Inlägg från: Tant Pruselius |Visa alla inlägg
  • Tant Pruselius

K*B*N, pratar del 11

Fröken Småland skrev 2010-04-27 07:04:43 följande:
    Pruseluskan: Din bror råkar inte på i en lägenhet hos "Kopparstaden" va? De hyr ut gästlägenheter till boendes gäster för 150:-/natt
    *?* Nu hängde jag inte riktigt med här...

Tack för bilden Jag gillar med färgen. Köpte en babyblå tröja till T på H&M och hon vill inte alls ta den av sig
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2010-04-27 08:49:43 följande:
    Jag vet ju att din bror bor i Falun men han bor i villa eller? För om han hade bott i bostadsbolaget "Kopparstaden" så hade han kunnat boka en gästlägenhet till sin söta väninna (jag alltså) 
    jaha, fast han bor inte i F han bor mer i Mora.... va synd. Men han har "nästan" sjötomt, gångväg mellan tomt och Siljan.

Hjälp - En Swift eller en Bee som sommarvagn?
  • Tant Pruselius

Jag tycker det är värdelöst att det ena måste utesluta det andra men just för tillfället är det så när det också ev ska in en Geekåstripp inte nu i helgen men nästa... tyvärr skiter vi ju inte pengar som K försökte förklara för mig när jag satt och porrsurfade på blocket igår...

• Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2010-04-27 09:46:01 följande:
    Bee!!!!
    sagt... och snart gjort
    Ekorrfamiljen skrev 2010-04-27 10:17:00 följande:
    Sarah: Trist att han inte går upp som han "ska" men jag hoppas att det vänder snart. Du behöver inte korta av ärmen, jag får vika och ev. tråckla upp den lite om det behövs. Ska du in till sta'n nåt i veckan?zasata: Tror som Frk S att det är brist på sömn och ev. mat. Äter du klokt nu? Det andra jag kan komma på är att du är för spänd i axlarna så att nerver kommer i kläm. Det märker jag om jag bär mycket på Vemund, sitter mycket vid datorn eller bara går och fryser. Blir jag för stel i axlarna så blir jag yr och armarna domnar. Fröken Småland: Symaskinsrum vill jag också ha!! Som du säger tar det tid och ork att dra fram maskinen varje gång. *Avundsjuk på Kavats superfina syhörna!!* Pruseluskan: Åh, Ge-Kås.. *avis* Vill dit igen! Man kan inte vara där för ofta! Hmm, kanske nästa gång jag åker till bästisen. Hon kommer förresten hit idag. Vi ska fira Vendels 4-årsdag.På tal om Vendel har varken öppna eller förskolechefen ringt, men det blir väl under dagen hoppas jag. Har lite dåligt samvete över att inte orka med, men det blev ju rätt mycket under graviditeten och nu allt med Vemund och så extra trotsig sork uppå det. Bättre att erkänna sina tillkortakommanden än att gå ensam och bära på allt tills det brister, tänker jag. Nu ska jag försöka få Vemund att somna om en stund. Han var klarvaken vid 8 och nu är han så tröttgnällig man kan vara, trots att han fått mat, torr blöja och snutte, napp o nalle..
    du tänkter (och handlar) så klokt så klokt!*kraaaaaam*
  • Tant Pruselius

Jag hade ingen moppe som ung. Har ju nyss blivit ägare till en Eumoppe med 2hjälmar kedjelås för nästan gratis men jag vågar inte ge mig ut på vägarna än.... ligger fortfarande en del grus och jag behöver övningsköra lite först, mest enligt K då

Jag övningskörde (bil) med svärfar igår, vi övade fickparkering och det gick faktiskt riktigt bra och dragläget som jag trodde mig aldrig hitta sitter rätt okej nu mer

• Tant Pruselius
    Lindadjo skrev 2010-04-27 22:15:27 följande:
    Jag måste bara skryta lite Jag är så glad, för jag var ute och sprang idag. Jag har ett mål, och målet är att springa en mil på 1 timme. Och idag sprang jag faktiskt 8 km på terrängbanan på 48 minunter. Det ger ju en km-tid på 6 minuter, 10 km på 60 minuter. YES! Jag har äntligen kommit upp i "rätt" fart Såååååå glad!!!!
    oj, heja! Maran nästa!!?
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2010-04-28 08:42:37 följande:
    Inboxat. Har prus en bugga, har jag missat det? Börjar känna mig förvirrad. *s*
    nej du har inte missat det för det har jag ej....än *jagar lite Bee*
    Asereht skrev 2010-04-28 07:55:57 följande:
    Pruseluskan, glömde kommentera ditt svar till mig längre bak om vagnar. Tack för erbjudandet men jag har bestämt att jag ska hitta något inom hämtningsavstånd.
    hojta till om du ångrar dig är ju en vecka + kvar innan vi sticker neråt...
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11