Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Nu klipps mina inlägg igen, ni ska FÅ VARA inte dåvarande!

• Asereht

Tänkte det men jag måste ju ha en ny som jag inte ser ut som en galen professor på också.

• Asereht

Okej, jag lovade bilder.

Först ut, jag i slutet av september 2010 precis när jag började ta tag i vikten och med långt hår.

http://www.familjeliv.se/hem/asereht/gallery/phpahh7yj.jpg

Och sedan jag idag, nyklippt och 12,8 kg lättare. Observera att jag inte har testat fixa till håret själv ännu utan det är frissans stil och efter en hel dag. Bild både med och utan brillor (och ja, jag ska färga håret ).

http://www.familjeliv.se/hem/asereht/gallery/phpsccidb.jpg

http://www.familjeliv.se/hem/asereht/gallery/phpa8qgvh.jpg

Så vad säger ni? Syns det att jag tappat lite vikt och då inte bara i hår.

Frisyren tror jag blir okej när jag själv har fått leka lite och vant mig vid den. Men det var inte riktigt vad jag väntade mig. *s* Det är vädligt snyggt bak iaf, spretigt och ruffsigt, det gillar jag. Cool

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-11-22 21:37:23 följande:
    Du är toksnygg ju!! Det syns jätteväl att du gått ned i vikt, särskilt runt ögonen som ser lite puffiga ut på ”före-bilden”, fast i och för sig så var lill-Nöffe kanske lite mer krävande då så det är bristen på sömn som sätter spår. Men jag tror att det syns ännu mer IRL då jag tror att du haft en tendens att ta bilder liiite uppifrån för att mörka dubbelhakan (har jag rätt? )
    Kul med ny frisyr, någon gång skall jag också våga… Eller inte
    *ha ha* Jag lite uppifrån är ju något mer smickrande. Du ska se alla hemska bilder min man tar. *ryser*

Eg har jag nog mer sömnbrist nu iom all sjuka och nöffes många uppvak så jag vet inte.

Min man säger att det syns jätteväl i ansiktet. Jag väntar bara på att det ska synas på rästen av fläskhögen också.
    Kavat skrev 2010-11-22 21:38:19 följande:
    Wow! Hjärta Du är superfin, jättesnygg i håret och ja, det syns helt klart att du tappat en hel del i vikt! Vilken kalaspingla!!! 

Och vad modigt!!! Impad!
    Tack. Det känns ok fast ovant och lite märkligt. Men jag är nog nöjd så här i efterhand när jag väl vågade. Jag måste bara trixa och fixa lite så jag får kontroll över det också.

Skönt att höra att det syns, man blir ju som sagt lite "blind".
  • Asereht
    Kavat skrev 2010-11-22 21:54:28 följande:
    Ni som har lodger bunker. Får den plats i ett babyskydd? Lite för stprt gör inget, men den måste ju få plats...

I och med att liten bärs i sjal rätt ofta får jag problem när han somnar och ska i bilen. Egentligen ska han ha overall men då blir han ju klarvaken när man sätter i honom och tvärtom när han somnar i bilen med overall, måste jag ju ta av den när jag ska in. Åker ju rätt korta sträckor ibland till dagis t.ex...Skitmeckigt. Tänkte att en lodger bunker i denim skulle funka. Drömmer
    Hela Lodgern blir alldeles för stor och bylsig för babyskyddet tycker jag men innerdelen funkar.
  • Asereht
    Kavat skrev 2010-11-22 22:16:16 följande:
    Då måste jag ha en eller?
    Absolut!
  • Asereht

Jahaja, man kanske borde gå och ruffsa till sig och klä på sig något mer offentligvänligt inför tuttkvällen.

• Asereht
    Tant Pruselius skrev 2010-11-23 16:49:16 följande:
    Vart är den sköna bönan? *saknar* Ase-vad infattar denna tuttafton? Jag tänker nog skippa klädseln, känns som om kaffemaskin, nya sängar och braskamin får lov att räcka som utgift innan lön.... Om inte en bee plus dyker upp då vill säga Om ni ser en klädsel till en hi-way i era gömmer så är det ju dock alltid intressant....
    Tuttkvällen är slutprodukten av dotterns och hennes vänners stora specialarbete (skolan). De gjorde sitt specialarbete om bröst och bröstcancer. Ikväll presenterar de resultatet för vänner, familj och alla som är intresserade med öppet hus. Det är intervjuer med kvinnor som haft bröstcancer, läkare som arbetar med den typen av fall osv. Allt från humor till svartaste allvar kan man säga.
  • Asereht

Kikar in lite snabbt bara. Har gått och lagt mig med tröttnöffe. Idag har jag haft ont i skallen hela dagen så jag har varit helt off.

Idag kom min (ja min) fina randiga åkpåse. Har inte hunnit testa än, ska göra det imorrn. det blev ett rött Axel

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11