• Kavat

K*B*N, pratar del 11

Lokatt skrev 2010-05-14 13:53:46 följande:
    vad gör ni, det är så lugnt här inne? Fast å andra sidan stressar jag runt själv så jag knappt hinner hit in. Idag måste jag posta ansökan om skola i höst, vilka ämnen och så. Jag har fortfarande inte helt bestämt mig! Igår åkte jag med min plastpappa och tittade på valpar, jag var med som rådgivare, har hjälp honom leta efter hund och bestämma sig för en hundras. Det var strax över 1,5 timme enkelväg och det blev ingen därifrån, så idag åker vi till ett annat ställe. Tror det blir hund med hem idag för han. Kavat, har ni inte satt svärmor på ett längre avstånd? eller har ni fortfarande kontakt? Jag har mamma på avstånd nu. Bort med energitjuvar som inte vill ha en vettig relation (även om det verkligen inte på långa håll är så lätt som den meningen låter sim)
    Jag har inte pratat med dem sedan i julas. Maken och hans föräldrar låtsas typ som ingenting och försöker ha någon sorts sporadisk relation.
    Jag mår fortfarande piss och gruvar mig inför barnens födelsedagar. Sonens kan hon inte komma till pga op av knät, men det är ju bara en månad till dottern sen. Det finns inte på världskartan att inte bjuda dem tyvärr. Men om de kommer eller inte vet vi ju inte. Jag vill inte träffa dem eftersom jag fortfarande mår kasst över hur vi blev behandlade. Maken försöker "förtränga" fast häromkvällen när vi pratade om det så sa han att det inte alls känns bra och han känner att de förlorat massor i sin relation. Men det är ju inte så konstigt eftersom de inte ens tror på hans ord.
    Så maken kommer aldrig att lösa någon konflikt, han skiter i det och dem så gott det går. Så... Ja, jag vet inte hur det blir framöver...
  • Kavat

Nu har jag i alla fall varit på härlig vattengympa och införskaffat kryckor så jag kan ta mig fram på kvällarna.

• Kavat
    Ekorrfamiljen skrev 2010-05-15 10:29:48 följande:
    God morgon, typ! Har sovit i lägenheten inättras. Mina grannar är ju helt insane!! Klockan 23 drog någon igång stereon på hög volym, men sänkte efter en kvart. 2.35 vaknar jag av klonkanden och steg fram och tillbaka, hit och dit. Tonårsfnitter och sedan sprang de runt så det lät som en elefanthjord och sedan mer klonkanden och steg. Vad TUSAN gör de där uppe!? och mitt i natten dessutom.. Jag hämnades genom att inte hysscha på mina barn när de vaknade tidigt.. Jag tog ju prover i onsdags och för de som läst min blogg vet ni att jag fått några svar.. Jag har b-vitaminbrist och det kan till viss del förklara min problematik. (Frågan är bara varför det inte upptäckts tidigare!) Nu är det tusen frågor som surrar men jag ska ta några fler prover på måndag och sedan ska läkaren kontakta mig igen. Skönt att det rör lite på sig iaf. Fabi: Vad jobbigt med lillsorken. Känner med dig och familjen. Kavat: Åååh, jag vet precis hur du har det!! Skönt med kryckor nu, men har du testat TENS? Det var GULD!! Och så säger jag som ovanstående; prata inte med personalen utan gå högre upp, till chefen på en gång angående tider. Det var ju så vi gjorde nu, annars hade vi aldrig fått mer tid. Du är INGEN IDIOT och låt ingen trycka ner dig. Din man är väl vuxen och kan bestämma själv vem han ska vara med, eller? Hmm, funderar på om jag är allergisk mot katten. Visserligen är jag förkyld nu, men efter ett par timmar här igår märkte jag att det var mycket tyngre att andas.. Hehe, har matat Vemund med gröt nu. Han har kommit på att man kan prutta med munnen samtidigt som mamma håller in skeden i munnen. Han fick inte mer gröt sen.. Nu ska jag kolla om maken vaknat och sen ska vi iväg och kolla hus, bara för skojs skull. Trevlig helg!
    Oj! Men vad skönt att de hittat något. Frågar igen, har de kollat glutenintolerans nyligen? Man får ofta B-vitaminbrist av glutenintolerans, men det kan ju givetvis bero på annat också.

