Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

Nu knäppar inläggen sig, det skulle vara lightmust inte loggenhet. Likamedtecken funkar heller inte.

• Asereht
    zasata skrev 2010-12-06 11:45:00 följande:
    jag behöver en syskonvagn :(
    Okej. Har du testat sätta ut en bytesannons? Borde ju ge napp tycker jag.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht

I veckan var svärmor ned till Örebro för att kolla hur hon läkt efter strålningen och om man fått bort allt eller om nya tumörer uppstått. Igår fick vi besked om att hon är "friskförklarad". Dvs det läker och inga spår av gamla eller nya tumörer. Hon ahr också fått ta bort sonden och kan äta lättare flytande föda. *glad*

Hon kommer fortfarande att kollas var 6:e månad för att man ska hitta eventuella nya tumörbildningar så fort som möjligt. Känns ju bra iaf, ju tidigare man hittar problemet ju bättre.

Själv ska jag till läkaren (igen) imorgon bitti. Min körtel är fortfrarande stor och gör ont. Idag avbokade jag bvc-besök pga att jag är så genomförkyld. Man vill ju inte gärna ut och smitta småbarn. Eftersom vi småpratade lite bvc-sköterskan och jag så berättade jag om min senaste sjukdomshistorik varpå hon trollade fram en läkartid åt mig med en gång. Jag gillar henne!

Igår såg jag något program om en kille som fått en svullen lymfa på halsen. Det visade sig att han hade Hodkins så nu har jag lite av en känslomässig kris. Jag vill gå till doktorn för att detta inte är normalt och för att man måste göra något (vad?). Men samtidigt är jag livrädd att de ska upptäcka att det inte har med mina senaste infektioner att göra utan att det ska visa sig vara en tumör eller sköldkörteln och att det är allvarligt.

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht

Tillbaka från VC. Standardprover togs och alla såg bra ut. Man misstänker nu att jag fått en infektion i själva lymfkörteln så nu ska jag vidare till öron, näsa, hals för vidare provtagning och eventuell röntgen.

• Asereht

Efter att ha frågat omkring en del verkade flest nöjdast med froggen plus att priserna på Frog var bättre. Bäst betyg fick Frog med camram när barnen blivit större, men då mina barn varit rätt små så tror jag inte att jag behöver byta.

Nackdelen med geckon tyckte jag var att den inte är lika kompatibel med camgrejor som drogen är.

Kavat har/haft gecko.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11