Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Tant Pruselius skrev 2010-10-14 17:45:08 följande:
    åååå vill ha foglossningsbälte *flirtar med ekorren*
    Jag har ett du kan få, jag har inget behov av det.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht
    Tant Pruselius skrev 2010-10-14 18:19:24 följande:
    wäjh! inboxa kontonr och pris! *överlycklig* mina fogar har börjat knaka så det kommer rädda dagarna på jobbet *kysser Ase*
    Inboxa din adress så ska jag packa och se vad det kostar att skicka, så tar vi kontonr sen.
    Nifelheim skrev 2010-10-14 18:22:55 följande:
    Ase: har du hunnit kolla rattillgången?
    Japp, det ligger en ny ratt i garderoben.
  • Asereht
    passau skrev 2010-10-15 08:41:27 följande:
    Den med glitter har jag hört förrut kanske var här ifs.. Sitter på jobbet utan dungerande dator, ska dela rum med chefen=han har massa kort på sina barn å blommor mm, jag ett tomt vitt skrivbord mot korridoren där alla ser varje ord jag skriver... Tjena vad jag vill jobba...
    Me too! Det var min dåvarande styvsyrra som berättade det första gången för en sådär 16 år sedan.

Idag ska jag, fixa disk, dammsuga och fixa ytterligare lite tvätt + packa inför helgen. Vi åker ikväll.
  • Asereht
    Lokatt skrev 2010-10-15 08:50:52 följande:
    A, så ni åker till värmland, här har vi kallt kan jag säga, packa kläder åt barnen Skulle inte förvåna mig om det blir nattsnö i helgen.
    Vi har haft rätt kallt här nu med så det räknade jag med. Vad ligger tempen på idag? Vi brukar kolla av med svärmor innan vi åker eftersom de bor högt upp (kallare). Det är bara A som ska med. Funderar på om vi ska testa lodgern kanske.
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-10-15 08:55:28 följande:
    Brrr, jag tror absolut det är Lodger-väder. Imorse hade vi fyra minus *fryser*
    Vi hade nollgradigt så visst biter det lite.

Om han sitter i logdern kanske det räcker med täckjacka? Den är ju rätt tjock tänkte jag. Jag tar med både och för säkerhets skull. Ska bara bestämma mig för om det blir lindex tjocka bruna fleece med hundar eller den grå lurviga overallen (tänk kort fårull)....det är svårt att välja.

Fast man kan ju resonera som min man också. Jag citerar: "vi ska ju bara vara borta över helgen, då behöver vi väl inte packa något speciellt".
    Nähä.....
  • Asereht
    Lokatt skrev 2010-10-15 09:16:23 följande:
    lycka till idag Själv har jag struntat i det tre gånger Skäms
    Jag med. De två senaste har jag heligt skitit i. All mödravård är ju trots allt frivillig så man måste ju inte. Många verkar tro att man måste.

Jag har inte haft något att ta upp. Inget jag oroar mig för eller så. Det enda som hade varit intressant är isf att prata preventivmedel men det kan man ju boka tid för separat och när det passar en själv.

Om jag däremot var orolig eller hade något jag ville ta upp eller att de skulle kolla något så hade jag gått.

Här måste vi ju själva ta kontat och boka för efterkontroll och då är det lätt att glömma, när man väl kommer på det så känns det lite som att tja, 6 månader senare kan det kanske kvitta.
  • Asereht

Kikar in från bilen.

Vi är på väg hem från Sunne. Vi har hunnit med både en visit hos svärisarna och en herrgårdsövernattning. Har fått testa Lodgern, Munimundus ulloverall och Me Too jackan. Den senare åker ut på T då jag inte alls tyckte den satt bra. Synd för det är så himla fina färger.

Kan inte lägga in bilder med fånen så jag får visa livebilder på lodgern när jag fått över dem på burken.

• Asereht

Jag har förstås gått och blivit sjuk. Hade feberfrossa hela natten och nu har jag så ont i kroppen att jag håller på att krevera. *blä*

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11