Jag äter ju B-vitaminer sedan jag fick min glutendiagnos och vi har ju haft ungefär samma "problem". Jag äter även zinktillskott, för jag testade att dricka zinklösning och det smakade inte något, Henke höll på att spy. I mitt fall tror jag det var det som gjorde att jag tappade håret. Men köper från hälsokosten, läkaren ville ju ge mig antidepressiva istället.
    Sen har min kompis börjat äta magnesium för sin värk (gammal foglossning) och magnesium hänger ju också ihop med ovanstående. Så surfa runt lite och kolla vad brister kan ge osv. Har du en brist så är väl risken stor att du har fler. Sen är det lurigt så inte ena saken tar ut den andra, som att järnupptagning hämmas av mjölk men främjas av c-vitamin osv.
    Jobbigt att ställas inför att du har folat-brist med tanke på vad som varit.. Och nej, det är inte helt omöjligt att läkaren missat kolla B-vitaminbrist. Vid 2 tillfällen har läkarna missat ta glutenprover på mig trots alla symptom... Kram! {#lang_emotions_heart}

Har inte testat TENS än, men lät som jag skulle få både det och akupunktur. Nästa måndag vet jag mer. Nu måste jag gå och göra lite lunch!
  • Kavat
    Ekorrfamiljen skrev 2010-05-15 10:52:07 följande:
    Tack Kavat! Jo, när läkaren sa att det var b-vitamin och folat som saknades tänkte jag på gluten faktiskt. Ska be att de kollar det också, visst kan man ta ett blodprov till att börja med? (Har väldigt dåliga upplevelser av gastro..) Jag fick inte börja med några tillskott förrän hon tagit de andra proverna på måndag, men sedan skulle jag iaf på b-vitamin på recept. Ska absolut fråga om magnesium och zink också.
    Nu står köttfärssåsen på spisen och puttrar!

Japp, bara ett blodprov för gluten. Sen brukar det fastställas med gastro. Men jag blev sövd, vägrade annars, var borta 15 min och sen var allt som vanligt igen. Sen är det tyvärr så att man kan ha det ändå. Men du får väl se hur du mår framöver.
    Här står ytterst lite om den "tredje gruppen" längst ner. www.matnyttig.se/tidigare-artiklar/17-allergi/23-veteallergi-och-glutenintolerans

Jag äter TriBe, kan gissa att det är den du får också. (b6, b12 och folsyra)
    Vissa läkare verkar ju tycka att spårämnen och annat är rent skit, men faktum är ju att jag blev bättre på zinktillskott och slutade tappa hår, så även om inte läkaren tror på det så kolla upp.

fabi, KRAM! {#lang_emotions_heart}

Passau, grattis till M i efterskott! {#lang_emotions_nalle}
  • Kavat
    Asereht skrev 2010-05-15 11:46:27 följande:
    Gomiddag! Idag är det rena sommarvärmen här! 22 grader inne och 22 grader ute! Fast det är ganska kvalmigt och det brukar innebära huvudvärk för min del så jag får vara extra noga med vätska och ha alvedon i beredskap. A har så smått börjat grabba tag i saker och ting även om han än så länge inte riktigt kan styra det hela. Så han får öva med snutten från Lodger. Då slipper han iaf att göra sig illa när det blir lite häftiga rörelser. Sen måste jag säga att jag fullkomligt älskar den här barbautstyrseln! Barbapappa måste ju vara den absolut bästa motsägelsen till att rosa skulle vara en tjejfärg. När minibusen såg lillebror i denna outfit sa han "vad fin han är, han ser ut som en liten griiis". Bilderna ska vara klickbara om allt fungerar som det ska, då får man se hela lilla A.
    {#lang_emotions_heart} Han är ju ursöt!!!
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-05-15 15:10:25 följande:
    Har ni sett humleoverallen från Lindex? Hihi, jättesöt
    Nä, länk? Hittar inget på Lindex hemsida och nu blev jag ju nyfiken!
  • Kavat
    Riskiflickan skrev 2010-05-15 20:23:05 följande:
    jag var å testade bee igår, men jag tror att det var den "gamla" bee som de hade där på babyproffsen i sisjön.... vad är skillnaden förutom sufletten?
    Det går att dra upp ryggen så den blir längre. Ryggen är mer rak i upprätt läge. Fälls inte likadant. Hm... Var säkert mer...
  • Kavat
    Angel Gbg skrev 2010-05-16 18:31:53 följande:
    *sätter mig och gråter en skvätt* Ingen som ens bor "nära" och vill åka, betalar bensin om så önskas...
    Vad har du hittat i Blekinge?
  • Kavat
    zasata skrev 2010-05-17 09:12:51 följande:
    Nu skall jag bildbomba er lite. Har lånat min brors riktiga kamra.. Tror dom är klickbara Annars bombar jag er igen.
    {#lang_emotions_heart} Jätte fina barn!
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11