• Kavat

K*B*N, pratar del 11

Nackspärr och sjuka barn här så jag har full rulle minst sagt..

När var det dags för dig?
     (viskar Ekorren fick en liten sötis i går! Solig)

• Kavat

Vi funderar på om vi ska skaffa husvagn. För och emot?! Har inte råd med någon dyr men vad kollar man efter? Försökte hitta någon sorts köphjälp för nybörjare men hittar inget. Vet ju att några av er har erfarenheter. Så råd och tips mottges tacksamt!

• Kavat

Leende, tack! nu sover minste och äldste så just nu är det lugnt. Det är ju inte långt kvar för dig, spännande! När kom de andra i förhållande till bf?

• Kavat
    bohusbebis skrev 2011-06-30 17:07:05 följande:

Ska lämna in Swiften för översyn och håller på att "rusta" Phil&Ted:en som jag fick hem för några veckor sen (den har blivit stående....) Tyckte den verkade helt okej (bortsett från att den var skitig och mer solblekt än uppgivet men men) men när jag nu rullar den på rumsgolvet så klapprar det liksom från höger bakhjul!!!! Va 17 är det?? Många PT:ar har jag haft men detta har jag aldrig varit med om... Som att hjulet liksom går in för långt på axeln... den lilla spärrpluppen verkar funka som den ska... ska kanske testa att smörja, har litiumfett tror jag det är... eller ska jag köpa kopparpasta, vad är bäst för metall mot metall? Eller kan det vara själva lagret, men det borde väl inte låta sådär....?

Vad säger ni kreativa proffs??

Stänkskärmen som ligger emot hjulet? Den går att överböja så den ändrar form lite grann om det kan vara det...
  • Kavat
    bohusbebis skrev 2011-07-01 10:40:54 följande:
    hmmm... kanske inre kanten som ligger emot? rullade den nyss å då hördes inget...
    Det var inre som låg fel på min. Och så flappade den mer när man svängde.
  • Kavat

Leende, oj, det var snabbt jobbat! Grattis igen! {#emotions_dlg.flower}

Bohusbebis, du behöver hjälp!   Men skönt att du kan internetshoppa i alla fall!

• Kavat

Liten familj, välkommen hit också! {#emotions_dlg.flower} Trist att inte Lexi inte vill/kan vara här, men du får hälsa henne så gott!

• Kavat
    Leende skrev 2011-07-08 20:03:37 följande:

Bjuder på en bild på lilla OlleHjärta
    Vilken sötis! Han är jättefin! Hjärta
  • Kavat
    Jessika82 skrev 2011-07-13 00:00:07 följande:
    Dagen har varit omtummlande.. Jag har fält många tårar. Mannen har gått in i sin grotta och vill inte prata... Jag vet inte om jag klarar att ta bort det. Det var en olycka men jag är glad för den men jag tror inte sambon är lika glad.... Funderandet fortsätter...
    Kram och grattis! Hoppas ni fattar rätt beslut för er.

Hade jag suttit i ditt läge hade jag också varit kluven till max. Vi skulle nog inte orka med en liten till nu, med tanke på tre tätisar och mina sjukdomar, som jag väl i och för sig är frisk ifrån snart med "medicin". Men ändå hade jag nog inte klarat ta en abort. Men som jag brukar säga. Jag ångrar inte de saker jag genomför, jag kan bara ångra det jag inte gör. Sen kan man ju vända på det hur man vill i detta fallet.
  • Kavat
    Jessika82 skrev 2011-07-13 17:31:16 följande:
    Hur är det att ha 3st tätt?
    Jag har 23 månader mellan de äldsta och hela 3 år till den tredje. Så jätte tätisar är de inte, men det var jobbigare att ha en själv tror jag. Dottern som är äldst har ju nästan alltid lekt med sin lillebror och ju äldre de har blivit ju mer har de lekt och haft kul ihop. Nu leker de ju med minstingen också ibland. Inte alltid, men man kan be dem uppehålla honom någon minut om man behöver hjälp eller ge honom en sked med mat osv om man själv är uppe och springer och gör annat samtidigt. Så jag tycker inte att det är så mycket mer jobb ju fler man får.

