K*B*N, pratar del 11

Prus: Jag håller med Nif och de andra. Jag blev ju snuvad förra året men under tiden som det var "skarpt läge" så hade jag i alla fall kul och shoppade fina saker. Det fanns för mig en glädje i det som jag inte hade fått uppleva annars
Så köp något riktigt fint idag Vi håller tummarna här allihop!
Och förresten... idag kom det post! Jättefin!
Krya på dig Kavat! Hur går det annars för barnen på dagis?
Men var är Pruseluskan? *nojjar*
Lokatt: Jag tycker det är helt galet att flytta till något sämre för att få ett extra rum. Att dela rum för syskon skall de fixa, så är det bara. Visst blir det trångt och en del konflikter, men det finns ju många fördelar också i form av att de "tvingas" samsas och leka och får en fin syskonsammanhållning. Jag upplever att folk är lite anala med det där med eget rum; den första frågan folk får när de välkomnar ett nytt barn till familjen är; "har ni varsitt rum till barnen?" eller "nu måste ni flytta till större så barnen får varsitt rum". För en spädis?
Jag känner en familj där barnen delar rum trots att de har flera rum lediga; pappan i familjen är afrikan och för honom är det otänkbart att bröder inte skulle bo i samma rum.
Sen gäller det att tänka (precis som ni gör) i kubik när man bor litet. Jag hade nog satsat på att behålla den lille i ert rum ett år till eller två tills han vuxit till sig och kan hävda sig bättre mot sina syskon. Finns det möjlighet att göra en mer eller mindre riktig vägg så att ni får det innersta rummet? Räcker ju med en sovalkov till er med bara era sängar. Plan B är en loftsäng tvärs över era sängar för lillplutten. Alltså på längden ovanför era huvuden och så håller vi tummarna för att han inte ramlar ner *fnissar åt tanken*
Och var är foto på barnens rum efter makeover? *ser sträng ut*
Och jag är - om vi skall fortsätta med det uttrycket - lite anal med tvätten och tål inte att tvättkorgen svämmar över utan toktvättar så snart jag kan få ihop en maskin. Så det blir en eller två maskiner om dan utom när vi varit i Danmark och tvättar allt (röklukt ) inklusive jackor. Då är det bråda dagar för den anala Fröken Småland
.
Däremot så har jag en enorm tolerans för grus på golvet . Egentligen vill jag ha det rent och fint - men orka!
Jag gillar faktiskt också att tvätta Så länge som man inte ligger efter för så fort man ligger efter så blir det tråkigt. Stryker gör jag aldrig, det är livet för kort för
Jag måste ha ordning och reda för att bevara min mentala hälsa. Men något pedanteri är det inte tal om (ni skulle se mina fönsterrutor ); det yttrar sig mera germansk ordning i garderober och lådor men jag hävdar med bestämdhet att det sparar tid att ha ordning så därför är organisering alltid en investering. För mig kommer det naturligt då jag rent fysiskt inte kan slänga ned något på fel plats