• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

Asereht skrev 2010-05-27 12:07:26 följande:
    Fast S läser bara i första bertboken som är betydligt mer avdramatiserad från sånt än de senare. Det är mest dråplighter som pinsamma jumpalektioner och sånt. Jag har själv läst alla så jag håller koll på nivån. Annars gillar han böcker som Kråke, Halvan och liknande. Halvmycket text och gärna någon bild då och då.Rakelböcker har grabbarna fått av mormor och de gillade dom kom jag just på. S läser ju helst själv eller tränar på högläsning för oss.www.boktipset.se/bok/racer-rakel-och-fangarna...
    rakel är poppis här med! Har ni provat Gittan böckerna? Rekomenderas!!
    ska kolla kråke, halvan har de en bok tror jag, men den är ingen favvis. fast kanske finns bättre än just den de råkar ha.
    passau skrev 2010-05-27 12:08:31 följande:
    är hon "tjejig"?S fulkomligen ÄLSKAR barbie-böckerna jag köpte på loppis för 2kr/st...tror dom är från någon bokklubb...kanske en rolig paket som kommer 1ggn/mån?där e en del text med bilder... rätt mkt text för en 3 åring när jag skall läsa som vill hon ska sova
    nja det blir över min döda... i så fall
    är ju inte mycket för sånt. Men tack ändå.
  • Lokatt
    Asereht skrev 2010-05-27 12:23:59 följande:
    Halvan böckerna är ju rätt bra om man gillar fakta. Mina har Flygplanet och Brandbilen och de är lästa många ggr. Men iofs tycker jag själv att de är skittråkiga att läsa.  Vi ahr Flygplanet dataspel också och det är väldigt poppis. Vi har flera Gittanböcker. Gillar dem.
    gick och kollade bokhyllan, var inte halvan utan mulle meck de hade {#lang_emotions_embarassed} 
    kollar på halvan böckerna med då.
  • Lokatt
    passau skrev 2010-05-27 12:28:57 följande:
    vanliga kalles bokklubb?dom hade vi som barn, tänkte leta fram dom i sommar till S...
    vet jag inte vad det är. vi är med i bonniers bokklub och köper där ibland. men det är ju vanliga böcker.

är smart att fråga runt lite såhär känner jag, man missar lätt annars böcker som andra har som favvo som visar sig vara toppen.
  • Lokatt
    Asereht skrev 2010-05-27 12:34:10 följande:
    *s*Kom på en bok, denna fick S inför skolstarten i ettan:www.barnboken.nu/cgi/kort/9789129656695.shtmlDet är korta historier och lite illustrationer. Vi har högläst för varandra som träning.
    den verkade klockren! den tar vi nu ska jag bara komma på vilken/vilka mer, samt att jag måste gallra ur bland mina etologi/beteende/hund böcker, inte rimligt att köpa för en bra bit över 1000:- Vilken tur då att man inte lider av beslutsångest *hrm* {#lang_emotions_dreamer}
  • Lokatt

jaha, ettagluttare boken fanns bara som cd-bok *suck*

nif, ser att du inte heller kunde hålla dig från argumentera i en tråd, spännande att se lite vart du står. Jag la en kort parantes bara i tråden, orkar sällan ge mig in i karusellen av okunnighet, pajkastning och lock-för-örona resonemang
    Tror du och jag står ganska nära varandra i åsikt iaf. men säkert inte helt, ett klurigt ämne.

• Lokatt
    Nifelheim skrev 2010-05-27 14:24:47 följande:
    Skit också, mitt inlägg försvann.Oftast orkar jag inte bråka längre, men ibland går det inte att sitta tillräckligt hårt på händerna för att låta bli. Det är sjukt mycket okunskap runt de raserna, åt båda håll tyvärr. Blir lika irriterad på de som snuttifierar hundarna som på de som tror att de är livsfarliga mördare. Det är en hundtyp som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, har ju växt upp med "kamphundsraser" omkring mig och kan inte tänka mig att leva med något annat. Nä, helt överens är det väl sällan man är med någon, men jag tror att vi kanske inte tycker helt olika iaf.
    ne, vi är nog ganska så nära åsiktsmässigt. Jag är emot de på bägge extremkanter jag med Vart försvann all fakta för dom lixom?!
    Du sa något klokt om blandrasaveln, vilket är starkt med tanke på vart du står själv idag. Jag själv har ju en hemma på rehab nu ur kategorin där.
  • Lokatt
    Asereht skrev 2010-05-27 21:24:33 följande:
    Mössor med namn på hiss eller diss?Funderar på att beställa färgmatchande till jackorna åt mina grabbs men är lite tveksam mot mössor med namn. Funderar på om man ska skriva något annat, kanske storbus, mellanbus och minibus.
    i så fall röstar jag på storbus mm. alternativet. Ogillar själv att varenda en kan se vad barnen heter och ropa på dom, prata med dom osv. Även om man bor skyddat finns det skruvar lös hos fler än man tror Inte så att jag tror risken för att bli bortrövad av en "ful gubbe" är så jättestor, risken är nog dock stor att nån alkis/pundare/lätt galen människa kan inleda udda samtal med barnets namn som "hake". *nojjig övrebeskyddande*
  • Lokatt
    Nifelheim skrev 2010-05-27 14:36:44 följande:
    Mmm. Det finns underbara blandrashundar, men jag tycker ändå att blandrasavel borde vara olaglig. Definitivt inte bland kamphundsraser, har aldrig sett så många hundar få frispel som vakt/kampblandningar. :/
    där tycker vi så lika. Jag såg en annons på en cane/staff blandiskull *ryser* Stackars hundar med så krockade inre gener.
    Den jag hjälper träna är det "bara" inblandat 25% dalmatin i, det ställer till det tillräckligt!
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11