Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

K*B*N, pratar del 11

Nä, skärpning med bilder nu alltså! 

Asereht: frisyr!
    Kavat: kök!
    Lokatt: barnens rum!

Demon Flört

• Fröken Småland
    Kavat skrev 2010-11-22 16:54:27 följande:
    Kök?! Har jag inte visat det. Oj...
    Du fattar varför jag är upprörd?!?!  Demon
  • Fröken Småland

Du är toksnygg ju!! Det syns jätteväl att du gått ned i vikt, särskilt runt ögonen som ser lite puffiga ut på ”före-bilden”, fast i och för sig så var lill-Nöffe kanske lite mer krävande då så det är bristen på sömn som sätter spår. Men jag tror att det syns ännu mer IRL då jag tror att du haft en tendens att ta bilder liiite uppifrån för att mörka dubbelhakan (har jag rätt? )
    Kul med ny frisyr, någon gång skall jag också våga… Eller inte

• Fröken Småland

Kavat: jag måste vara tråkig och höja ett varningens finger för icke flamsäkra tyger i bilstolar. Om det nu är det?

• Fröken Småland

Herrejävlar så kallt det är när det tokblåser som det gör här Tur att vi har vår kamin säger jag bara *kurar in mig i filten*

• Fröken Småland
    Tant Pruselius skrev 2010-11-23 14:25:56 följande:
    vad och när?

Jag behöver Nif eller någon annan med bra näsa för affärer *stirrar på frk S'
    en klädsel till hi-way för 500 (plus frakt), tror jag läste att butiksny går på runt 800.... men det är ju lite billigare och den vi har är så gräsligt solblekt.,.... men oandrasidan så kan man ju kanske hitta andra hål att  täppa igen med dem pengarna... hjälp
    Dålig koll på bilstolar tyvärr... Men spontant så får jag superidén om en bilstolsskrot där man tar tillvara på alla klädslar när försäkringsbolagen skrotar bilstolar efter krock.

Men Nif har germansk koll på bilstolar, invänta hennes närvaro!
  • Fröken Småland

God morgon, god morgon! *kvittrar utsövt*

Jag var duktig och gjorde dagens inlämningsuppgift redan igår kväll så idag tänkte jag vara leeedig (från skolarbetet). I och för sig är jag ganska ledig för det mesta men något litet skolarbete blir det varje dag, även om det inte är många timmar. Jag har kommit fram till att jag pluggar oförskämt lite, kanske 25 timmar i veckan? Fast det är effektiv tid som jag utnyttjar väl; jag har alltid med mig mina sammanfattningar och anteckningar i väskan så jag kan repetera dem när jag sitter i väntrummet hos tandläkaren, eller när jag väntar på att Maja skall duscha färdigt efter torsdagsgympan. Världens bästa sätt att plugga på om ni frågar mig. Läs, sammanfatta, repetera, repetera, repetera.

Nästa vecka har jag tenta igen men känner mig påläst och lugn. Allt går verkligen mycket lättare när man hela tiden "ligger före" och slipper stressa i sista sekund. Är det förresten inte så med allt?

Som belöning för mitt senast VG så köpte jag mig som bekant en laptopväska. Fattar ni hur snygg den är? Jag blir helt fysiskt svag i knäna när jag tittar på den och börjar nästan dregla när jag klappar på den Tungan ute

Idag står det utvecklingssamtal på schemat och därefter har jag lovat barnen en tur till simhallen. Det är deras absoluta favoritsysselsättning och vi åker nästan varje vecka. Dock är det inte min favoritsysselsättning men det låtsas jag inte om Flört

• Fröken Småland

Förresten; det där med bilstolsskrot var bara något som jag spånade fram när Prus efterlyste klädsel. Har ofta tänkt att det vore en god affärsidé att ha en barnvagnsskrot där man samlar alla hjul, sufflettskelett och varukorgar (och allt annat!) som blir över när en barnvagn kasseras. Fick idén för ganska många år sedan när vi var på en galet välordnad skrot i Helsingborg där bilarna stod sorterade efter märke och där man själv fick skruva av den önskade reservdelen och gå till kassan och betala. Min man hittade en reservdel som skulle kosta 3000 kr till hans gamla skruttbil och som var nödvändig för att klara besiktningen. På skroten kostade den 150 kr och funkade utmärkt. Dessutom hittade han lite annat som behövdes så det var en lönsam historia.

Vad tror ni, skall vi starta en sådan skrot? Vi kan passa på och ta med bilstolsklädslar också

• Fröken Småland
    Jessika82 skrev 2010-11-24 09:34:35 följande:
    Hej på er. Jag behöver er hjälp jag behöver en smidig liten shopping vagn till en 3månaders.....
    Bugaboo Bee, Chicco (efterföljaren till For Me vad den nu heter?) och Hauck Shopper är de enda som är vändbara. Men de kostar också rejält mycket. Om du tycker det är OK med en framåtvänd så kolla på MacLaren, Chicco LiteWay eller varför inte Babyproffsens egna som jag tycker är mer eller mindre MacLaren-kopior i helt OK kvalitet.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11