Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

K*B*N, pratar del 11

Härligt att komma hem igen Passau, tre veckor är för länge hemifrån om du frågar mig. Mår du bättre nu?

• Fröken Småland

Zasata, Asereht och K Kavat: Jag har inboxat en länk för mitt skolarbete som jag vill att ni testar.... Får se vem som hinner först, ni andra behöver inte kolla på eländet om någon av de andra skrivit här i tråden att de kollat

• Fröken Småland
    Asereht skrev 2011-01-05 13:06:00 följande:
    De ringde just från öronkliniken med en tid. Det gick ju snabbt. På tisdag fm ska jag dit igen och då till läkaren jag var hos sist. Nu känner jag att oron kommer krypande igen.
    Jag tror att man alltid ger besked av läkare när det gäller såna undersökningar. För annars skulle ju läkartid alltid betyda dåliga nyheter och så tror jag inte är fallet. Det går säkert bra, var istället glad för att de agerar fort så att vad det än är kan försvinna asap {#emotions_dlg.djavulsk}
  • Fröken Småland
    zasata skrev 2011-01-05 15:14:39 följande:
    hur långt är det till brio outleten från halmstad?
    Tio mil kanske? Men på skitvägar hela vägen ned till Skåne. Men när jag var där i somras sålde de ut de sista klädslarna. Hon sa att hon kunde inte svära på sitt liv att det inte skulle bli fler men hon trodde det var mycket osannolikt. Och det brukar synas på Tradera när Osby har billiga klädslar
  • Fröken Småland
    Kavat skrev 2011-01-05 16:17:36 följande:
    Fröken Småland, du får  väl plats i en 122/128? Drömmer
    Lätt! *hämtar olja och skohorn*
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2011-01-05 17:12:28 följande:
    Är detta vanlig orange eller tomatorange? Ni som sett tomatklädseln kanske kan svara på det.

www.blocket.se/halland/Brio_Happy_30398818.ht...
    Jag vågar lova att den är den äldre orange, den som kom 2007. Min brors flicka låg i en sån, den är jättefint apelsinorange. Min man kallade den aldrig annat än Jaffa-vagnen

Den tomatorange är väldigt röd i tonen.
  • Fröken Småland
    sarahl skrev 2011-01-06 18:00:17 följande:
    En fråga till er som verkar kunna det mesta!

Bonussonen skickade i september i en ansökan om ett stipendium, förra gången fick han 10000:- o det levde han på under sitt studieår, använde för att resa hem osv. Han studerar ju i kiruna. Igår ringde jag fonden eftersom han inte hört något, o postgången i hans studenthus har fungerat allt annat än bra! så vi blev oroliga att det kommit bort! Då säger sekreteraren att han inte har någon anxökan från sonen, vi o hans mormor blir rejält svidiga eftersom vi antar att ansökan inte blivit inskickad o att han struntat i det!

Skulle han fått 10000 i år med så skulle det användas för att betala hyran under sommaren eftersom hyresvärden i år inte tillåter att eleverna säger upp sina rum, vilka kostar 3000:- i månaden.

Men nu ringde grabben från sin mamma o säger att han faktiskt har skickat in den o imorgon skall han o hans mormor gå till posten o efterlysa brevet! MEN brevet är inte skickat rekomenderat o frågan är vad posten kan göra. Kan vi ställa nå krav på posten?
    Nope, inga krav på Posten om det inte är rekommenderat. Men är det något sista datum då? För annars är det ju bara att skicka det igen.
  • Fröken Småland

Sådär, nu har jag just skickat in en jätteuppgift som spände över hela terminen, en slags utvecklingsportfolio som skall ge en översikt över mitt lärande gentemot kursmålen (flummigt värre). Den blev bra! *mallig*

Nu är det bara filmtentan kvar och den skall jag göra på måndag efter sista seminariet. Manus är redan klart förutom eventuella kompletteringar som kan komma till om det kommer någon ny information på måndag. Har börjat bocka av slutuppgifterna för den här terminen av "Pedagogiskt Arbete" nu och ser fram emot att börja med ett nytt ämne snart. Det blir "Det språkande barnet" vad det nu innebär.

Hur går det för dig Nif? Är det körigt för er också? Undrar också hur det går för Lokatt med alla hundar, barn, körkort och två kurser

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11