Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

K*B*N, pratar del 11

Ekorrfamiljen skrev 2011-01-13 18:43:38 följande:
    Haha, av barn och fyllon... Min dotter har en rejäl hylla också. Vemund noterade det med glädje, fast han har slutat tutta nu. Det går nog i släkten, det där med stora bröst.. både jag, mamma och mormor har rejäla doningar.. Syrran däremot har knappt "två pressade lingon på en planka". Hon och jag är grymt avis på varandra. Tänk om vi kunnat dela lika. Aldrig är man nöjd.

Idag var jag och Vendel hos frisören! Jag har peppat honom i veckor och idag gick han med på att åka. Allt var okej ända tills vi kom in och var tvungna att vänta, då hann han ändra sig. Efter en del övertalning satte han sig i mitt knä ändå och till slut blev det riktigt snyggt. Tur att vi passade på medan han fortfarande hade medicin i kroppen.
    *kräver bild*

På Vendels frisyr då alltså, inte de rejäla doningarna
  • Fröken Småland
    Nifelheim skrev 2011-01-13 18:47:08 följande:
    Nu är det faktiskt så fröken näsvis att vi har haft kontakt via mail efter det Förmodligen har du rätt i det sista dock. Blocket tar emot. Då vet jag ju inte att min sista älskling får det bra. Hur vet man om det nya hemmet tar väl hand om den liksom?
    *fnissar åt fröken näsvis*

Äh, skicka upp den till Strömstad vetja!
  • Fröken Småland
    Nifelheim skrev 2011-01-13 18:49:43 följande:
    Upp? Strömstad måste väl ändå vara neråt?
    Vem är det nu som är näsvis? Demon
  • Fröken Småland
    Tant Pruselius skrev 2011-01-13 19:03:39 följande:
    vem bor i s-stad? Och vem vet, kanske behöver jag en groda oxå längre fram? för i FAQ står det ju att frogen är mer lättkörd och det måste ju provas...
    Men Lindajo då? utifall Ase har svårt att skiljas från sin?!
    Det är just Lindadjo som bor i Strömstad
  • Fröken Småland

Asereht: Jobbigt med halsen När skall det sluta?

Angel: Hur är det nu?

Ekorren: gullungar!

Kavat: var handlar man billigt? Drömmer Men inte köper du 104 till lilleman nu, gör du det? Skall den inte vara till nästa år?

Nif: Jag kommer gärna och hälsar på! Jag tycker det går segt med trådträffen. Vägrar ligga på mera när det inte händer något så någon annan får ta kommandot *surar* (men jag kommer på träffen )

• Fröken Småland

Jag sitter och letar begagnad studentlitteratur på blocket och andra marknadsplatser. Vad tröttsamt det är att maila och fråga om böckerna finns kvar, vilket skick och vilken upplaga, och framför allt att försöka bedöma hur man får bästa dealen när det finns några böcker här och några där och man inte vet hur det blir med samfrakt osv.

Så är det när man är snål, då får man slita

• Fröken Småland
    Nifelheim skrev 2011-01-14 09:03:43 följande:
    Jag vet. Det brukar sluta med att jag köper böckerna nya istället. Fruktansvärt oekonomiskt. Till våren har jag i alla fall hittat 3 begagnade böcker *nöjd*
    Nu skulle jag bara vilja hitta den tjockaste och dyraste boken, men det verkar svårt. Ingen som sitter på Billstein, Liebeskind & Lott, A problemsolving approach to Mathematics for Elementary School Teachers och vill bli av med den?
    Nej, men om du hittar två så köp en till mig också Om jag kommer in på min mattekurs så skall jag också ha den boken, vad häftigt om vi läser liknande kurs i vår
  • Fröken Småland

Det är en sak som är positiv och det är att jag denna termin skall läsa tre Gittan-böcker och två andra barnböcker som passar mina barn utmärkt. Och facket betalar min litteratur, så jag gnäller inte när jag får köpa såna böcker 

(Maxtak på vad facket betalar om ni undrar varför jag inte bara köper allt nytt)

• Fröken Småland
    Kavat skrev 2011-01-14 10:46:09 följande:
    fr småland, det fyndas lite här och var...
    anna cill, ajabaja, pop....

Hade lite tur igår när jag var på pop, de hade felmärkt underkläder i rätt stl att växa i till mina barn och jag fick dem för det priset!
    Men alltså jag har surfat runt i alla webshoppar hela december och januari, hade öronmärkt en rejäl summa för att kunna köpa hela årets kläder (typ) tokbilligt för det gjorde jag förra året. Då hade Meandi jätterea och jag köpte en massa DUNS till vrakpriser. Nu tycker jag inte det har varit billigt alls, bara snålreor och fula kläder Ge mig bra tips på fina tunikor till Maja (134) och roliga toppar, lång och kort ärm, till lilleman (110). Det enda jag köpt är Molo-tröjor till båda och de är ju bara to die for en del av dem. Måste hitta Bondgårdströjan (helst till båda) i rätt storlek, men just nu går all energi åt att toksurfa efter studielitteratur, inte lika kul
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11