Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland
    Ekorrfamiljen skrev 2010-11-24 17:53:41 följande:
    Vi har inte vågat testa mer vete efter att han bara bajsade illaluktande vatten ett par gånger. Nu fick han nässelutslag i morse igen, men då hade han bara fått ost. Å andra sidan hade jag inte hunnit torka av hans matplats efter kvällsmaten igår och det var ju inte något maken tänkte på att göra när han satte Vemund där i morse heller.

Åh, jag vet inte vad det är med Vemund. Han somnar rätt okej vid 20-tiden plus/minus någon timme beroende på dagen, men efter exakt en halvtimme vaknar han och gallskriker! Inget utom tutte hjälper och han KAN ju bara inte vara hungrig. Sedan vaknar han ungefär en gång i timmen natten igenom fram till 4-5 och därifrån sover han sen rätt bra till 7.30! Jag blir tokig om jag inte får sova snart men jag vet inte hur jag ska få Vemund att göra det heller..

Vatten och bara närhet funkar inte, det SKA vara tutte och då drar han tre tag och somnar sen om..? *fattar noll* Vi gissar att han har ont i magen och det enda han vet som hjälper är att äta.. Andra förslag?
    Ont i magen blandat med separationsångest? Eller har han tagit sig igenom den fasen? Stackars liten
  • Fröken Småland

Kavat: Har din plutt också allergier alltså? Det har jag inte uppfattat tidigare även om jag såklart vet att han haft lite problematik med hälsan. Stackars liten han också

• Fröken Småland

Hihi, iFånen har aldrig fixat et-tecknet . På tal om iFånen; har du (Asereht) något tips på alternativ webläsare? Jag har provat Opera och Atomic men utan framgång. Försöker nämligen komma in på min skolas web men för tillfället funkar bara Mozilla och IE och de går inte i telefonen

• Fröken Småland
    sarahl skrev 2010-11-25 07:51:24 följande:
    hejo hå. nu har gotland fått snö inte alls vad jag velat. Maken åkte med båten nu på morgonen. Han tog min bil, vår nya bil. Ringde honom o skulle kolla läget o han säger att nya bilen är som en snorlobb på vägen. men hallå.... det är ju den JAG skall köra i vinter eftersom vagnen bara går in i den. Jag HATAR o köra när det är halt. Det resulterar nog i att jag får hålla mig hemma o ta gammelbilen till o från dagis. Gråter
    Det är sällan själva bilen som gör att det känns slirigt, utan hjulen. Kolla så att ni säkert har bra vinterdäck (helst dubbdäck om jag får bestämma).

Sen är det också så att första halkan alltid är jätteläskig men man lär sig snabbt att anpassa farten efter väglaget *tröstar*
    Jag kör alltid pensionärssakta om det är minsta lilla risk för halka. Gillar inte att åka med andra då jag tycker att de kör alldeles för fort.
  • Fröken Småland

Jag och min svägerska var ute och åkte härom veckan och temperaturen låg precis runt nollan och vägen glittrade farligt. När jag sa att det verkar vara halt så svarade hon glatt att hon har dubbdäck på. Precis som om man inte behöver anpassa hastigheten då? Visst, jag är antagligen övernojjig (med detta också ) men har folk inte kört halkbanan? *ryser vid tanken på mötande lastbilar*

• Fröken Småland
    Tant Pruselius skrev 2010-11-25 09:19:14 följande:
    kan inte du förhandla åt mig då ? så ska jag försöka få med mig herr K på att vi vist behöver köpa den NU
    Asereht skrev 2010-11-25 07:45:28 följande:
    Passau, vad surt!

Lite mer positivt, jag borde bli klar med ditt skydd idag om inte nöffe är alldeles oregerlig. Hade du några önskemål gällande blomstren?
    visst visst visst får jag beställa ett till min bugga sen ? *viftar med ögonfransarna* du får liksom inte lessna på det där....serrhu. Love it!
    Maila och föreslå 4000 kr, hämtas ikväll. Inte svårare än så Värre att få med K på tåget. Måste han med förresten?
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2010-11-25 11:05:06 följande:
    Oooooh, den här var söt! Synd att vi redan har en regnoverall som ligger och väntar på nöffeliten (me toos med bondgårdsdjur). Jag vågar inte riktigt investera i större strl än en två större åt gången då det kan bli helt säsongsfel iom att jag inte vet hur han kommer att växa till sig. Men fiiiin var den!

trollungar.jetshop.se/ProductPopup.aspx?filen...
    Den var verkligen jättegullig! Har du bild på den du har?
  • Fröken Småland

Gud vad söt den var! Äh, köp en i strl 86 annars, det är typiskt en sån storlek som de kan ha när de egentligen drar både 80 och 92 tycker jag.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11