-
Mmm, såg det med.Asereht skrev 2010-04-20 16:26:37 följande:Det var brun sittbas jag såg tyvärr. Synd att jag inte hade en liggdel du ville ha då för då kunde vi bytt, jag gillar sand och då jag redan har sufflett och varukorg så skulle ju sand funkat fint för mig. Men som sagt, jag behöööööver inte massa liggdelar, har ju redan två. *s*
-
Kolla mitt gallergi på röda Geckon hur den ser ut. Snyggare chassi också inte att förglömma.Pruseluskan skrev 2010-04-21 10:31:20 följande:jo jag va inte och kikade. Har geckon samma foder som frogen eller ser geckon ut som camen ?
-
Jag blir inte frisk, blir bara sämre och sämre. Nu kan jag andas genom ena näsborren
men allt har satt sig i lungorna istället.
Så trött på skiten. Resten av familjen klarade sig hur bra som helst... Tur det kanske, men jag kan ju knappt andas. Funderar på om det bara är grav+förkylning eller om jag ska prova lite Bricanyl som jag fick utskrivet pga täta luftrör av en mycket inkompetent läkare för ett år sedan.. Har kollat med bm och det ska vara ok för barnet, men känns så där att andas in en massa onödigt ändå...
-
Mellan barn 1 och 2 är det 1 år och 11 månader.
Mellan 2:an och 3:an blir det 3 år och 2 månader.
1:an kom på första försöket, 2:an på andra och 3:an blev till på första, så vi har haft en väldigt tur plus att jag verkar ha väldigt lätt för att bli gravid.
1:an är planerad, vi förlovade oss och letade efter hus. Gifte oss och letade fortfarande hus, men fick aldrig tag på hus. Planen var först hus och sen barn, men när vi varit gifta 3 månader så bestämde vi oss för att skit samma, det kan ju ta flera år att bli gravid också (har kompisar som inte blivit så det fanns nära) så det är väl lika bra att försöka. Och blev gravid direkt.
Andra hade vi tänkt ha ungefär 2 år emellan och det blev det ju. Sen blev jag sjuk och läkarna stod ju som frågetecken för det var inget fel på mig (leder, ryggont, kunde knappt gå i perioder plus mycket annat) samt att båda barnen har allergier som vi inte fick hjälp med, för det var absolut inga allergier på våra barn. Så vi var väldigt trötta och maken ångrade sig och ville bara ha 2 barn. I alla fall för tillfället. Sen när min glutenintolerans uppdagades och jag blev bra så ändrade han sig. Men i och med att jag varit så pass dålig så visste vi ju inte om jag ens kunde bli gravid (barnlöshet är ett symptom på oupptäckt glutenintolerans). När han väl bestämt sig så var det bara att försöka och ja så blev 3:an till.
Hade jag fått bestämma och varit frisk så hade det förmodligen varit tätare mellan 2:an och 3:an, men å andra sidan så är jag så glad över att det blir en 3:a, så skit samma!
Jag är själv en sladdis, mina bröder är 11 och 12 år äldre än mig. Mamma fick mellan mig och bröderna både missfall och födde en tjej med ryggmärgsbråck och vattenskalle som bara levde 20 min ungefär, så det tog hårt naturligtvis så därav att det blev så stort hopp. Men min mamma var ändå bara 34 när hon fick mig.
Så jag har varit en del "ensambarn", mamma har dock haft dagbarn fram till jag var 12? så jag har alltid haft mycket barn omkring mig och även jämngamla. Ibland har ju kompisar följt med på semestrar och så men ofta var man ju själv sen när bröderna blev äldre. Trist, men å andra sidan så har jag alltid läst väldigt mycket böcker pga det. -
Man kan ha Cam suflett på Geckon, men den är lite stor. Å andra sidan så kan man ju sy till den lite eller ännu hellre sy en egen suflett. Geckon har inte nikotingult foder utan är lika "enkel" som Camens.
-
Hur ser den ut Angel? Har någon bild på deras nuvarande vagn?Fröken Småland skrev 2010-04-23 11:41:28 följande:Billigast och lättast är såklart en separat sufflett. Är det en double wave de har? Undrar om den där Cloudy passar på den?
Jag har en solblekt suflett till en Brio Tridem typ samma som till Race, skulle en sådan passa på något sätt? -
Nu är JAG arg. Det händer inte så ofta. Fick en rabattkod från Blingo för att deras leverans av mina kläder blev så försenad, MEN man var tvungen att beställa kläder igen för att få pengarna. (100
Så då är typ frakten betald... Men sen fick jag dagarna efter en till rabattkod för att jag var storkund (200:- vid köp för 600
Jätte bra tänkte jag, då ska jag gå in och se om jag kan skrapa ihop något. Beställde väl för 700 ca och fick då 200 i rabatt. Sen gick inte 100:- rabatten att lägga in. Eftersom den inte hade några begränsningar alls så trodde jag ju det var ok att använda den. Det står ingenstans i deras två mail om att man inte kan använda flera rabattkoder osv. Men fick nu svaret att man inte får använda två koder på ett köp. Borde inte detta ha framgått i mailen. Känner mig snuvan på en hundralapp..
Inte hela världen, men tycker det är oerhört trist när man känner sig lurad. -
Lokatt, trist med skolan, jag håller med dig och Fr Småland, radio och inte ens någon svensktalande?! Låter lite knasigt. Kan du inte ringa och prata med dem och höra om det verkligen är så vanligtvis. Det kan ju ha varit en tillfällighet, eller? Låter liksom för sjukt i mina öron för att vara sant.
-
Asereht, visst köpte du väl ett Besafe babyskydd (izi sleep?) till liten? Hur funkar det? Har du adapter så du kan sätta på buggan?
Går det att lägga ner enkelt, alltså tror du det skulle funka att ha i liggande läge på buggan?
Funderar på vad vi ska köpa. MÅSTE ha som går att sätta i bilen. Sist köpte vi Acta Graco Logico med bas i bilen.
Jag har adaptar till Maxi Cosy -till buggan, men de går ju att sälja och köpa annat babyskydd.
Mekonomen hade någon drive här i helgen och de säljer ju Besafe i vanliga fall, så det blev lite halvakut, om vi nu ska köpa nu, om vi ska köpa det och de har vill säga...
Mitt måste är alltså bas i bilen samt att det funkar att lyfta över på buggan (helst både bee+ (om jag får tummen ur) och vanliga i och med att vi kommer åka till dagis 3 dagar i veckan i bil och behöva gå in på dagis med bebis.
Tips, erfarenheter? -
Men är du nöjd med babyskyddet då? Går det att luta lätt?Asereht skrev 2010-04-23 21:27:41 följande:Kan inte svar apå frågorna tyvärr, vi har inga adaptrar och jag har aldrig testat med babyskyddet på vagn. Det är säkert jättesmidigt men jag har aldrig känt behov av det.