Inlägg från: Tant Pruselius |Visa alla inlägg
  • Tant Pruselius

K*B*N, pratar del 11

Vart är den sköna bönan? *saknar* Ase-vad infattar denna tuttafton? Jag tänker nog skippa klädseln, känns som om kaffemaskin, nya sängar och braskamin får lov att räcka som utgift innan lön.... Om inte en bee plus dyker upp då vill säga Om ni ser en klädsel till en hi-way i era gömmer så är det ju dock alltid intressant....

• Tant Pruselius

Frk S- såg du vad "den märklige bee säljaren" gjort med sin annons? Är ju inte alls samma som var på bilden.... Hmmmm. Har han hört av sig till dig nått? Snart ska vi på bul-samtal på T förskola,spännande....

• Tant Pruselius
    Nifelheim skrev 2010-11-23 18:47:08 följande:
    Här är jag, men bara på en blixt-visit. Det är minst sagt mycket imitt liv just nu.

500 kr är väl okej om det är en ny klädsel. Annars skulle jag satsa på att försöka slå till på en hel bilstol på blocket. Ibland dyker de ju upp snuskbilligt och ska man bara använda klädseln så kvittar det ju om stolen varit krockad eller ej.
    Någon bilstolsskrot tror jag då inte finns, eftersom inga försäkringsbolag vad jag vet ens bryr sig om att ta in bilbarnstolarna som man krockat med utan man får kassera de bäst man vill. IBLAND men tyvärr långt ifrån alltid har försäkringsbolaget som krav att man ska lämna in den krockade stolen antingen där man i så fall skrotar/går igenom bilen för att se om den är värd att laga, eller på den återförsäljare där man sen ska plocka ut en ny bilbarnstol.

Jag hittade en kanonfin klädsel till vår Two-way på tradera. Troligen hade de kasserat stolen på grund av ålder eller krock, men klädseln var jättefin.

STOR varning dock för de hemsydda eländen som dyker upp ibland. Du får INTE ut en ny stol på försäkringen om du haft en hemsydd klädsel på.
    du är så bra, tack!
  • Tant Pruselius
    sarahl skrev 2010-11-23 19:16:53 följande:
    jag tror jag har en klädsel som passar hiway. Vem är det som behöver en?
    Jaaag!*skuttar*
  • Tant Pruselius
    Nifelheim skrev 2010-11-23 20:45:39 följande:
    Pruss var det, men om hon inte vill ha den vill gärna jag ha den. Jag har samma klädsel som hon på min hi-way och den ser för jäklig ut efter några års användning.
    men ser med bedrövlig ut.....
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2010-11-24 09:00:11 följande:
    Förresten; det där med bilstolsskrot var bara något som jag spånade fram när Prus efterlyste klädsel. Har ofta tänkt att det vore en god affärsidé att ha en barnvagnsskrot där man samlar alla hjul, sufflettskelett och varukorgar (och allt annat!) som blir över när en barnvagn kasseras. Fick idén för ganska många år sedan när vi var på en galet välordnad skrot i Helsingborg där bilarna stod sorterade efter märke och där man själv fick skruva av den önskade reservdelen och gå till kassan och betala. Min man hittade en reservdel som skulle kosta 3000 kr till hans gamla skruttbil och som var nödvändig för att klara besiktningen. På skroten kostade den 150 kr och funkade utmärkt. Dessutom hittade han lite annat som behövdes så det var en lönsam historia.

Vad tror ni, skall vi starta en sådan skrot? Vi kan passa på och ta med bilstolsklädslar också
    Im in! Låter lysande... men vart ska vi ha den?
    Jessika82 skrev 2010-11-24 09:34:35 följande:
    Hej på er. Jag behöver er hjälp jag behöver en smidig liten shopping vagn till en 3månaders.....
    Bee ! ser att fröken redan tipsat om den...
  • Tant Pruselius
    Kavat skrev 2010-11-24 15:02:48 följande:
    Fasen vad du är duktig! Impad!

Och angående skrot, det hade varit något!!! Är det det vi ska jobba med när vi blir stora.

Dyrt idag på stan... Eller ja, jag är långt ifrån Zasata. Har ni sett 99:- klänningen på H&M föresten? Kunde inte låta bli. En prinsessdröm! 
    inte sett, vill dock!
  • Tant Pruselius
    zasata skrev 2010-11-24 15:20:53 följande:
    nää vilken då? länka.

Fan jag är rätt smal idag alltså.. lite mage som putar bara... *rätt nöjd* 
    Gravid  Tungan ute 
  • Tant Pruselius
    Kavat skrev 2010-11-24 15:36:09 följande:
    Hittar ju inte! Ser ut som denna i modellen fast ljusrosa och glitter i tyllen. 128 fanns och ner till bebis.

http://files.hm.com/media/products/904/DXL910_80939_56008_21_2662.jpg

http://files.hm.com/media/products/910/DXL910_80468_51440_54_2617.jpg

Typ sån fast fanns till "stora" och glitter i kjolen.
    ja den såg jag fast den fanns bara i plutt-stl på vårt HM ....
  • Tant Pruselius

Vad ska jag köpa för babyskydd, någon med bra tips? Vill ha en med bas denna gång, det hade vi ej till T men det var ett jäkla spännande av den där stolen stup ikvarten..... dock är dem med bas oftast tyngre va?

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11