Inlägg från: Tant Pruselius |Visa alla inlägg
  • Tant Pruselius

K*B*N, pratar del 11

Asereht skrev 2011-02-02 13:05:44 följande:

Ett år om en vecka. 8,5 kg tung och 73 cm lång. Blev lite sur när otäcka bvc Marie gav spruta nr två. Men han hämtade sig snabbt. Här står vi på busshållsplatsen och väntar.

han är såå ljuvligt söt den där ungen!*smälter*
  • Tant Pruselius

Här är det morgonmys m välling och Nicke N. Jag är sjukskriven nu fram till bf, ont i bäcken och fog och även ischias gör sig påmind :-S men jag ska inte gnälla... Inte så långt kvar nu och det blir bättre vid vila! Ska en sväng till jobbet och fixa m papper och lite beställningar och sedan till bm och efter det kommer kompisar på lek och korvmiddag...

• Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2011-02-03 07:27:11 följande:

God morgon! Äntligen hemma, det har varit några hektiska dagar och här hemma väntar en del tvätt och mamma-sjuka barn och så skall jag försöka ta tag i matten som skall redovisas imorgon. Har läst lite här då och då men kommer inte på något vettigt att kommentera

Välkommen hem!
    {#emotions_dlg.flower}Hjärta
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2011-02-03 07:36:05 följande:
    Folk på blocket har varit väldigt snåla med att gå ned i pris för den gåååår ju inte få tag i längre...går visst. Bara man hör sig för lite. *fnyser lite lätt*
    Asereht skrev 2011-02-03 07:40:02 följande:
    Skolbuss = vanlig buss men med betalt kort. Japp. Minibusen kommer också få åka buss i höst, även fsk-barnen gör det numer. Fram till förra terminen så åkte alla barn upp till trean skolskjuts på morgnarna och de äldre bussade med vanliga bussen. Men så ansåg man att det blev för dyrt och att de mindre också kunde åka buss. Själv tycker jag att de är för små eg men skolan ahr inte samma uppfattning tyvärr. Kunde jag så skulle jag skjutsa. Hem har alla skolskjuts däremot men det är för att det inte går några bussar då de slutar.
    trist när det snålas in på ungarnas trygghet.

Nif - såg du mitt ib? Jag kan söndag om det är till någon hjälp?kan säkerligen trolla lite och fixa det redan på lördagen om det krisar
  • Tant Pruselius
    Nifelheim skrev 2011-02-03 09:01:51 följande:
    Tack, det vore helt underbart supersnäll Jag såg, jag återkommer om människan svarar igen *surar över den plötsligt abrubt avbrutna kontakten*
    får man fråga vad det är ? ,-) *nyfiken*
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2011-02-03 10:03:37 följande:
    Asereht skrev 2011-02-03 07:36:05 följande:
    Välkommen tillbaka.

The buggaguru tycker inte det är dumt då att spendera ca 1000 kr mer för en helt ny old bee istället för att köpa en 1-2 år gamma på blocket då? Från butik = garanti.

Folk på blocket har varit väldigt snåla med att gå ned i pris för den gåååår ju inte få tag i längre...går visst. Bara man hör sig för lite. *fnyser lite lätt*
    Ja du... Har ju ingen stenkoll längre men spontant tänker jag såhär: max 2.500 för en beg gammal Bee och max 3.500 för en ny gammal Bee (nypriset var 4.800 kr). Med hänvisning till att man antagligen kan få tag på en beg Bee + för 4.000 och den i så fall har ett bättre värde när/om du säljer.

Hjälper eller stjälper jag ditt resonemang? Prus: Härligt att vara ledig nu. Hoppas du får må någorlunda bra så du kan njuta lite av ledigheten också
    Nu tror jag du stjälper henne lite hon hade nog siktat in sig på gamal bee från butik....
    Fast jag tror du har rätt ang andrahansmarknaden på bee+ den dagen man säljer vidare....

Jaa jag halkade påväg till jobbet nu, men i ren reflex såg jag till att landa på sidan... och jag fick inte ont så jag hoppas att det inte är nått farligt... ska till BM nu vid 14 så då får man väll upplysa om fallet så kollar hon kanske lite extra.... och jag känner att "han" rör sig där inne så...
    Vad gillar ni namnet Jack?
  • Tant Pruselius
    Nifelheim skrev 2011-02-03 10:06:35 följande:
    Hihi. Ja, du ska såklart få veta. Ska bara se om hon svarar. Har hon inte svarat under dagen idag får du veta oavsett
    allright, deal!
    Nifelheim skrev 2011-02-03 10:09:53 följande:
    Jack är jättefint *gillar massor*
    jag med och kors i taket så låter det faktiskt som om även K tycker om det...
    Jag gillar Nils, Elis, Kåre och Love oxå ... där är han svårare...
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11