Inlägg från: Lindadjo |Visa alla inlägg
  • Lindadjo

K*B*N, pratar del 11

Fröken Småland skrev 2010-05-31 15:42:22 följande:
    Haha, jag har tagit upp stafettpinnen efter dig. Lämnar kanske tillbaka den till hösten om det blir en massa tok-pluggande då
    Glömde ju säga att den var fin oxå
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Fröken Småland skrev 2010-05-31 15:59:19 följande:
    Missade ni ÄL? *muttrar om amatörer* Fast ibland kan det ta sig ändå sörru, de där små rackarna kan leva i flera dagar så om ni kramades extra länge innan helgen så borde det finnas en liten chans.
    Ja, det var ju inte planerat att jag skulle åka på feber och bli supersjuk Men visst finns det chans ändå. Min plan är ju att INTE pricka in ägglossningen, för jag har fått för mig att det är större chans att det blir en liten flicka om man låter de små rackarna vänta lite .
    Det är säkert bara humbugg, men värt att testa ändå .
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Asereht skrev 2010-05-31 20:08:10 följande:
    Ett stycke gråstrimmig shettis. Jag har dessutom hästsvans.
    Tycker inte du påminner det minsta om en häst! Du är ju jättefin
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo

Det flög just in en gråsparv in i vårat hus ... den flög lika fort ut igen, men den hade nog som mål att flyga tvärs genom huset, om inte altandörren i köket varit stängt.

2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Kavat skrev 2010-05-31 20:32:51 följande:
    Har varit ute och sagt godnatt till mina 3 äventyrare. De tältar på gräsmattan i natt. Eller tja, vi får väl se hur länge de är kvar därute. Vid tre börjar fåglarna kvittra något så kopiöst (bor ju granne med skogen) så jag vaknar inne i huset... Nu var det varmt ute, men frågan är hur det blir i natt? Jaja, de har varma sovsäckar och tyckte det var hur spännande som helst. Själv är jag glad att jag får sova i min sköna säng!
    Så du får njuta av att vara ensam i huset härligt.
    På tal om fåglar, vi har 2 fågelholkar på framsidan (som gamla ägaren lämnat kvar). Förra våren/sommaren stod de tomma, så vi tänkte nästan ta ner de, men i våras var det 2 fågelfamiljer som flyttade in. Antagligen var det en av dessa fåglas som just flög in i vårat hus. Det var litet svag pipande i holkarna till att börja med, men nu piper det riktigt högt. De är nog snart flygfärdiga de små rackarna. Ska bli kul att se de störta ur sina holkar här snart. hehehe
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Fröken Småland skrev 2010-05-31 20:56:53 följande:
    Tack Fast frågan är hur möglig den är... Men det går ju alltid att slakta och använda den som mönster även om det skulle vara synd på en sån snygging. Jag har en liten idé om att köpa denimtyg och sy en sittdel i det, tror att det kunde bli fint om färgen är rätt Egentligen är jag inte mycket för denim men det är så tacksamt eftersom det dels tål slitage och dels t o m är snyggt med slitage. Och så är det lättmatchat. Måste nog sticka till Furulunds endera dagen
    mmmmmm....gillar denim..... *drömmer*
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Fröken Småland skrev 2010-05-31 21:38:48 följande:
    Nu när jag skall sy en alldeles egen klädsel *hjälp* så måste jag ju lära mig hur man sätter dit tryckknappar. Var hittar jag sånt tro? Furulunds? Eller finns det någonstans på nätet?
    Jag köpte mina på en båtaffär här i stan. De var rostfria, och det tyckte jag lät bra. Det är busenkelt med tryck-knappar. Men du behöver en håltagare och en stor hammare
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Fröken Småland skrev 2010-05-31 21:44:18 följande:
    Låter lovande! Jag minns faktiskt att du hittade dem där, de var till vindskyddet till P&T va? Såna där knappar verkar vara universala eller? Alltid något
    Ja, det är nog rätt universala, men jag köpte ett par på åhlens som inte passade alls. Och jag fattar inte hur jag skulle få fast de heller. Helt värdelösa! Iallafall till mitt ändamål.
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo

Fasen vad god den här pajen var då!!! Fast jag inte hade varken vaniljsås eller glass till....

2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo

Det var visst inte i den här tråden jag skrev {#lang_emotions_embarassed}. Jag äter iallafall rabarber och jordgubbspaj. Tycker jag är värd det efter att ha legat i 2 dagar och 2 nätter med feber och knappt ätit nånting alls.

2010 ska bli ett bra år!
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11