Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Vad det snöar! Här har det snöat konstant de tre senaste dygnen. Det är vackert som ett vykort men det ger en hel del jobb (skottning tex) och iom plogvallar så krymper vägen och ger mindre plats när grabbsen ska till bussen. Jag gillar inte alls att de drog in skoltaxin på morgnarna för de yngre barnen.

• Asereht

Jag lär hänga vid datorn en del idag då jag har städning på agendan. Det brukar innebära att jag sätter mig då och då för att jag inte har lust.

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht

Nästa inköpsproblem, hitta lämplig vintermössa åt nöffe. Hittar ingen som passar här hemma, iaf inte i kallare väder. Hade en fin i skinn men den har ruskigt dålig passform på plutten.

Han har rätt litet huvud och alla jbra jag hittat har varit för stora. Har inte möjlighet att springa på stan så det blir nätshopping vilket ju inte heller är helt lätt när man inte kan prova. *suck*

Något bra förslag på mössa med bra passform och som är tight både över öron och ned mot nacken?

• Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-11-26 11:36:01 följande:
    Jag har tokgillat Kik*kids speedy men du kanske vill ha en riktigt varm mössa? I så fall tycker jag att Didriksons Biggles-modell är ett trevligt och prisvärt alternativ.
    Det svåra med både kik kid och Didriksson är storlekarna tycker jag. Kik kid tenderar att vara små medan Didriksson över lag är stora. Hur hittar man en som passar? Nöffes huvud är ganska precis 44 cm i omkrets men storl runt 44 är väldigt olika. En del märken är sktistora och en del väldigt små. Det är så himla irriterande att inte kunna komma in till stan och prova lite men jag är rätt låst just nu. Barnens olika skoltider gör att jag måste hålla mig hemma och både nu i helgen och nästa helg är vi uppbokade så att det inte finns tid över.

Ibland blir jag så frustrerad, om mellanbusen gick en halvtimme längre i skolan skulle jag hinna in till stan en sväng. Det diffar en halvtimme! *irriterande*
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-11-26 12:34:30 följande:
    Gaaah, har ni sett i Buggatråden att det kommer nya färger på Bee-sufflor till våren? *blundar och sväljer hårt*

Asereht: jag letade fram en Speedy i strl 4/8 som jag skickar upp till dig. Den är i schysst skick men jag tror inte jag får någon större peng på Tradera så det får bli en tidig julklapp. Den är naturligtvis alldeles för stor nu men den ger dig en hint om storlekarna och nästa år skulle jag tro att den passar. Färgen kommer du att gilla, men jag vet inte om du har något som matchar. Men det är ditt problem
    Oh, spännande! Hjärta
  • Asereht

Jag har också den röd/turkosa Buppan. Så fin. Köpte den på tokrean i somras för 296:-.

• Asereht

Angel, hade vi bott närmre hade du haft hjälp på studs. Min man är den hjälpsammaste människa som finns + att vi har bil som rymmer massor. Det är så trist att ni alla bor så långt bort.

• Asereht

Här har vi också haft fullt upp. Min mor, syster, systerdotter och min dotter har varit här och firat den nyblivne femåringen.

Så här har det lagats mängder av mat och fikats massor. Eller ja, alla andra har fikat. För mig var det en första ordentlig prövning att se och vara med när alla åt mängder av godis och filade på ljuvliga fikabröd och tårta.
    Viljestyrka ficka jag träna på ordentligt iaf och det slank inte ned något som inte ska ätas. *stolt*

Den här veckan är första gången sedan jag började jobba på vikten som jag stått still.
    Jag vet ju att man hamnar på platåer och att det är mer en regel än undantag och jag har ju inte gått upp i vikt utan står på exakt samma vikt (på grammet) som jag gjorde förra lördagen men det känns ändå lite deppigt. Men det är bara att bita ihop och fortsätta vara duktig.

• Asereht

Vi ska på julbord med övernattning nu på lördag. Som tur är så är min mamma redan bokad och klar, hon tar alla tre grabbarna bus. Det har hon gjort i flera år nu. Jag är så tacksam att hon vill och kan göra det. Nöffeliten tar vi med oss. Det blir enklast så eftersom han fortfarande ammas, dessutom är jag inte redo att släppa honom ifrån mig. Minibusen hade fyllt tre innan vi "släppte honom". Skynda långsamt är min melodi.

Kavat, jag hoppas det löser sig för er!

Jag eldar som en tok här och ändå fryser jag så otroligt mycket. *brrrr* Var ute i morse och hämtade massor med ved och skottade lite. Sedan dess har jag eldat både i kakelugnen och öppna spisen men ändå känns det råkallt som sjutton. På övervåningen är det bättre temp men där kan man ju inte göra något. *suck* Jag har väl fått upp värmen lagom till läggdags.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11