Inlägg från: Tant Pruselius |Visa alla inlägg
  • Tant Pruselius

tuva somnade som en klubbad säl i vagnen på väg hem från affären 17:38 - sharp!
    Så nu får vi se hur "länge" hon sover....

• Tant Pruselius
    Asereht skrev 2010-11-24 20:02:09 följande:
    Kikar in lite snabbt bara. Har gått och lagt mig med tröttnöffe. Idag har jag haft ont i skallen hela dagen så jag har varit helt off.

Idag kom min (ja min) fina randiga åkpåse. Har inte hunnit testa än, ska göra det imorrn. det blev ett rött Axel
    hur var tuttkvällen igår...
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2010-11-25 07:11:04 följande:
    Det är det säkra. Men priset är för högt. Jag skulle ge 4000 kr, men skicket ser väldigt fint ut.
    kan inte du förhandla åt mig då ? så ska jag försöka få med mig herr K på att vi vist behöver köpa den NU
    Asereht skrev 2010-11-25 07:45:28 följande:
    Passau, vad surt!

Lite mer positivt, jag borde bli klar med ditt skydd idag om inte nöffe är alldeles oregerlig. Hade du några önskemål gällande blomstren?
    visst visst visst får jag beställa ett till min bugga sen ? *viftar med ögonfransarna* du får liksom inte lessna på det där....serrhu. Love it!
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2010-11-25 10:28:49 följande:
    Maila och föreslå 4000 kr, hämtas ikväll. Inte svårare än så Värre att få med K på tåget. Måste han med förresten?
    det är ju han som måste hämta hem mina fynd, då jag saknar körkort
    Tyvärr så ska jag ha möte hela långa kvällen här på jobbet men jag kanske slänger iväg ett sådant mail i morgon *lockande......*
    Asereht skrev 2010-11-25 11:48:23 följande:
    Denna: www.blocket.se/stockholm/Vinter_overall__Reim...

Blev så kär i den när den kom och då var minibusen förs tor då den bara gjordes upp till strl 92 och han drog 98. Så när jag hittade en ny sådan här i strl 74/80 så var jag ju tvungen att nappa direkt.

Om jag hade haft råd nu så hade jag köpt den med elefanterna också men som sagt, jag är rädd för att det ska bli fel i strl då nöffen inte alls ligger i linje med någon av de andra.
    ååÅÅååå den paxar jag när nöffe växt ur den .,,,,
    zasata skrev 2010-11-25 13:15:21 följande:
    jag köpte med en elodie åkpåse...
    vilken??
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2010-11-26 09:12:40 följande:
    Elodien är underbar! *kär*

Det är inte helt ofta man kan säga att produkten irl slår produktbilden från tillverkaren men den här gör definitivt det! Den är mkt snyggare irl är på bild. Färgerna är liksom klarare. De gröna ränderna är exakt samma grön som den gröna PT: n tex.

Den är inte glansig och slinkig som tex oth åkpåsarna. Den är mkt mer rejäl i yttertyget men fortfarande följsam och mjuk. Känns ungefär som storbus nya 3 i 1 Fix vinterjacka utanpå. Den känns fluffig och mysig och är förhoppningsvis varm. Den har rejäla gummeringar på baksidan också vilket borde hindra den från att glida/ kasa omkring allt för mkt.

Får se hur den känns efter att ha använt den lite.

Eftersom Buppa åkpåsen är större så sparar jag nog den till nästa vinter och kör med Elodien som jag tror har lite kortare användningstid. Nöffe är ju inte så lång så den lär iaf räcka hela denna vinter ut.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11