Inlägg från: Tant Pruselius |Visa alla inlägg
  • Tant Pruselius

K*B*N, pratar del 11

Fröken Småland skrev 2011-02-06 15:24:31 följande:
    VA? VA? VA? Skrikandes
    OskyldigTomte
    Nifelheim skrev 2011-02-06 15:51:28 följande:
    Ja, ni delar väl den platsen, men just IDAG är pruss strået sötare
    Cool
    Asereht skrev 2011-02-06 16:20:19 följande:
    Jag är sjukt trött. Det känns nästan hädiskt att klaga här i tråden iom att jag varken har allergiska eller sjuka barn i övrigt och förutom knölen (pesten) är fullt frisk men jag gör det ändå.

A sover så himla dåligt på nätterna sedan någon vecka tillbaka. Han kan vakna upp till 10-12 ggr per natt. Inget skrik utan bara gnäll men han vill ju ha tutte för att somna om. Alla dessa uppvak tär rätt hårt på mig som till för ganska nyss sov illa pga smärtor (knölen).
    Hur går det med knölen?? Ger den sig inte? Vad säger dr?
    Lindadjo skrev 2011-02-06 17:12:36 följande:
    Sterilisering?! Att du vågar... skulle jag aldrig våga, även fast jag är 100% säker på att det här blir den sista! Jag har tom sagt till Adam, att om nånting är fel nu på kub så vi väljer att avbryta, eller om det blir mf, så kommer vi nöja oss med våra 2 killar. Tänker INTE göra om det här en gång till! Aldrig i livet att jag tänker vara gravid igen, gillar inte den här första tiden när man mår illa och blä och usch... tänk om jag mått så här för ingenting?! Hemska tanke... huuuu
    det kommer gå bra på kuben - för det har jag bestämt! Nu på tors?
    *kram*
  • Tant Pruselius
    Nifelheim skrev 2011-02-06 16:49:42 följande:

Anledningen till att Pruss är sötast idag. Jag hade ingen aning om att varukorgen och bumpern skulle medfölja. Det hade säljaren inte sagt något om. *nöjd och glad*
    Jag är farligt kär i topsetet och sneglar på det HELA tiden Rött är ju to die for!
    Det är som sagt inte tvättat och avtorkat (som jag inte kan haja att man inte gör inför försäljning) och den förra ägarinnan (som jag inte träffade btw) är garanterat ljushårig för madrassen till liggdelen hade en heldel långa ljusa strån på sig men... allt ser ut att vara i toppskick *grymt avis*
  • Tant Pruselius
    Nifelheim skrev 2011-02-06 18:20:45 följande:
    Superbra med bygel och varukorg ju!! Jättebra att ha en extrabygel man inte är rädd om när lillfisen är i värsta tuggåldern och varukorgen skulle hon ju ha haft en hundring eller två till för så jag är skitnöjd
    Pinnar har jag ju till min blåa helt nya liggdel, så det gör absolut ingenting att det bara finns en Jag blev riktigt förvånad att det medföljde madrass o platta. Väldigt bra fynd *nöjd*

Om du använder camen får du självklart låna vad du vill tills vi fixat till en överlämning Jag har ju inget behov av grejorna förrän i oktober. Men din stora tjej kanske inte åker bugga?

Tack igen för grattisar. Jag svävar runt på små moln här hemma
    Här lånas ingenting... vågar inte sådant...
    T åker inte cam. T åker geting men älskar pippivagnen (det är hennes kärlek, synd att den är finare att se på än rolig att köra )
    Men jag måste nog ha ett rött topsett, alla fall en suffla
    Asereht skrev 2011-02-06 18:28:32 följande:
    Prus - Briofleecen funkar i buggan men som alla påsar så behöver man något att hålla upp den med. Jag använder vanthållare för att hålla upp åkpåsar.

Knölen är på tillbakagång och jag har ätit klart hästkuren. Det sticker och drar i den lite vilket är obehagligt men den har inte blivit större igen. Peppar peppar får man väl säga. Jag ser nästan normal ut.
    hur gör du med vanthållarna? har du bild får du hemsktgärna visa....*iQfiskmås*
  • Tant Pruselius

*svär en låååång ramsa* jag kollade inte upp att det inte ingick regnskydd i min vagn...*tröttmössa* och nu ser jag att jag hade kunna köpa av Nif's fyndtant *grämer sig*.. tror inte jag får K att åka dit igen....

Någon här som har ett till övers och vill sälja?

• Tant Pruselius
    Lindadjo skrev 2011-02-06 19:52:57 följande:
    Vad roligt med fynd Nif. Jag är själv lite spänd på om jag har gjort ett fynd eller inte... gulp! Vi får la se hur den ser ut när den kommer...
    vad har du fyndad? *nyfiken*
    Nifelheim skrev 2011-02-06 20:02:19 följande:
    ooops. Jag saaaaa ju att du skulle kolla i annonsen innan *skäller lite på*

Jag vill nog se toppsetet innan jag törs lova att jag inte vill ha det
    HEEEELST skulle jag vilja ha ett i cerise canvas, men om vi får en pojkbebis får nog grannen spunk om jag kör den i rosa vagn tyvärr. Känsliga karl.
    jag vet .... men det löste sig, jag hörde av mig till henne jag köpt vagnen av och hon hade minsan regnskyddet där och absolut att det skulle ingå se så bra

Och du kommer vilja ha topsetet, annars är du lite koko det är helt gusomligt *kär* tvingade K att gå ner med allt i källarn (la det i påse så att det inte ska bli skitig(are!)) för att jag annars med risk att dregla det dyngsurt
    Nej men seriöst, vill du inte ha det sedan, så måste jag få köpa det...bara så du vet!

Så det var alltså "bara" Frk S som tyckte brasan va najs *lipar surt åt övriga och tycker att Frk S är den sötaste i dag* (Och Elric )

Tuva och jag tog hand om den rena tvätten tidigare i dag, hon får tag i ett par av mina trosor (med gitarrer på) som hon tror är hennes tack vare det "roliga" mönstret annars kör denna mamman med mest helsvarta pantisar... hon håller upp dem och utbrister välldans förvånat - " Oj! JÄTTE stoja !"

hmmmm.......
  • Tant Pruselius
    Nifelheim skrev 2011-02-06 21:31:27 följande:
    Ah så bra att det löste sig. Jag insåg precis att jag bara har frog-regnskyddet kvar. Nåja, det får bli ett senare bekymmer.
    Haha, ja, men risken finns att jag är lite koko. Min frog-klädsel är ju röd, så KANSKE tycker jag att det blir onödigt med två röda, men det beror ju helt på om det är finare röd och hur mkt jag kommer vilja använda frogen som frog.

Haha, Nädå. Braskaminen var så fin så. Däremot tycker jag att det var lite misshandel av den fina vagnen Kreativt dock.
    det är apbra att ha den som vedvagn, bara rulla ut den i hallen, där vi har veden i förvaringsbänken som älskade K bygt och lasta och sedan rulla tillbaka, inget kånk och T kommer tycka det är jättekul. Hon leker med vedklamparna - arma lilla barnen Hedenhös- barnet
    Och den var nog mer misshandlad med plastblommor i ?
  • Tant Pruselius

Gulle Kavat!

Vi var på Grillpalatset här i byn och käkade korvlunch i dag innan vi åkte och fyndade åt Nif.
    Tuva pekar på kebabköttet och säger med klar, hög och helt över lyrisk stämma
    - "Mamma den där kojven ser ut som en bajskojv" Och upprepar det ytterligare en gång så att ALLA hör...

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11