Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Maken ringde och meddelade att grannen ringt efter att ha kontaktat firman som borrade och installerade pumpen (-89). De har nu gemensamt beslutat att vi ska anlita firman för att fixa/byta ut pump och slang. Hade det varit sommar så hade maken och grannen kunnat fixa själva men nu mpste man kunna jobba snabbt då slangen fryser om man lägger den i snön, vi snackar 200m slang med kabel här. Det kostar men vad har vi för val.

Den positiva biten är att de kommer imorgon bitti redan så förhoppningsvis har vi vatten imorrn kväll.

Har fått igång datorn också. Var så orolig att den gått åt skogen eftersom den var på när säkringshaveriet började. Det var många turer ut till stolpen med huvudsäkringar igår + ett evigt kontollerande av säkringar innan jag kunde klura ut vilka problemen låg på. Det tog ju ett tag innan jag kopplade ihop vattenpumpen och säkringarna som poppade som popcorn. Hade maken varit hemma så hade det ju gått betydligt snabbare att leta sig fram till problemets orsak.

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht

På knölfronten intet nytt förutom att den gör ont och har blivit större sedan de stack nålar i mig. Väntar fortfarande på provsvaren som de sa att de skulle återkomma med denna vecka.

Vattnet är på gång hoppas jag. De var här och bytte pump och slang idag men då allt stått still sedan igår förmiddag så har vi fått en ispropp någonstans i systemet så inget vatten in än....

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht

Tänker spontant på Bonti och Barnbutiken men jag är inte säker. Jag börjar tappa greppet gällande sthlmsbutikerna då jag är där så sällan.

Annars surfar man in på Elodie/Buppa och kollar åf.

Själv har jag lyckats samla på mig två Elodie och en Buppa. Sen har jag lammskinnsåkpåsen , lodgern, mönstrade briofleecen och buggapåsen så vi borde klara oss rätt bra eller....

Ucsh vad skadad jag känner mig när man listar dem så där. *rodnar*

Jag måste göra mig av med minst en till men vilken? Jag har redan sålt den bruna mönstrade briofleecen. Den röda vill jag ha kvar. Fast jag har ju gärna kvar alla men man använder ju knappast allt det där.

• Asereht

Julstress, vad är det? Har förträngt jul. Vi har fortfarande inget vatten. Hur lätt är det att städa och skura golv, laga mat, fixa tvätt och disk då. *suck*

Vi ska ha jul hemma. Min mor, syster och mina syskonvagn kommer hit. Systerdottern bokade tom om när hon hörde att alla skulle hit. Hon brukar vilja vara hos sin pappa/farmor annars. Det är bra betyg från en tonåring.

Vi har inte köpt en enda julklapp än. Det ska vi ta itu med i helgen då vi kan lämpa barnen (de större) hos min mor. Så det blir Sthlm och julklappsjakt sista helgen innan jul. Gissa om vi inte kommer vara de enda. *ryser*

Lite har jag iofs beställt också. Hoppas nu leverantörerna håller vad de lovar och att posten inte strular.

Tomteriet får maken sköta. Om det kommer tomte eller om det bara står en säck utanför dörren får vi se.

Som sagt, jag ignorerar att det bara är en dryg vecka till julafton och tar en dag i taget. Det är så mkt nu med min hals, vattenproblemet, sjuka barn osv.

• Asereht

Tyvärr måste jag göra er besvikna, det är ajfånens stavningskontroll som varit framme igen. Syskonbarn vill den ha till syskonvagn. Inga sådana tankar alls faktiskt. Jag är nöjd.

Prus - Jag har den röd/turkosa Buppan. Jag tycker också den är ursnygg. Sedan har jag den nya randiga Elodien plus en ny denim (inkl väska) då den var så billig med campadrerabatten. *blush*

Min dotter har fått en iMac (tror jag den heter, macintosh laptop) av sin biolog (vi kallar hennes far så) i julklapp/födelsedagspresent. Svårt att toppa den. Ja, ja jag får trösta mig med att jag funnits till hands hela hennes liv medan han bara varit tillgänglig sporadiskt under något år.

Av oss får hon fickpengar till sin resa. Hon åker nämligen till Spanien på nyårsafton på två veckors semester tillsammans med sin sambo och hans familj, de bjuder! Jag är så avis!

• Asereht

Kavat - Nä man måste nog inte använda dem va? Man kan ju ta fram dem ur skåpet, klappa på dem och beundra dem en stund innan man lägger tillbaka dem.

• Asereht

Ni som har lite smak och åsikter. Vilken åkpåse tar jag i froggen i helgen då vi ska in till Sthlm och julshoppa? Bas och varukorg är frogdenim, sufflett och topp är röd just nu. Den röda briofleecen sitter i, den är ju underbart söt men den kanske blir för kall? Tänkte köra täckjacka på nöffegrisen då det blir mkt in och ut i butiker. Ilandsproblem är ju så mkt trevligare än andra problem.

Förresten ska jag nog klä om happyn också ifall vi skulle få för oss att ta den. Royal blue kanske? Tror den funkar fint med randiga Elodien.

• Asereht

Krångel börjar kännas som mitt mellannamn just nu. Vi har fortfarande inget vatten. förmodligen har det frusit rejält i röret under det dygn då pumpen låg nere. Idag ska maken ta med någon sorts ångslang som ska köras ned i röret och sprida värme. Håll tummarna för att det funkar för jag är inte bara lite less nu.

Problemet med halssvullnaden är konstant. Har inte fått något besked än och då sa ändå läkaren att de skulle höra av sig denna vecka.

Min mens har balkat ur totalt. Sist hade jag ett glapp på 42 dgr vilket stressade upp mig rejält men jag visste att jag omöjligt kunde vara gravid och till slut kom den ju (med råge). Sedan dess har jag inte sett röken av någon blödning.

Jag borde inte kunna vara gravid, men man kan ju aldrig vara 100% säker om man inte varit overksam. Jag har tom tagit ett gravtest vilket visade negativt (för två v sedan). Tyvärr hjälpte det inte för jag känner mig lika stressad över detta ändå.

Jag har alltid varit regelbunden och aldrig haft sådana här problem tidigare. Kan det hänga ihop med allt annat som hänt min kropp senaste tiden? Halsen, vikten osv?
    Nu har jag haft molvärk typ mensvärk i två dgr men ingen blödning i siktet. Jag har nog aldrig längtat efter blod så här mkt tidigare!

Jag kanske måste göra ett test till? För min del vore det katastrofläge att bli gravid igen.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11