Inlägg från: Nifelheim |Visa alla inlägg
  • Nifelheim

K*B*N, pratar del 11

Jag förstår inte att jag inte lär mig att INTE ta stora beställningsjobb när jag har sjukt mycket i skolan. Både lång och pekfingret på båda händerna blöder och naglarna är helt bortslitna efter dagens sufflettmontering. (massor handsömnad genom TJOCKA lager) *gnäll gnäll* Känner mig jättestressad eftersom jag inte alls har haft den tid jag velat lägga på att sy vagnen.

Nåja, nu när jag gnällt av mig lite och druckit en kopp kaffe ska jag fortsätta. Målsättningen är att färdigställa hela eländet ikväll.

Förresten.. Emmaljunga nitro eller vad den nu heter, har den exakt samma sittdel som city cross eller är det någon skillnad?

Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim
    Pruseluskan skrev 2010-05-28 20:56:27 följande:
    www.aftonbladet.se/wendela/barn/article720123... jag blir så himmlans ledsen att jag faktiskt på riktigt gråter......
    F*N så vidrigt En del föräldrar borde det vara skottpengar på.
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim

Jag måste säga att det där melodifestivalsjoxet inte alls är min grej...

Idag har jag varit såå duktig. Först gammeldags marknad, sen hem och sytt som en tok. Sytt klart vagnsåbäket, så nu ska jag bara montera ihop det sista och sen be de hämta den, sen trillar det in lite söta slantar därifrån. Sen har jag fållat upp jeans åt Grannen, lagat tre par jeans åt Elric, pillat i resår i två par byxor åt honom, tvättat, fållat upp och strukit Elrics frack och sytt klart en mössa som legat halvklar i sisådär två år.

Puh.. Borde verkligen städa också, men det får väl bli en akutstädning i morgon efter morsdagsmiddag hos min mor.

Pissväder ute förresten, var är sommaren? {#lang_emotions_cry}

• Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2010-05-29 21:31:46 följande:
    Oj, det var produktivt minsann! Vad är det för vagn du klär om? Gissar på Emmaljunga eftersom du frågade om deras sitsar. Bild!!! På tal om bild så skall jag fixa bild på vardagsrummet som numera är blått och vårigt.
    Nää, ingen Emmaljunga, det frågade jag om för att jag är sugen på att testa om det går att trycka ner Elric i en nitro. Han är ju egentligen för tung, men vad tusan

Vagnen jag klätt om är något gammalt.. Gissar på en Brio 70-tal någonting. Den var i typ jeanstyg med blått tyg med vita hjärtan inuti. Jeansyttertyget är kvar, men nu har den Mairos elefanter inuti istället. Bild kommer i morgon om vädret är bättre, törs inte ta ut den o fota när det spöregnar ju.
  • Nifelheim

Lokatt: Jag lovar, den var i ett bedrövligt skick. Tveksamt om jag skulle sätta mitt barn i den ens som den är nu, men de ville gärna ha kvar yttertyget och betalar man bra så håller jag tyst och lyder

FrkS: Tjusigt vardagsrum, men duu.. Jag trodde att djur var bannlysta hemma hos er, hur kunde då hunden bajsa på mattan? {#lang_emotions_surprised}

• Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2010-05-29 22:19:54 följande:
    Sitter ni därhemma och småfnissar allihopa nu eller åt neurotiska Fröken Småland? Jo, jag vet det där med valpar men han är sju månader så det borde inte ha hänt. Men den lille stackaren var nervös för barnen var lite vilda så det var inte så konstigt att det gick som det gick. Fast han gjorde om det nästa gång han kom också men då var ju mattan redan kasserad och golvet kan jag tvätta
    Haha. Lite förvånad är jag allt över att han fick en andra chans.
  • Nifelheim
    Lokatt skrev 2010-05-30 17:00:54 följande:
    nif, hur nära har du till värmdö Och sen ses halvvägs och ta en hund-prat promenad?  de ville inte skicka jue
    Jag vet faktiskt inte alls var Värmdö ligger. Sthlm gissar jag?
  • Nifelheim
    Lokatt skrev 2010-05-30 17:00:54 följande:
    nif, hur nära har du till värmdö Och sen ses halvvägs och ta en hund-prat promenad?  de ville inte skicka jue
    Typ 14 mil verkar det som..
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11