Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht
    Nifelheim skrev 2010-12-08 08:59:45 följande:
    Hur kan det vara rimligt att "pappor" BARA har rättigheter och inga skyldigheter?
    Jag tycker att det är så fruktansvärt orättvist mot barnen som hamnar i kläm
    Helt åt helvete rent ut sagt.

Minns när Fk en dag plötsligt bara slutade betala ut bidragsförskottet/underhållet för dottern. Då jag ringde och ifrågasatte varför så fick jag till svar att pappan skulle få välja själv om han ville sätta in pengar åt mig direkt istället för att gå genom fk! Då hade vi arrangerat det så för att det inte fungerade på annat sätt då pappan ifråga hade lite åsikter om hur mycket som var rimligt att betala. Demon Men efter en rejäl ifrågasättning om hur de kunde bryta något som var godkänt av båda parter bara för att han skulle få välja igen så betalades pengarna ut på vanligt sätt, ända till 18 års dagen. Nu har vi sk förlängt underhåll iom att hon fortfarande går i gymnasiet men nu får hon pengarna direkt på sitt konto.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht

Fick samtal från öron, näsa, hals igår och tid idag. Det var snabba bud!

• Asereht

Jag ska vara där klockan 14 så jag har inget att berätta än. Får återkomma senare. Hoppas de iaf kan komma fram till vad som är fel så man slipper gissningar.

• Asereht

På väg hem efter att ha gjort biopsi och tappats på en massa blod. Det finns ett par teorier varav två kräver operation men än är diagnos inte ställd. Bara att vänta in provsvaren. Svar nästa vecka trodde de.

• Asereht

Svullnaden har inte minskat efter biopsin, fast det kan ju bero på att den svullna körteln blivit retad. Får se hur det ser ut imorgon. Läkarens första misstanke är att det förmodligen är en cysta som ligger under muskeln och retar. Om det är så blir det op för att ta bort cystan. Detta för att förhindra att det händer igen vilket det kommer att göra om man bara dränerar den (eller vad man nu kallar det).

Om det inte är en cysta så har man inte presenterat något alternativ till misstänkt diagnos. Man hoppas att proverna från svullnaden/körteln ska tala om vad som är fel. Om inte så blir det magnetröntken snarast för att följa upp vidare.

Läkaren lovade att de skulle höra av sig med provsvar under nästa vecka och om det behövdes röntken ska detta göras inom 10 dgr efter detta.

Jag känner mig lite tom. Bara ordet cysta får mig att bli kall i hela kroppen. Speciellt nu när makens mamma just haft en tumör i halsen och hållt på med strålning och skit. Men en cysta behöver ju inte innebära canser. Jag får göra som jag brukar, bita ihop och försöka att inte tänka på det tills vi vet.

• Asereht

Fyra barn med grym rethosta varav minsteman även haft hög feber och rutten mage på det. Han har i princip suttit fast på mig de senaste två dygnen.

Som om detta inte vore nog så har vår vattenpump pajat, inte på bilen alltså utan den som ser till att vi får vatten in. Helt fel årstid för detta att hända, det blir så mkt svårare att åtgärda när allt fryser. Så här har vi vatten i dunkar. Det går inte att duscha, tvätta, använda diskaskinen mm. Kul med en bebis som sölar ned sig och en sängvätare.

Inga provsvar än heller vilket innebär att mitt själsliga mående är

• Asereht

lika med pyton.

Igår var vi utan ström mestadels av dagen pga problemet med pumpen. Det fick säkringarna att gå som popcorn så det blev inte något gjort här hemma.

Det är så fel läge för allt det här nu med sävligt tid kvar tull jul. Jag har mkt att göra och dåligt med tid redan innan. Mat ska handlas och fixas. Det ska städas och ordnas. Det blir nämligen inte bara vi i jul som det var sagt från början utan vi får hit mor och syster med barn så det blir lite mer att dona med än om vi varit själva. Här ser ut som skit och jag kan inte ens börja förbereda mer än att plocka undan saker när nöffe sover viker är ca en halvtimme på fm och en timme på em.

Jag känner mest för att dra täcket över huvudet och bara försvinna just nu.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11