man d?) men man, hus och 2 tjejer, M är 1 1/2år och S fyllde 4 igår (och lärde sig simma i förrgår ) sydde jätte mkt till S en hel del till M men nu när D ska va 2 av allt räcker inte riktigt tiden till... Sytt ganska mkt till vagnarna men oxå mkt kläder... gör en hel del smycken och säljer... Just nu kan jag varken komma in i mitt syrum (har ju kalas på löpande band och gissa var allt jag inte orkar städa hamnar) och sen så renoverar vi vår älskade sommarstuga på 1rok som nu blivit 2mini rok... Där ligger all min lediga tid (och pengar) just nu...
    Jag glömde ju helt gratta mamma och barn! Grattis i efterskott! {#emotions_dlg.flower}
  • Kavat
    Tant Pruselius skrev 2011-02-20 21:43:18 följande:
    Jag skickar dock K till badhuset för än har jag inte hittat någon burkini (burka i baddräktsmaterial)
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2011-02-21 12:19:56 följande:
    Kommer ni ihåg att jag hade en lång utläggning för mindre än ett år sen om att jag inte gillar ordet snippa och att jag aldrig kommer att kunna använda det? Jag tror också att jag skrev att rätt vad det är så anpassar jag mig väl jag också och tycker till och med att det är ett bra ord?

Där är jag nu! Ordet har dykit upp i några sammanhang på sistone, bl a i samtal med mina brorsdöttrar som är något lite äldre än Maja och jag tycker att ordet är jättegulligt och bra numera Drömmer Vi har helt pensionerat tissetrollet och nu är det snippan för hela slanten.

Jag säger det igen; Fröken Småland är (minst!) två år efter alla andra Cool

Jag har också vant mig. Säger alltid snippa bland folk. Men det blir fortfarande ofta kisselisa när jag pratar om det här hemma med barnen av någon anledning...?

Dottern går typ och moonar snippan för lillebror när hon är nakenfis (mellan pyjamas och kläder), så nu går han och gör samma för henne... Undrar hur länge hon håller på...?
  • Kavat

Vi har också börjat bada oftare. Lilleman är helt vild, dottern mer försiktig. Men de har väldigt kul.

Vi har en massa bassänger här i olika format, men tyvärr sällan tillräckligt varma till liten... Finns 3 mil bort men då är det större projekt att ta sig.

• Kavat
    Asereht skrev 2011-02-21 13:54:30 följande:
    Vi är på Naturhistoriska Riksmuseet i Sthlm och har seriös punka på buggan.
    Åh nej!
    kartor.eniro.se/query&hits_on_map=1&mop=yp&disable_ka=1&geo_area=stockholm&search_word=barnvagn

barnvagnsaffäre eller cykelaffär kanske kan hjälpa...
  • Kavat
    Nifelheim skrev 2011-02-21 17:32:23 följande:
    En helknäpp fråga som jag säkert frågat förut. Behöver man "lära" pojkar att stå och kissa eller kommer det naturligt med åren? Alltså, jag är ju ganska glad så länge han sitter ner, men tänk om han blir retad på dagis eller så för att han gör det Förvånad
    Oj, här "tvingar" jag maken att sitta och kissa när barnen ser på. Ute står de naturligtvis och kissar men inte på toan. Aldrig i livet att jag kommer "lära" dem att stå och kissa. Så kul vill inte jag ha.
  • Kavat
    Asereht skrev 2011-02-25 19:30:17 följande:
    Välkommen! Vi sågs också i p&t tråden förr.
    Solig Ja, välkommen. Jag hängde där med.
  • Kavat
    cirkuspuman skrev 2011-02-25 19:27:17 följande:
    Tittar in här efter tips av Lindadjo som jag känner igen sedan tidigare från P&T tråden
    Jag är oxå barnvagns tokig och har väntar bebis om tre veckor så nu får jag shoppa bebissaker igen
    Och grattis till nytillskottet! Då blir det bugga denna gång då.
  • Kavat
    Kavat skrev 2011-02-25 19:35:41 följande:
    Och grattis till nytillskottet! Då blir det bugga denna gång då.
    alltså liten i magen! Hjärta
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11