Riskiflickan skrev 2011-02-03 10:21:29 följande:
Prus: jag håller tummarna, det är hemskt att man ens ska behöva tänka så. :( två veckor betalar jobbet...
jag orkar liksom inte riktigt måla faan på väggen, jag hoppas dr har rätt och att det inte är några problem...
annars får jag väll snällt börja jobba igen....

Fröken Småland skrev 2011-02-03 11:29:33 följande:
Maja skulle hetat Justus om jag fått bestämma på en pojke men min man sade "över min döda kropp". När jag sa att det kunde ordnas lovade han att han i så fall skulle hemsöka mig
Några pojknamn fanns inte på listan alls, bara flicknamn. Tur att det blev som det blev.
När lilleman skulle födas hade jag fått mannen att (mycket motvilligt) gå med på Milius. Så när barnmorskan frågade om vi hade ett namn så sa han skeptiskt "han skall visst heta Milius" men jag sa tvärnej direkt, ungen var stor, tjock, hårig och apful så det gick absolut inte ett med ett sånt fjollnamn

*asg* Om lilleman vart en hon då?
K har ju alltid tyckt maja och ville att Tuva skulle heta det, jag ville Klara...
Men ut kom en unge som inte alls såg ut som en Maja eller Klara (tyckte ingen av oss) så då stod vi på ruta ett.... därför har vi inga namndisskutioner alls nästan denna gång utan väntar tills "han" är här....
Jag ville ju att Tuva skulle hetat Harry om hon blivit en han, så det hette magen med Tuva - K vägrade, så han blev mkt lycklig att det böev en tjej då ALLA garanterat hade kallat bebben för harry om den kommit med snopp!
Ekorrfamiljen skrev 2011-02-03 11:32:09 följande:
Överlag så gillar jag inte namn som betyder något annat kan vi säga. Saga är väl undantaget. 
så då är inte Tuva ett namn för fröken korre då

Asereht skrev 2011-02-03 11:38:06 följande:
Så här ligger valmöjligheterna till just nu:
Bee inkl 4 suffletter och en åkpåse för 5500:- inkl frakt.
Bee+ inkl två suffletter för 5650:- inkl frakt.
Begagnad bee för 3-3500 kr exkl eventuell frakt.
Begagnad Bee+ för 4-6000 kr exkl frakt.
När det gäller begagnade så varierar tillbehör från 0 till typ extra sufflett, ett parasoll eller liknande. En del lägger till för regnskyddet trots att det ingår då du köper vagnen ny. Jag börjar mer och mer känna att en ny känns bättre. Jag får mer för pengarna med tanke på garantin.
Så nu gäller det att tänka, tänka och tänka innan kurserna stiger.
Hade kollat massor på Fruugo men när jag kikade in idag har de inte en enda buggapryl, skumt! Häromdagen fanns typ allt.
Frk S - såg en denim bee som tydligen var en limited som gjordes i 50 ex. Mörk denim på utsidan och gult tyg på insidan. Väldigt mumsig! Hur svårt är det att sy en sufflett till bee/bee+ tro?
Va beg för 6000-dra mig baklänges! Skulle aldrig betala mer en max 3500 för beg +