Men det är klart att det är tätt med 1,5 år emellan. Men det beror nog helt på hurdana barn man har. Sover de på natten och är rätt nöjda så underlättar det ju! Sådana barn har inte jag haft.
  • Kavat
    Leende skrev 2011-07-21 21:26:22 följande:
    Stackars liten sjukling  *krya på*Nalle

*loggat in på FL en snabbis för att söka tips och råd*

Här är det jobbigt...  både för oss och lille gosingen. Han har fått kolik och skriker och krampar hysteriskt 
    varje kväll/natt flera timmar.. Så fruktansvärt att se hans lidandeGråter *just nu bär pappa honom och han skriker hysteriskt*Gråter vi får turas om hela tiden.....

Vi är som vrak och har provat med minifom droppar , semper magdroppar , massage mm
    Läste att det fanns ett undermedel från england att köpa, och köpte det.. Men det verkar inte hjälpa heller..
    Funderar på akupunktur nu istället.... Men han är ju bara 3 v snart, så vet inte om man kan ge det så tidigt...

Någon av er som haft kolikbarn och har ngt bra tips??? 
    Ta bort mjölkprotein ur kosten! De allra, allra flesta "kolikbarn" skriker pga allergi/intolerans/överkänslighet och brukar bli bättre på mjölkproteinfritt. (Ersätt INTE med soja) och kanske även ta bort ägg och annat gasbildande som kål, lök, bönor osv ett litet tag.

Uppe i Stenungsund finns det en kvinna som heter Marianne Reinthal tror jag det var som min kompis med kolikbarn åkte till och fick jätte bra hjälp. Men även hennes första råd vid kolik är bort med mjölkprotein, allt gasbildande och hm, ska se om jag hittar hennes sida. 
    Tror även Zasata var hos henne, men vet inte om hon följde råden till punkt och pricka?!

Mina barn har skrikit allra mest när jag åt ägg... Men de är ju allergiska mot mycket så allt gjorde väl sitt till. Liten tålde inte minsta lilla vitlök då ligger han och kvider natten igenom. Ingen allergi, men han sover inte utan är ledsen och blir hemsk "krampaktig i magen".

Kram! Hjärta
  • Kavat
    Leende skrev 2011-07-22 21:28:13 följande:
    Kavat skrev 2011-07-22 19:56:20 följande:
    Leende, www.aqpunktur.se/
    Tack så jättemycket för tipsenKyss

Skall testa det med att utesluta saker i min mat och även kolla upp henne  henne i Stenungsund!

Får kolla med zasata ochså och se vad hon tyckte och hur hon gjorde Drömmer

Har även problem med amningen mjölkstockningar, feber, lite mjölk mm   , Så det gör ju inte saken bättre heller..

Får kompletera med ersättning nu i början med, så allting känns lite jobbigt just nu Rynkar på näsan

Men är ändå såklart världens lyckligaste samtidigtHjärtaGlad  

Usch vad jobbigt ni har det. Hjärta
    Om du behöver komplettera med ersättning så ska du ha mjölkfri sådan! Ni har inte vägarna förbi Kungsbacka någon dag? Inboxar dig!

han har inga andra symptom
  • Kavat
    Leende skrev 2011-06-07 18:14:10 följande:
    Perfekt, då blir vi 3 Skrattande allergivänligt är ju alltid bra att ha.

Min dotter är superallergisk mot ägg, sen är hon även allergisk mot banan..

Nu har hon även under 6 veckor haft glutenfri och mjölkfri kost, så det har varit jobbigt.
    Var hos läkarn idag och då fick vi iallafall ge henne mjölk igen, men skall pröva glutenfritt ett tag till. Hon är ju egentligen inte alls glutenallergiker eller mjölkallergiker, men dom ville testa pga vissa omständigheter.

Vad är dina barn allergiska mot?? 

Skulle du eller ngn annan vilja visa (länka) till dom där krokarna man kunde ha på handtaget på bugaboo
    och hänga väskan på? Har aldrig sett sånna (fast det beror väll på att jag aldrig haft sån vagn innanOskyldigGlad

Den som letar får svar... "Dottern superallergisk mot ägg.." Bort med mjölk, ägg (och soja) och vitlök, lök, kål och annat gasbildande. Punkt.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11