• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

Asereht skrev 2010-04-27 11:23:30 följande:
    Lycka till idag och kör försiktigt. Jag är lite rädd för moppar sedan dotterns två olyckor, inte självförvållade utan ren otur men det slutade illa och kunde slutat värre. *ryser*Maken och jag peppar redan grabbarna för epa i framtiden, klart säkrare. Skulle faktiskt kunna tänka mig en själv (inte en sån där norrlandsraggare då alltså) med baksäte så man kan ha passagerare. Skulle ju funka utmärkt från och till dagis, vem behöver åka fort liksom. *s* Men de kostar ju mer än hyfsat frächa bilar!
    min moppe gör kanske 25-30km i timmen Men, ja jag är försiktig, ogillar att åka på "riktiga" vägar med den, eftersom man inte direkt flyter i trafiken med den farten. Som tur är klassas ju de gamla trampmopparna som cykelmoppe, så jag får åka på cykelvägarna, vilket jag gör så långt det går.
    Epa drömde jag om när jag var barn! haha, men det blev aldrig något sen är jag väl blev tonåring.
    Du behöver in te en dyr epa nu heller, vi ska ju ta körkort både du och jag
  • Lokatt
    Asereht skrev 2010-04-27 12:02:04 följande:
    Ja jag vet men jag vill slippa bussa nu! *otålig*
    jag har som mål att slippa ta moppen i vinter, då ska jag åka bil
    Folk säger att det är högt uppsatt mål, eftersom del är handläggningstiden på att få papprena en månad, sen ska jag få plats och tider på skolan, men jag vill!!

När har du som mål?
  • Lokatt
    Asereht skrev 2010-04-27 12:15:43 följande:
    Mitt långsiktiga mål är att hinna ta innan dottern gör det. *ha ha*Men jag hoppas att jag kommit nära uppköring till hösten iaf men helst redo. Jag tycker det är lite dumt att man måste köra upp inom en viss tid efter att man skriver teorin. Annars kunde jag nog redan avklarat den, jag hade gillat att helt kunna koncentrera mig på en bit i taget.
    just det, det är tidsgräns där ja, vad är det, ett halvår? år?
    haha, men det var ett bra mål, innan dottern
  • Lokatt
    Asereht skrev 2010-04-27 12:25:13 följande:
    Nej det är ändrat, man måste köra upp senast två veckor efter att ha skrivit teorin. mN ska också ha gjort riskettan och förstås halkköringen. Halkkörningen får man inte göra om man inte gjort/klarat riskettan har jag för mig att de sa nåt om.korkortonline.se/fakta/teoriprov/
    två veckor?!! Hur ska jag hinna det?!
    Ska på handledarkursen på torsdag så hoppas få all info då.
    Riskiflickan skrev 2010-04-27 12:19:19 följande:
    min man ska ta en intensivkurs för körkort i sommar, hoppas han klarar det...
    kul! Han får börja hänga här så kan vi peppa varandra Jag hoppas få plats på en intensivkurs jag med.

*nu drar jag verkligen*
  • Lokatt
    Fröken Småland skrev 2010-04-28 09:41:36 följande:
    Såld och såld... Jag gillade den inte för ett år sen för jag tyckte att han var för liten för att åka framåt då. Men nu tycker jag det är helt OK och han sitter som en gud i den och den är grym att köra. Så är man inte känslig för framåtvänt så är den perfekt som sommar/rese/allroundvagn. Cameleon är en riktigt lyxig barnvagn som håller hela vagntiden men som är överlägset bäst de första åren, därav att jag rekommenderar dig Bee. Och så en Cameleon sen till bebisen när den kommer
    men bee går ju att ha mot sig??
    Fröken Småland skrev 2010-04-28 09:44:07 följande:
    Varför sitter jag här och häckar? Köpte ju sex nya tyger igår och skall slava vid symaskinen ju! *skäller på*
    du går upp i ledning i kreativaledet här alltså? Kul att du kommit igång och sy! kliar det mer i overlock-köpar-tarmen nu än?

prusse och ekorren, som ni sett har jag haft extremt med plugg, körkort sjukgymnast mm. så jag ber att få återkomma snart med mail kring smycken
  • Lokatt
    Riskiflickan skrev 2010-04-28 18:45:22 följande:
    Fr.S Tack för svar iaf.... vill ha en lätt vagn som tar liten plats å som har liggläge.... hittar inte så många sådana..... tyvärr den skall vara så smal det bara går på bredden ihopfälld.....
    bee? fast kanske fel prisklass iof.
  • Lokatt

hej tråden, tittar in från magsjukedimmorna
    Eller, idag mår jag bra, men delar av familjen är fortfarande nere.

Och innan vi blev magsjukiga hann jag gå på handledarutbildning så jag snart får övningsköra.

• Lokatt
    Fröken Småland skrev 2010-05-04 10:08:05 följande:
    Men vart har Lokatt tagit vägen? Tror ni hon räknar matte och tok-kör moppe hela dagarna? Eller var det kanske hon som vann den där Tradera-auktionen med massor av sömnadstid?
    *fniss*

Innan jag själv blev för sjuk men var inne med barn som var sjuk hann jag faktiskt sy i mitt tyg jag köpte senast på loppis. En klänning/tunika, ett par shorts, ett par hängselbyxor och två par byxor. *produktiv* Klänningen, hängselbyxorna och ett par byxor är med dunderklumpen fickor/aplickationer, så syskonmatchset fast ändå olika. *nöjd*
    Sen hade jag tänkt göra så mycket mer kreativt med anat, men då blev jag sängliggande en dag.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11