Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

K*B*N, pratar del 11

sarahl skrev 2010-11-16 11:41:15 följande:
    Är det ingen här som kan visa lite bilder på sina hem! jag är så missnöjd med vårat. gubben o jag har inte samma stil på långa vägar. Jag vill ha mer o mer vitt! gamla möbler, moderna möbler. tipp topp o slitet. o gubben vill ha mera färg. o plåtter.

Jag vill ha fler rum. ÖÖnskar större hus, charmigare hus o äldre. vårat är byggt i början på 1950. kass planlösning. Vi kan inte bestämma om vi skall riva en vägg på övervåningen för att få en bättre planlösning, men då blir vi ju av med ett rum. Då måste barnen dela rum!. Är det ok att dela rum? rummet som isf skall delas är dessutom inte de största.

Maken tycker vi skall ta ett mindre rum på överåningen o göra vårat stora till allrum, men då kan vi inte riva den tänkta vägge.

kan ni inte ge mig inspiraton....
    Här känner jag att jag har ungefär noll att bidra med då jag (när det gäller heminredning) aldrig tänker "outside the box" utan alltid anpassar mig efter givna ramar och utgår från det. Allt annat är ju så dyyyrt *snål*

Att dela rum för syskon är väl toppen?
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2010-11-16 12:02:34 följande:
    Inredning är inte ett intresse jag har och jag gillar lantlig stil, trä och trasmattor typ. Gamla möbler och liknande går hem hos mig. Jag är en hopplöst omodern typ med andra ord.
    Hahaha, samma här

Jag gillar inte det som tycks vara normen nuförtiden; vitt överallt och gärna ståldetaljer. Inga gardiner alls och så två likadana höga krukor i fönstret. Och så skall det helst stå H O M E på väggen med träbokstäver. Det är säkert fint - i en utställningsmonter. Hus skall kännas mysiga, ombonade och användarvänliga tycker jag
  • Fröken Småland

Shit, nu brakade min dator! Går inte att starta eller göra något alls

Har hämtat reservdatorn och testat ljud och bild på den och det funkar så paniken är (någorlunda) under kontroll Tur att jag gjorde en backup på alla bilder och dokument för två veckor sen! 

• Fröken Småland
    Asereht skrev 2010-11-17 08:04:50 följande:
    Exactly. *love*

Den är superfin på bild. Är lite rädd att den är glansig IRL? 
  • Fröken Småland

Nemia Noj: Synd att du inte var inne i tråden förra veckan för då hade du vetat att jag och Nif hade träff i Ullared i helgen. Tänk om ni satt och åt vid bordet bredvid vårt

Nästa gång måste du komma ihåg att ta en stämpel när du går ut för då är det bara att kliva förbi kön när man vill gå in i varuhuset igen...

Hur kommer det sig egentligen att du skall flytta? Ni planerade ju barn helt nyligen, hur mycket kan hända på så kort tid? 

• Fröken Småland
    Nemia noj skrev 2010-11-17 15:49:34 följande:
    Jo vi fick veta de med stämpel på em, när vi väl kommit in för andra gången. Var liksom ingen som informera om det, och ingen som skylta med att de fanns, utan de var en kille i fiket på 3dje våningen som berätta. Men o andra sidan så rökte jag desto mindre när jag inte våga gå ut, så ja e nöjd iaf
    Gjorde massor med fynd, men blev inte så mycket köpa iaf, inte ekonomi ti de tyvärr

Jo ja ska sätta mi i lägenhet av många orsaker. Men om de blir till de bättre eller sämmre i vårt förhållande vet ja ju så klart inte ännu då, men de känns nödvändigt med lite förändring i vardagen iaf.
    Håller tummarna för bästa tänkbara utfall på separationen då
  • Fröken Småland

Zasata: oj vad smal du har blivit sen jag såg dig sist! Mår du bättre nuförtiden? 

Jag låtsas att jag glömde kommentera jackan Fast du är snygg (även om du nu inte anses kunna sminka dig)  

• Fröken Småland
    Asereht skrev 2010-11-18 06:53:09 följande:
    Grrrr vad jag är sur på tradera appen! Den krachar herrns tiden. Urkasst. Den funkade bättre innan uppdateringen. Nu är den oanvändbar ju!
    Har nog inte provat den sen uppdateringen men det låter ju inte lockande...
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11