• Thulo

K*B*N, pratar del 11

Nemia: Usch vad hemskt med hästarna

• Thulo

Nån som har en bra lösning? Vi har en grind för att inte tre-åringen ska kunna gå upp till storasyskonen när han vill, han är inte alltid så snäll och vi vill att bla 9-åringen ska kunna känna att sitt rum uppe är en fredad zon dit inte lillebror får komma om han inte bjuder in honom. Nu får lillebror oftast vara med men ibland är han på ett riktigt trots humör och då är det 9-åringen som blir drabbad och man hinner inte alltid sära på dom (eller rättare sagt lyfta av den lilla som brottat ner sin storebror som inte vill ta i för hårt då han är rädd för att göra illa den lilla)
    Vi har en grind sån som man lyfter uppåt som fäller ihop sig om ni förstår? Det är två flörpar som man måste föra åt varsitt håll  och samtidigt lyfta grinden men det har han listat ut, så nu är vi på jakt efter en bättre grind eller en lösning på hur vi kan göra för att han inte ska få upp grinden?

• Thulo
    Fröken Småland skrev 2010-12-29 22:57:03 följande:
    Kan ni inte bara "steloperera" den och så får alla andra kliva över helt enkelt?
    Det är ju iofs ett sätt men grinden sitter på väg ut till hallen och jag har en av vagnarna inne i huset och då kommer den inte förbi och ut
  • Thulo
    passau skrev 2010-12-30 02:21:02 följande:
    Vi har haft 2 pluttar och en skiva i trappen då det inte finns ngt att fästa i... Typ klossar som man trär skivan emellan... Om ni förstår...
    Funkar inte för vår hall är så liten att barnen sitter där och klär på sig. Vi har grinden i dörröppningen in till nästa hall.

Letar nån billig varm och bra åkpåse, nån som har nåt tips? Vill ha nån som han kan ha sen när han får skor på fötterna också som är öppnigsbar där nere. Har snöat in lite på en Alvi dom tycker jag såg varm ut, men finns ju inga i närheten
  • Thulo
    Asereht skrev 2010-12-30 18:27:48 följande:
    Randiga elodieåkpåsen passade bra till royalblueklädseln.

http://www.familjeliv.se/hem/asereht/gallery/php5b9nic.jpg

Fast ska jag vara ärlig så gillar jag eg inte alls brios förkärlek för tvåfärgade klädslar. Jag vill ha enfärgat och skulle föredragit endast den ljusare blå färgen (skulle velat ha eljungas klarblå fast på happyn). Men maken gillar den och jag accepterar den. Med tanke på priset så är den faktiskt mer än acceptabel! Den passar bra till åkpåsen iaf, röd är inte alls lika snygg till så den röda sparar jag till våren. Cool
    Så snygg åkpåse
  • Thulo
    Asereht skrev 2010-12-31 12:28:33 följande:
    Thulo, vi har grindar från Ikea som man måste trycka och lyfta samtidigt för att öppna. Vuxna på besök brukar ha problem med dessa. Finns både i trä och metall. Våra har hängt med i 8 år nu.
    Vilken sort är det då?

Här är dom större barnen inte hemma vi har dom tre yngsta hemma. Ska äta  fläskfilé fylld med vitlök och potatisgratäng till det.
    Sen tänkte vi ha Gino till efterrätt. Smälla några smällare även om jag är emot det men vi bor så avsides så vi ser inga fyrverkerier härifrån.
  • Thulo
    Ekorrfamiljen skrev 2010-12-31 13:32:44 följande:
    ...å andra sidan kan man få en helt ny P & T sport med syskonsits billigare än en Babyjogger.. *beslutsångest* Nåja, det är ju ett halvår kvar att fundera på.
    Älskar min P&T
  • Thulo
    Ekorrfamiljen skrev 2010-12-31 13:45:20 följande:
    Oskyldig
    Thulo skrev 2010-12-31 13:40:03 följande:
    Älskar min P&T
    Förstår att många är nöjda med dem. Jag kanske faller till föga och köper en till sommaren jag med. Jag har ju varit både bugga- och P&T-motståndare men i den här tråden blir man ju hjärntvättad!
    Hade en P&T som singelvagn när 3 åringen var mindre, hade syskonsitsen på och lasta saker i. Sen sålde jag den en månad innan vi bestämde oss för att försöka skaffa en till... Ångra mig grymt. Så jag köpte en beg e3:a med sport syskonsits som jag köpt till en sufflett till. Men lillen ligger fortfarande under vill inte sätta upp honom än där bak när det är så kallt ute, han ligger bättre skyddad där inne och så somnar han direkt vagnen börjar rulla. Alla gnäller så att dom inte får plats i cocoonen men min kille får plats då har jag även tryckt ner ett lammskinn. Och han är 5,5 mån ca och 67 lång
  • Thulo

Här är vi på väg ut för att försöka skotta oss upp till den skottade vägen. Det både snöar och blåser, men en i familjen är överlycklig åt snöandet iallafall (3-åringen) vi andra tycker nog att det räcker nu.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11