Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

K*B*N, pratar del 11

zasata skrev 2011-01-03 14:11:13 följande:
    Jag vill att ni klär ut er i barnvagnar, så ni gravida kan vara hjulen..
    vad sägs om att ha begravningen i min källare? eller här för känns som jag dör! 
    Det blir en annorlunda begravning i min smak! Hur lång tid tar det för dig att dö ungefär? Bara så jag vet när jag skall skicka sorg-sms till Tobbe?
  • Fröken Småland
    Tant Pruselius skrev 2011-01-03 16:25:32 följande:
    Frk S har du kvar din koola klädsel till frog som jag hittade i bildtråden *villha*
    Faktiskt så är det den sista Bugaboolklädseln som blivit kvar. Asereht har varit lite sugen men jag har haft svårt att prissätta den till en vän. Den är ju trots allt amatörsydd men ändå med riktigt fin passform. Saknar dessutom sele.
    Tant Pruselius skrev 2011-01-03 16:23:50 följande:
    Va inne i butik och pratade glidande chassi med expediten och hon sa att det var en förslitningsskada och att det berodde på "misshandel" av chassit... Så om man köper ett chassi som inte glider och sedan behandlar det väl så borde det ju vara samma risk för skada som på vilket märke som helst....
    Fast alltså... Bugaboos andrahandsvärde har ju rasat med hur mycket som helst pga av de glidande chassina. Det är en dålig konstruktion som försämras vid felhantering. Jag skulle inte köpa en begagnad vagn med nya chassit om den inte har garanti (=kvitto utan namn).
  • Fröken Småland

Angel: kan du vara snäll och kila över till Tobbe med lite varm soppa nu när han har blivit änkling? Kolla om han vill bli av med någon av vagnarna Drömmer

• Fröken Småland

Asereht: hur går det med knölen? (återigen: inte mannen)

Och så en datanördfråga till Asereht eller någon av er andra: Jag skall presentera fem små "kapitel" och funderar på om det finns någon "bok" på nätet som man kan använda. Som en blogg ungefär fast i formatet blädderbok. Tänkte presentera lite kul och inbjudande men tycker powerpoint är uttjatat.

• Fröken Småland
    Ekorrfamiljen skrev 2011-01-03 17:16:39 följande:
    *kvider av skratt*

*host* Förlåt!! *tar genast på mig en allvarsam min, värdig en sörjande barnvagnsvän*
    Ja, jag sörjer också, det är ju en verklig tragedi det här. Men samtidigt är jag en praktiskt lagd person som gärna vill minimera skadan, så självklart har jag kontaktat PingPong och ändrat leveransadressen på nya Explorern Drömmer
  • Fröken Småland
    Kavat skrev 2011-01-03 17:22:31 följande:
    Hon är ju i svall. Hm, ska jag åka. Har hon något jag vill ha, föresten?
    Happyn funkar ju fint ute hos dig.
  • Fröken Småland
    Tant Pruselius skrev 2011-01-03 18:11:30 följande:
    Undrar lite över vad som puttade zasata över to the other side ?! Men du skulle köpa em beg frog frk s? Är dem mkt billigare i ord pris eller är andrahandsvärdet på dem så mkt sämre än CAM? Jag vill inte/kan inte lägga 10500 på en ny vagn... Med tanke på att jag hela tiden tröttnar och vill testa nytt så blir förlusten för stor... Med mina beg har jag ju gott + - 0 så som på minus 500 på en risig uj och + 700 på been
    Löööve Frog! Om jag skulle få en bebis igen så skulle det blir en Frog-import från staterna. Fast jag känner ingen som skall dit så sjag skulle få åka själv . Känner du någon så finns det massor av pengar att spara och modellen är den bästa av Buggorna tycker jag.
    Du kan vara ganska lugn om du köper en på Blocket, har sällan eller aldrig hört om något chassi med fel. Däremot är de ganska gamla och blekta men det kan lätt avhjälpas med en ny originalklädsel eller en Cameleonklädsel.
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2011-01-03 18:21:36 följande:
    Datortomografin gick bra. Det gick betydligt snabbare och smidigare än jag trott men fy så obehagligt det var att få kontrastvätska. *rys*

Jag fick ju inte veta något nu och det kan ta upp till 5 dgr innan den läkare som remitterade får resultaten. Men har jag inget hört om en vecka så sa de att jag ska ringa den som remitterade mig.

Bara att vänta och se då.
    Åh, vad skönt! {#emotions_dlg.flower}
  • Fröken Småland
    Tant Pruselius skrev 2011-01-03 18:11:30 följande:
    Undrar lite över vad som puttade zasata över to the other side ?!
    Antingen så har någon kräkts på spårvagnen eller så har Tobbe råkat komma över ett kontoutdrag för december
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11