Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Coolt Lindadjo.

Pruss, jag har ingen aning. Har inte testat.

Idag har jag äntligen fått en akuttid på Vc så nu hoppas jag på någon dunderkur som tar död på den här halsinfektionen! Jag har inte varit feberfri en hel dag på två veckor och det gör så ont att svälja att jag öht inte kan äta om jag inte tar Ipren hela tiden. Jag vill bli frisk!

• Asereht

Fick diagnosen mycket elakartad halsfluss igår efter provtagning och undersökningar. Så nu sitter jag här med en dunderkur kåvepenin.

Hela min hals var tydligen sårig vilket förklarar varför jag höll på att börja grina när jag tog en körsbärstomat i lördags. *rys*

Jag fick fortsätta ta Alvedon mot smärtan sa läkaren. Synd bara att Alvedon inte hjälper ett skit. Ipren dövar åtminstone men Alvedon mot smärta är totalt meningslöst. Hjälper mot febern dock men den är ju hanterbar. Jag har så djävulskt ont just nu, hoppas det där kåvepeninet verkar snabbt för jag håller på att bli knäpp!

• Asereht

Måste ju visa fina halsbandet som jag fick i present av Kavat.

http://www.familjeliv.se/hem/asereht/gallery/phpgjmdrv.jpg

Som ni vet så mår jag inte toppen så jag ser inte så pigg ut på kortet. Men det får ni ta.

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht
    Angel, man ser ju inte hela mig och nu har jag tappat en hel hög också. Men jag är fortfarande gravt överviktig så nog finns de där.  Men det är ju alltid trevligt att höra att det inte syns.

Kavat, jag ska försöka komma igång med pc:t men om det sen inte känns bättre så blir det återbesök.

Prus, Skäms
  • Asereht

Åh så de passade! Jag var så orolig att de inte skulle funka. Nu är han välmatchad minivalpen. Hjärta

• Asereht

Frk S, det är smått otroligt. Jag ser det inte själv men jag märker det på kläder som sitter betydligt lösare.

• Asereht

Tidigare idag var jag lite sur på doktorn som sa att jag skulle ta Alvedon mot smärtan eftersom alvedon typ inte hjälper ett skit Men nu när maken kom hem med min medicinpåse så känner jag snarare för att krama doktorn!

Förutom kåvepeninet så hade han skrivit ut värktabletter och bedövande gurgelvatten. Något säger mig att kvällen kommer att bli mycket mer behaglig än vad dagen varit.

Nu har jag dragit mig tillbaka till sängen med stickning och min termosmugg laddad med te. Maken tar hand om grabbsen och kommer upp med A när han är trött. A åt förresten en stor portion köttfärssås och spagetti idag. *glad* Från att inte velat äta alls till att plötsligt äta allt, bara det inte är i puréform så äter han.

Nu ska jag bädda ned mig och njuta av friden.

• Asereht

Gomiddag! Jag har ont i magen. Kåvepeninet är rätt hårt mot magen.

August har idag kommit på hur man drar sig upp stående vid soffan så nu kommer han smygande rätt som det är och gör ett tokryck i min stickning! *buse*

Prus, vilken jäkla tur med ringen!

Frk S, kul att ha dig tillbaka!

Lokatt, kul med jobb!

Det var mer jag skulle kommentera men jag kommer inte ihåg allt.

Ekorren, jag kan inte köra äggmjölkslatte på morgon/fm jag fixar inte kaffet. På em funkar det dock men jag är som sagt ingen kaffedrickare. Ska testa några tips jag fick om kakao mm för att maskera äggen.

• Asereht

Oh, höll på att glömma! Måste ju berätta positiva nyheter vi fått!

Det har varit lite turbulent på makens arbetsplats. Vilket har gett dålig stämning och resulterat i att en av delägarna velat lämna skutan. Maken har länge sagt att går han så går jag och detta blev för en tid sedan verklighet och maken har pratat jobb med tre större bolag som alla är intresserade av att ta in honom.

I förrgår så fick maken ett mess där det stod att firman ville ha ett möte med honom efter jobbet och att de vore tacksamma om han inte tackar ja till något dörren de pratat.

Mötet gick bra. De erbjöd lönehljning med 2000/mån, ny firmabil utrustad med bättre verktyg och apparatur. Plus att de tänker utvidga så maken kommer nu att få ansvar för en helt ny avdelning med allt vad det innebär. Allt från kunder till fakturering efter jobben. Lite som att bli egen inom företaget. De skulle också utarbeta ett bonussystem som alla kommer att få ta del av. Och som det ser ut så kommer även han som skulle sluta bli kvar så det ser ut att reda upp sig.

Maken är väldigt nöjd och kommer nu att få jobba med det han gillar bäst, och är maken nöjd och glad så är jag glad.

Långt det här men så blir det när man har mycket som vill ut. Det känns som om årets julbord kommer bli en mycket gladare tillställning än förra årets!

• Asereht

Ang. Äggmjölkslatten så smakar det latte. Men det ska vara Cocosfett, smör blir äckligt! Jag testade däremot utan kaffe och körde ned några hallon istället men då smakade det för mkt ägg.

Jag har fått massor med intressanta amaksättningaflrslag så vid nästa handling ska kryddförrpdet fyllas på. Just nu har jag varken kakao eller kardemumma hemma. Iföras vanilj behöver jag ha hem också.

Här tar det sig lite. Jag har nästan fått i mig en hel dl grekisk youghurt med ingefära. Magen blir glad.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11