• Kavat

K*B*N, pratar del 11

Nif, du är välkommen hit med!

• Kavat

Bläää. Nu är jag förkyld igen. Är så trött på att vara sjuk hela tiden. Vi som bokat in att åka till simhallen idag. Får se om jag kan följa med, men har mest ont i nästan i början på förkylning... Men är ju så gott att bada.

Lokatt, tjoho! Roligt när det händer lite! Men vi saknar dig härinne.

Fabi, välkommen tillbaks, håller med Asereht, inte rymma så där.

Passau, duktig tjej!

• Kavat

Nu har jag avreagerat mig lite.
    Fick en förfrågan från SIF angående löneanspråk... Haha, och denna gång kollade jag mailen i tid! Berättade jag att jag sedan jag började för hm, är det 7 år sedan blivit lovad högre lön för att komma ikapp, men att det aldrig hänt. Istället så ger de mig ingen löneförhöjning alls för att jag är föräldrarledig med löftet om att det blir mer när jag kommer tillbaks. Yeah, right, det har jag hört sedan jag började.. Nästa år.. Nästa år. Men nästa år finns det inte pengar tydligen, utan nästa år... Bläh!!!

Lokatt, hoppas du kan dölja det och att det återfår "normal" färg snarast!

Kan man hälla ättika i hår? En fråga bara, gör det inte Lokatt, men tänkte bara att det kanske återställer?

• Kavat
    Ekorrfamiljen skrev 2010-05-10 21:29:19 följande:
    Jag är här! Kul att någon saknar en, jag saknar er iaf!  Just nu är det fullt upp med ungarna här hemma. Den lilla tid som finns för datorn blir det bloggen och mailen för tillfället. Ska bli bättre på att effella, jag lovar. Har fått läkartid för mig till imorgon och så ska vi träffa bvc-psykologen den 18:e. Vemund var hos sjukgymnasten och bolstrade om skenan idag och sedan var det halvårskoll inkl. läkarbesök på bvc. Allt gick smidigt och han fick en ny OK-stämpel i rumpan. 9750 g tung och 70 cm lång. Kavat: Har Vipera konfirmerat ditt mail på FB? Du kan väl prata ihop dig med Frk S om planer med tider och så kanske? Nif: Läste vad du tror om din E och Ge-Kås.. Vendel är ju världens (sötaste) vandal på ICA Maxi ibland, men Ge-Kås har *peppar peppar* funkat riktigt smidigt hittills, men jag ska nog inte säga för mycket. *läser ikapp*
    Nix, det har han inte. Håller tummarna att han vill och kan.
    Men jag har delgett fröken småland planerna.
  • Kavat
    Pruseluskan skrev 2010-05-10 21:39:22 följande:
    *nyfiken på planerna som kavat, korren, vipera och fröken smider*
    Vi ska åka till Gotland och hälsa på våldgästa Ekorrens lägenhet och sen ska vi hyra en stuga med ett kompispar på Gotland en vecka. Vipera är ju grym på Gotlands historia så jag/vi hade hoppats att han hade kunnat guida lite vid något tillfälle!
  • Kavat

Nu är vår "lilla" kisse kastrerad, öronmärkt och vaccinerad! Skönt att ha det gjort. Dock är det en stor katt. Han är ju född i aug så är inte så gammal, men han väger desto mer.. Försöker hålla igen på fodret, men det är svårt när man har två katter att se hur mycket de äter var. Den ena är mager och den andra lite för rund. Är ju även väldigt begränsade i kostval i och med att jag inte vill ha foder som barnen inte tål, men men.

Ungarna vägde jag in också, med kläder 15,8 och 18.4. Knappt 3 kgs skillnad fortfarande.

• Kavat
    Asereht skrev 2010-05-12 09:48:21 följande:
    Pruss! I buggatråden ligger det just nu bilder på stora barn i bugga. Det ser inte allt för illa ut, har sett värre. Min fyraårige minibuse satt bra i froggen förresten när jag fick hem den. Då var han runt 96-98 cm lång. Men jag har liggdel på nu så jag orkar inte svira om och kolla hur han sitter nu när han är 1 m. Annars är ju camen lite längre i själva ramen men jag vet inte om det innebär att det finns bättre med plats under suffletten.
    Och jag har fortfarande bild på dottern i Geckon förra året i mitt galleri.
  • Kavat
    Asereht skrev 2010-05-12 09:48:56 följande:
    Jag vill också ha fina överdrag, men då måste jag ju skaffa en bee och det är inte akutellt för vår del.
    Du får sy till sittdelen sen.
  • Kavat

Alltså HJÄLP!!!!

Jag behöver smakråd och jag har total beslutångest och matchningshysteri-glömska. Jag kan inte komma på hur jag vill ha det.

Jag har Denim suflett, denim sittdelsbas och denim varukorg = snyggt med röda åkpåsen.
    Jag har även brun varukorg och brun suflett, liggdelslock, samt brun åkpåse.
    Jag har en total komplett vagn i sand, men gillar inte sand.
    Har även gult fleece topset, som jag inte heller gillar så mycket.

Tänkte köpa röd liggdel till denimen, men då måste jag ju ha nytt liggdelslock också! Tänker inte köra röd liggdel, denim varukorg och suflett och brunt liggdeleslock! Totalkrock i mitt huvud! Vill helst hålla mig till två färger eller matchande.
    Är det bättre att köpa denim liggdel och köra rött lock? Eller hur ska jag göra?? Jag är nog för lat att byta liggdelen (alltså ha två), däremot sittdelsbasen kommer jag nog byta ibland.

Grubblat sedan i går och kan inte bestluta mig, behöver hjälp!

Nu ruscha vidare till dagis, återkommer strax!

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11