• Thulo

K*B*N, pratar del 11

Efter att ha testa Geckon ett tag nu så gillar jag den Det enda jag kan tycka jag saknar är en bumper. Men det märks att den är några år den är lite sliten och så kommer jag inte överens med den när jag ska fälla upp den   blir många svordomar, har kolla på Youtube på en film där dom så enkelt får upp den men när jag gör det så går det inte. Den sitter ju ihop och det villl inte lossna så lätt där vid hjulen om ni förstår
    Sen är det tur lill-killen kan sitta i sittdelen för om man har på liggläget så hamnar huvudet lägre än fotändan och det hade kanske inte varit så skönt i liggdelen, så han halvsitter istället jättenöjd med tillvaron. Sen är den ju mycket smidigare att köra när jag använder babyskyddet på än den andra vagnen jag hade till Akta skyddet.

• Thulo
    Fröken Småland skrev 2011-02-05 18:43:05 följande:
    Thulo skrev 2011-02-05 18:11:05 följande:
    Efter att ha testa Geckon ett tag nu så gillar jag den Det enda jag kan tycka jag saknar är en bumper. Men det märks att den är några år den är lite sliten och så kommer jag inte överens med den när jag ska fälla upp den   blir många svordomar, har kolla på Youtube på en film där dom så enkelt får upp den men när jag gör det så går det inte. Den sitter ju ihop och det villl inte lossna så lätt där vid hjulen om ni förstår
    Sen är det tur lill-killen kan sitta i sittdelen för om man har på liggläget så hamnar huvudet lägre än fotändan och det hade kanske inte varit så skönt i liggdelen, så han halvsitter istället jättenöjd med tillvaron. Sen är den ju mycket smidigare att köra när jag använder babyskyddet på än den andra vagnen jag hade till Akta skyddet.
    Man skall sätta en fot mellan fram- och bakaxel när man sparkar upp den
    Får testa igen imorrn då ska vi på innebandymatch tidigt det var samling kl 8....
  • Thulo
    Fröken Småland skrev 2011-02-05 18:43:05 följande:
    Thulo skrev 2011-02-05 18:11:05 följande:
    Man skall sätta en fot mellan fram- och bakaxel när man sparkar upp den
    Nu har jag fått rätta knycken  

Har skaffat en hjälm förresten åt min lill-kille nu annars får vi döpa honom till bulan istället, han både kryper sätter sig och försöker dra sig upp mot saker nu och jag vet inte hur många gånger han ramlat baklänges nu stackarn. Har en sån där hjälm med skumgummi i som man knyter under hakan men den sitter inge bra. Har hittat en annan nu som jag hoppas ska sitta bättre. Tills han får lite bättre balans
  • Thulo

Kaminen var superfin vi har också en som vi flitigt eldar i Men vedvagnen blev jag liiite avis på min 3-åring som kan vara sååå hjälpsam med att bära ved till både kaminen och vedpannan tyckte att Lära-gå-vagnen vi har skulle bli så bra så mamman höll inte riktigt med där för den ska lillen ha först

• Thulo
    Nifelheim skrev 2011-02-06 21:38:32 följande:
    Elric är tydligen inne i någon fas när han säger lustigheter hela tiden.
    Dagens skörd är:

Vi är ute på promenad och ser en bärgningsbil. Han frågar om det är en brandbil och jag svarar:Nää det är en bärgningsbil, den ska nog hämta någon bil som är trasig. Elric säger då: Nää mamma. Den ska bara till sitt garage och parkera. Jag: Eh, jaha okejdå.

När vi gått en bit till kör bärgningsbilen in på en stor parkering och stannar. Elric säger då: " Ja där SER DU mamma, den skulle bara parkera!. Du hade fel SOM VANLIGT" Förvånad (Vadå som vanligt? Mammor har väl alltid rätt trodde jag?)

I hissen på väg upp från tvättstugan kommer det en dam/tant jag håller upp dörren och väntar på. Elric är FRUKTANSVÄRT social och vill prata med allt och alla och försöker fråga vad tanten heter, var hon bor osv. Till slut säger hon med mycket dålig svenska ungefär: "Jag förstår inte".
    När vi gått ur hissen på vår våning säger han HÖGT: "Mammaaaaa dom där som är bruna i ansiktet, de förstååår inte svenska" (mamman ville sjunka genom jorden, men var just då ganska glad att tanten förmodligen inte förstod ).

Härom dagen var vi dessutom på apoteket. Det går springmask på dagis och jag gissar att de har pratat om det där. Rätt vad det är häver ungen ur sig HÖGT: "Men DUMMA mask SLUTA bita mig i rumpan, mammaaaa jag har en mask i rumpan som biiiiiiiter mig". Skäms
    Har också en som kommenterar det mesta han ser....
  • Thulo
    Fröken Småland skrev 2011-02-09 14:50:15 följande:
    Sitter i simhallen och kan inte länka men sök på Blocket på "benreflex" och kolla på annonsen från 31/12. Undrar vad den egentligen är till?
  • Thulo

Läser men orkar inte skriva så mycke just nu.
    Lill-killen har blivit snorig och totalt täppt på nätterna så hanoch jag har inte sovit så mycke den här veckan. Visst han vaknar i vanliga fall på natten men då ammas han bara och somnar om direkt. Nu så vaknar han och får panik när han inte får nån luft när han har nappen i mun och skriker i en halvtimme upp till en timme. Har både gett näsdroppar och höjt sängen men han vaknar ändå stackarn. Fast det verkar vara på bättrningsvägen.

Lexis: vilken söting

Lindadjo: spännande att få se efterbilder sen   Själv så är jag galen i allt vad väskor, skötväskor  och ryggsäckar heter. Men framför allt ryggsäckar  och den där var ju läcker
    Nä nu ska maken åka och jobba så jag ska nog masa mig från soffan till sängen så jag orkar med natten

• Thulo

Vi har 15 h här  tis-tors 9-14
    har för mig vi betala 980:- för fritids och dagis hade 10 resp 15h på dom då 

• Thulo

Ja vår dagis taxa basera sig då på maken som tjäna ganska bra och min inkomst som var mindre bra och sen när jag börja tjäna mer så öka inte avgiften. Nu går bara 3-åringen på 5h och dom är gratis, fritids får inte 9-åringen gå på när jag är föräldraledig, han är lite besviken på det men jag tycker han har långa dagar ändå.
    Idag var det också superkallt här -25 idag med så bilen ville inte gå igång dagiskillen surar   (mamman med ska ju med bebisen på Baby-café som öppna fsk fast för bebisar)

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11