-
Det är en CS, enbart framåtvänd. Men visst är det ett bra pris!Tant Pruselius skrev 2010-11-18 14:33:57 följande:bra pris - www.blocket.se/vasterbotten/Teutonia_Fun_3028...
-
Prus: Vad fint ni har det! Jag gillar etageplaneringen, minns att du visade ett jättefint kort på övervåningen vid ett tidigare tillfälle.
Zasata: Du är jättefin och smal, faktiskt närmar du dig gränsen till vad som anses snyggt på en vuxen kvinna. Jämför dig med andra i din ålder så kommer du att se att jag har rätt
På dagis går det mask och i skolan löss. *suck* -
www.familjeliv.seKavat skrev 2010-11-19 10:22:12 följande:Och tips på vad man förser en 68-årig mamma som stelopererat foten och sitter i rullstol i en lgh? Blommor har hon fått till förbannesle..
-
Alltså, allt är ju relativt (min livsfilosofi). Det är svårt att säga så mycket i ärendet för det ÄR verkligen så att allt är relativt. Om du är överviktig när du är färdig spelar inte så stor roll då du antagligen ökat din livslängd med en massa år. För att inte tala om hur du ser på dig själv för du kommer ikapp. Och vad mallen säger tycker jag inte man skall se så millimeternoga på. När det gäller självbilden så lärde jag mig under VV-tiden att det tar ungefär ett halvår för ögonen att se i spegeln det som hänt med kroppen. Hur konstigt det än låter så minns antagligen ögonen den gamla bilden och visar den istället. Jag hade själv bekymmer med självbilden; jag gick ned i grova drag från 80 till 60 och vid båda de vikterna så tyckte jag att jag såg ut att väga ungefär 70 när jag kollade i spegeln. Helskumt. Jag kunde hålla upp jeans i butik och bedöma dem som alldeles för små för att sedan få gå tillbaka och hämta både en och två storlekar mindre när jag provat. Jag minns ett tillfälle när jag just gått ned alla mina kilon och jag skulle tränga mig förbi vid en kassa (skulle gå ut utan att ha handlat) och detta har ju varit min ångestgrej genom åren. Att man inte kommer förbi utan riktigt måste klämma sig igenom och alla tokglor på fettot. Den gången jag tänker på nu så gled jag förbi med massor av luft på båda sidorna, verkligen jättemycket plats över. Ögonen hänger helt enkelt inte med. Men jag lovar att det kommer! Om du frågar din man så ser han antagligen jättestor skillnad, lita på honomAsereht skrev 2010-11-19 10:30:47 följande:På tal om smal. Jag har funderat på en sak angående viktnedgång. Om jag når mitt uppsatta mål så kommer jag fortfarande anses överviktig enligt tex BMI.
Många i omgivningarna kommer dessutom fortfarande rycka att jag är överviktig. Hur hanterar man sånt? Tänk bara alla trådar här på FL där folk anses överviktiga och bör gå ned ca 10-15 kg när de tex väger en 70 kg till en länd på 168 cm (enligt mig inte rimligt).
Detta har verkligen fått mig att fundera. Har man som jag dragits med 30 kg för mycket och lyckats jobba sig ned 20-25 kg och får höra att man är lite väl rund och behöver gå ned i vikt, hur sjutton tar man det utan att ge personen en rak höger?
Kanske konstiga funderingar men jag fastnade lite i det tänkandet igår då jag kollade på Biggest looser.
Jag har redan nu vissa problem med min självbild då jag ser på vågen att jag tappat 11,5 kg men jag ser ingen skillnad i spegeln. -
Zasata: på landet: JA! I stan: tveksamt. Har Duetten delat ryggstöd? Det vet Asereht och Nif.
-
Zasata: du har helt rätt! Proportioner och strategisk fördelning betyder absolut mest. Men om proportionerna är "fel" från början så hjälper det ju inte hur man än svälter sig? Nä, satsa på Spanx istället
-
Asereht: jag gillar dina tänder! De ger karaktär
-
*fnissar åt MC Hammer*
-
Jag har alltid gillat skönhetsfel såsom ärr osv. Lite krokiga tänder funkar också men helst inte glugg. Tror bara det är Vanessa Paradis som möjligen kommer undan med det.Asereht skrev 2010-11-19 12:07:18 följande:Angel, *haha* MC Hammer! My god!
Förstår precis det där med späckad kassler!
Frk S, Folk har sagt det hela min uppväxt och i yngre tonåren då jag ville ha tandställning så korrigerade folktandvården endast bettfel och mina föräldrar ansåg inte att det var värt att söka privat och betala. För det mesta bryr jag mig inte men när det kommer till foton och dyl så vill jag helst inte visa tänderna.
Nä, skärpning nu Småland. Föreläsning kl ett med efterföljande seminarium och läxan är inte gjord -
Asereht: det låter som att du har det lugnt och skönt
Zasata: Ljuvliga bilder!
Här är det lugnt. Igår var vi i Halmstad och besökte även Wapnö slotts julmässa, supermysigt. Det är en stor gård med eget mejeri och med hypermodern anläggning. Det finns ett jättefönster där man kan se alla korna där de står i en gigantisk mjölkrondell som snurrar runt. Våra barn ser kor varje dag ute på åkrarna men detta var något annorlunda och spännande. Själv hittade jag en liten monter med kläder sydda i läckra tyger av en supertrevlig kvinna. Köpte en ljuvlig mössa till lilleman med ugglor. Kolla in hennes grejor vetja www.wimsankids.se
Men vet ni vad jag gjorde??? Min dator skulle lämnas in på SIBA och jag glömde ta med den?!?!?! Såna grejor gör inte jag. Tänk om jag håller på att blir en slarver?Funderar på att ta en sväng till Borås idag och slänga in den där istället för det är ganska handikappande att bara ha en liten reservdator. Vågar inte tänka på vad som händer om den också slutar funka.... Vet ni vad som hade varit bra? Om man själv hade haft en inbyggd dator som kunde kopplas till vilken tv-skärm som helst. Och så kunde man bara gå runt med ett tangentbord i väskan.