Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Oh, jag har hittat en klargrön happy/nova till ett ok pris! Nu gäller det bara att få maken att åka på en lite längre utflykt. Det ligger "bara" någon mil ifrån min morfars sommarställe så vi skulle kunna svänga förbi där och hämta några madrasser som vi ska ha när vi ändå är i närheten. Tror ni han blir mer välvilligt inställ då?

Planen är att om det blir affär köpa den, byta ut klädseln mot någon av dem jag har och sälja den vidare. Priset är bra och jag borde ju kunna få samma även om jag byter färg på den.Man kanske tom kan tjäna lite på affären om man lägger ut den på T, om man har tur alltså. 

Bara att få maken att tycka det är en bra idé då.

Ni tycker som jag eller hur!

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht
    zasata skrev 2011-01-10 09:07:17 följande:
    Uschvadjobbigt med lugninflmation! Krya på er!

Klart det är en bra idé..

Vad kostar ny Brio klädsel?
    I butik, ingen aning men bara bygelskyddet kostade ju nästan 300 spänn, så jag gissar på att det lär ligga på runt en 2000 +-. De som såldes ut via outleten är ju en helt annan sak men de finns ju bara via T elelr B.
    passau skrev 2011-01-10 06:43:12 följande:
    Skickar kramar till alla som behöver! Har 2rjejer med lunginflammation... Grannen var över och kollade igår och S hade knappt andningsljud... Så vi medicinerade men d hjälpte inte så vi åkte till akuten och DÅ hade d fått effekt och han såg inga problem alls... Suck! Sovit 5h och har jet-lag å ska åka till butiken å ta tillbaka mina papper på vagnen idag *har ångest*
    Usch då!
  • Asereht
    passau skrev 2011-01-10 09:29:08 följande:
    vet att dom hade rosa å ljusblå för 600:- dit jag förhoppningsvis ska å få ny vagn idag... kan kolla om du vill vad dom har... 
    Oh, kolla för min del också. Men vet ju aldrig om de gömmer något mer av utgådda färger.
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2011-01-10 09:45:44 följande:
    Asereht: vad är det för chassi på den gröna vagnen?
    Silverfärgat, nätkorg men typ samma handtagsgummi som jag har. Tror det är teleskophandtag men bilden är lite kapad. Tyvärr saknades bygeltyget fick jag just veta. Frågan är om man ska göra sig besvär då, bygeltyget i sig kostade ju över 200 spänn. Inte säkert att det går att få rätt färg heller utan det kanske måste bli ett svart. *funderar vidare*
  • Asereht

Om man skulle lyckas fixa ett extra/helgjobb visst måste det vara ok att jobba dagar man inte begär fl? Det är väl inte som csn där man inte får jobba hur mkt som helst. Har liksom aldrig funderat på det förut så jag har aldrig kollat fakta utan bara tagit för givet att det är så det är.

Funderar på att skicka ut några brev till ställen jag tycker verkar vara trevliga att jobba på om tex helgjobb. Har ingen erfarenhet av just de ställenas bussiness men å andra sidan är det ju bara en chansning också och får man napp är det ju bara att le och se glad ut.

Jag behöver ju inte aktivt börja söka än men senast till hösten är min fl slut och man måste ju ha en plan av något slag. Får jag ett helgjobb kan man ju dra ned på fl dagarna tex och ta det lite lugnare. Jag ska också börja slänga ut "riktiga" ansökningar om deltidsjobb nu i vår. Måste passa på att söka deltidstjänster innan jag blir arbetslös på riktigt så att det inte blir tjafs med a-kassan. Sist så hade de som regel att söker man deltidsjobb så har man bara ställt sig till arbetsmarknadens förfogande på deltid och ska därför bara ha halv a-kassa. Så mkt konstiga regler nu för tiden.

Jag vill jobba deltid när jag har små barn. Jag har redan kört heltid och det var väldigt intensivt för både mig och barnen. Då var ändå trissen betydligt äldre än A kommer vara när jag ger mig ut i söka jobbsvängen, vill absolut inte behöva ha honom på dagis 07-17:30 som vi hade då vi båda jobbade heltid.  Men som sagt, det gäller att var alite hemlig på deltidsfronten för ekonomins skull.

Men tillbaka till ämnet, tror ni det öht är möjligt att hitta ett extrajobb i en branch där man aldrig jobbat. Tänker då mest på butiker och dyl då det oftast är de som har deltidstjänster att tillgå speciellt på helger.

• Asereht
    Fröken Småland skrev 2011-01-10 10:17:42 följande:
    Men man kan ju göra ett eget? Känner du kanske någon som kan virka? Drömmer

Har du bild på chassit? Det finns nämligen ett som är bra mycket bättre och ett som är bra mycket sämre än andra.
    Skitdåliga biler upplösningsmässigt men chassit ser ut som ett klasiskt novachassi men med samma modell av styre som jag har. Men det är grålackat istället för svart.

Jag kan skicka dem på mailen om du vill.
  • Asereht

Meh, minstemannen har växt ur sina vintertossor! Båda paren! Förbaskat dåligt planerat tycker jag. De lurviga som är så himla fina. *snyft*

• Asereht
    Fröken Småland skrev 2011-01-10 10:33:06 följande:
    Asereht: Jag tror absolut att du kan få ett helgjobb utan meriter. Bara att vara lite äldre och ha några barn gör ju oss kvinnor till attraktiva på (deltids-)arbetsmarknaden enligt min erfarenhet. Man kan ju massor om massor och resten lär man sig. Gå gärna in och presentera dig i butikerna också så de ser hur snygg och trevlig du är Tungan ute
    Och så fort de får syn på knölen så tycker de jag är läskig...
  • Asereht
    Kavat skrev 2011-01-10 11:04:10 följande:
    Hrm... Hum, du kan ju hojta om de ska säljas om de är de jag tänker på....
    will do.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11