Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Asereht skrev 2011-01-12 10:22:05 följande:
    Jag har roat mig med att maila butiker och frågat om happyklädlar. Har bara fått nekande svar förutom ett ställe som kunde ta hem från Brio men då finns bara två färger att välja på vilka är royalblue och navy/royalblue. Priset skulle bli 1795:-. Tjena! Skulle hellre haft en royalblue enfärgad men inte för det priset då även den sålts på outleten.Hoppades verkligen att någon skulle ha en trevlig färg liggande på lagret.

Är det någon som vet om nyare klädslar än 09 funkar på ett 09 chassi? Det var något med rött fäste när det gällde de här som funkar på chassin mellan 05-09 men vad hände sen då? Måste nog kika lite närmre på en happy när jag är i stan nästa gång.

Som ni ser är jag lite uttråkad för tillfället och försöker ignorera smärtan på halsen och i nacken.
    Har du kollat med beginners? De brukar ha mycket Brio-grejor och det var väl den butiken som Passau hänvisade till gissar jag.

Jag har bara lärt mig att det hände något 09 och att det har med fästet att göra. Men Brio brukar vara hyggligt kompatibla enligt min erfarenhet; jag menar Zasata fick ju på Happyklädseln på sin Nova som egentligen är ett år för gammal. Och jag hade en Nova -03 som jag krängde på en Comfortklädsel från -99 eller nåt och det funkade utmärkt. Jag har för övrigt kvar den rödrutiga Comfortklädseln, inget du vill ha va? Ovanligt söt för att vara rutig men förstås hopplöst omodern. Det jag gillade med den var att den är i bomull, trevlig för en liten svettig fis på sommaren

Samma med den här; bomullstyg. Varför sålde jag den för 200 kronor? Inte för att jag hade haft någon användning för den men den var så hysteriskt härlig
  • Fröken Småland

Den här hade jag till lilleman. Chassit är hopplöst och jag gillar inte kombi utan föredrar Duo men när man köper begagnat och kräver fyndpris så kan man inte vara alltför kräsen. Färgen är galet snygg tycker jag. Den perfekta ljusblå nyansen om du frågar mig.

Och när jag kollade efter bilder så hittade jag den här *blir nostalgisk* Jag gillar verkligen den bilden för Maja ser så gullig ut. Och så ser jag ut som att jag är smal med bara stor mage men så var inte riktigt fallet

• Fröken Småland
    Tant Pruselius skrev 2011-01-12 11:47:23 följande:

men för att vara en rut-motståndare så tänk att du haft 2 rutiga klädslar

*busted*
  • Fröken Småland

Ooooh, det skall bli kul att se hur Asereht hanterar det erbjudandet *visslar och tror att Asereht behöver minst en ny klädsel*

• Fröken Småland

UJ:s blå är (f)isblå och inte alls fin, annars hade jag gärna haft en sån. Jag var sugen på mediterranian blue men den tog slut just när jag skulle köpa den från UK. Fast jag är rädd att den är lite för smurfblå för mig? Jaja, det finns så många klädslar som man vill ha

Nu står det bad på agendan så see ya ikväll eller nåt

• Fröken Småland
    Nifelheim skrev 2011-01-12 21:05:01 följande:
    Jag är nog lite av en ekorre och samlar på ALLT som går att samla på, och lite till. Ett tag var det bilar, det var klart den mest skrymmande samlingen.
    *gapskrattar så barnen vaknar*
  • Fröken Småland
    Tant Pruselius skrev 2011-01-13 08:21:07 följande:
    Men kan T sitta under? Och bebis ligga över? Aldrig sett den kombon....
    Nej, det finns ingen liggmöjlighet ovanpå.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11