• Kavat

K*B*N, pratar del 11

Okej, nu är jag klar!

• Kavat
    Asereht skrev 2011-04-15 08:33:02 följande:
    Är det till frog så behöver man bara fästen. Bågarna är samma på cam och frog. Gecko däremot behöver man bågar till vad jag förstår.
    Korrekt!
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2011-04-17 13:29:05 följande:
    Så här definieras ordklasserna i min kurslitteratur

Verb är sådant som du kan sätta utav helvete efter som t ex springa utav helvete, läsa utav helvete eller köra utav helvete

Substantiv är sådant som du kan sätta djävel efter som t ex bildjävel, kattdjävel eller bokdjävel

Adjektiv är sådant som du kan sätta skit framför t ex skitbra, skittråkig eller skitfint

ALLT ANNAT ÄR ADVERB
    Modern litteratur!
  • Kavat

Jag gick montisoriklass och för mig är substantiv svarta, verb röda, adjektiv gula, pronomen rosa osv...

Konstigt att färgerna sitter kvar medans man tappat delar av grammatiken.

Min mamma pluggade till förskolelärare när jag var 13 eller något sådant, så där försökte jag lära henne och lärde mig själv bättre på kuppen!

• Kavat
    Fröken Småland skrev 2011-04-18 11:07:45 följande:
    Det låter klokt! Vi vill se bild på din orange och offwhite vagn sen

Orange vagn och den knallrosa sufletten. Mumma!!!
  • Kavat

Idag har jag varit riktigt händig och sprättat och tejpad varukorg! Nu återstår bara lite sytid.

Blev dock apsur när jag upptäckte att den jäkeln säljaren som sålde varukorgen till mig sytt i den där det gått sönder Den hade alltså trasat sig lite innan jag fick den och då lagade hon väl och sålde. Kanske fick hon en ny dessutom på garantin?!?
     Men sket i glömde att tala om den lilla detaljen för mig. Sådant kan göra mig galen. Jag förstår inte hur folk kan vara så oärliga. Och att jag inte synade mer noggrannt när jag fick den... Men det var väldigt snyggt sytt i kanten men det hjälper ju inte när den gick sönder igen... Man måste ju sprätta och laga och sy igen om det ska bli bra. *vet*

Oavsett så hoppas jag att den blir i skick som ny och håller när jag är klar med den.

• Kavat

Jag är äntligen färdig prus! MEN jag är dock inte säker på att jag kan sälja den. Måste tvätta och se hur den blir på först....

• Kavat

AnPa, köpte på blocket för ca 10 mån sedan och har ingen aning om vem säljaren var...

• Kavat
    AnPa skrev 2011-04-20 19:17:16 följande:
    Har iaf slängt upp bilder på grodan i bildtråden nu, jag är kär!
    Snygg! Hjärta
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11