Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

K*B*N, pratar del 11

zasata skrev 2010-10-18 17:57:14 följande:
    Jobbat sen8a.. Vill hem nu!!
    Smit!
  • Fröken Småland
    zasata skrev 2010-10-19 08:33:23 följande:
    skall d it på fredag tänkte jag.. vad fanns?
    Va? Då blir det ju trådträff!!! Nif skall dit, och jag också om jag får ledigt på eftermiddagen.
  • Fröken Småland

Idag var jag och lillebror och hälsade på Maja i skolan, ett planerat föräldrabesök som de inbjuder till denna veckan. På mattelektionen satte vi oss vid Majas bord där det satt några andra barn. Plötsligt vände sig lillebror till Emil (han kan alla namnen på barnen) och sa: "förgrymmade unge!"

• Fröken Småland
    Asereht skrev 2010-10-19 12:39:29 följande:
    Maken ringde nyss och sa att han styrt om lite jobb och jobbar ett par timmar inatt så att han kan vara hemma resten av dagen och imorrn. Han borde vara hemma strax. Blir skönt att slippa markservicen och bara vila.
    Åh, vad skönt! Hjärta
    Lokatt skrev 2010-10-19 12:52:36 följande:

Vad jag vet så spritas det i princip inget på våra barns dagis. Våra barn är välldigt lite sjuka Vi spritar inte hemma heller. Blir det överdrivet åt det hållet blir man känsligare istället...

Tror inte det spritas här heller. Har sällan hört om magsjuka på dagis (men frågar inte om det heller).
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2010-10-19 13:51:14 följande:
    Jag har just haft min märkligaste blocketupplevelser EVER!

Då trodde jag ändå att jag varit med tillräckligt länge för att ha sett/hört det mesta!

Fick just ett mail från Internetgirot om att jag skulle bekräfta försäljning!

Jag fattar nada, det enda mail jag fått angående annonsen ifråga var ett där det stod "ring mig efter klockan 15 tack!". Eh, nej tänkte jag och slängde eftersom jag av ren princip aldrig svara på sådana befallningar eller på mail utan undertecknad avsändare. Lite hyfs får man f*n ha!

Så någon har alltså lagt in en internetgiorförsäljning (köp) på min vara utan att ens ha pratat med mig om saken. Gör man så? Jag tycker att det är skitskumt! Jag menar, hur vet man ens att varan finns kvar?
    Haha, fast det är ingen större fara, först skall säljaren godkänna, och därefter får man ett infomail när köpare har betalat. Sen får man sina pengar när köparen bekräftat att de tagit emot varan. Det är med andra ord ganska många steg innan det blir tal om pröjs
  • Fröken Småland

Jag är här! Har varit på VFU idag, kul.

Prus: Jag hade mycket sammandragningar tidigt med båda barnen men de försvann så snart jag vilade. Det är kroppens sätt att säga till dig att vila så gör det om du kan! Det är sällan som det betyder något allvarligare men om du har en känsla av att allt inte är som det skall så tycker jag att du skall kolla upp det.

• Fröken Småland
    sarahl skrev 2010-10-20 17:07:14 följande:
    har ikea en sån? vet du vad den heter?
    De hade en för något år sen men tror inte den finns kvar tyvärr. Jag har en liknande variant från IKEA men minns inte namnet. Skall fundera och se om jag kommer på det
  • Fröken Småland

Sarahl: Jag tycker den du länkade till är mycket finare men jag fick inte tag på en sån så det var den här jag köpte. Allamåla från IKEA.

ALLAMÅLA Väggförvaring svart, vit Bredd: 37 cm Djup: 17 cm Höjd: 97 cm

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11