Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

K*B*N, pratar del 11

Och grattis till din nya kompis! HjärtaSåna är värdefulla när man bor som vi gör och dessutom inte är bilburen *ryser*

~~~~~~ Ladda ned Counting Cars till din iPhone ~~~~~~
  • Fröken Småland
    passau skrev 2011-01-19 15:43:09 följande:
    Alltså friends overallen hade 10000 tror jag... Men d e möjligt att den går sönder, d vet jag onget om
    Jag tror att Kavat köpte den tvådelade dressen, den är i ett helt annat material och testades inte. Jag har haft corduraoverallen till Maja och har en helt ny härligt brun som hon ratade som lillebror skall få om något år. Den har varit toppen tycker jag.

Samtidigt är det från år till år hur bra de är, det ser man ju i overalltester även på andra märken, ibland har Lindex bäst och ibland sämst.
    Asereht skrev 2011-01-19 15:53:33 följande:
     Mina är så otroligt slitna.
    Är det behåarna du syftar på nu? Drömmer
  • Fröken Småland

Nu är ju inte Zasata här för att försvara sig men jag kan säga att jag har läst Katrin Zytomierskas inlägg (enda blogg jag följer) och det är sällan jag håller med henne men i sin blogg skriver hon exempel om en tjockis i receptionen på gymmet eller en person med riktigt illa acne i receptionen på hudkliniken. Där måste jag faktiskt hålla med om att man är ansiktet utåt och att man bör representera produkten eller tjänsten som företaget säljer.
    Att tjockisar inte skulle bli anställda på helt vanliga jobb, dvs drygt 99 av 100 jobb, kan jag däremot inte förstå. Utom möjligen om personen i fråga är så illa överviktig att man är rädd för att vara tvungen att handikappanpassa hela plejset och bygga om toaletterna osv.

För ganska många år sen var det faktiskt en sån diskussion på mitt dåvarande jobb: någon skulle vara mammaledig och chefen gick till AF för att få några lämpliga namn till tjänsten (någorlunda avancerad kontorstjänst). Jag hörde AF-gubben säga till chefen: "och så har vi ju förstås XXX också men han är väldigt tjock" Jag ifrågasatte det till chefen som inte tyckte att det behövdes fler namn utan var nöjd med dem han fick. Två år senare slutade en annan person och då var XXX fortfarande arbetslös och den här gången kom hans namn med. Han imponerade på intervjun och fick lätt jobbet och var den på kontoret som var mest kompetent, chefen inräknad.

• Fröken Småland
    Ekorrfamiljen skrev 2011-01-19 20:58:05 följande:
    Vad söt du är! De ska till Elmia på Dream Hack 2011 till sommaren. *begär inget av dig*

Kavat: Nej, alltså jag kan ju känna att jag litar rätt bra på Tin, men de 13 999 andra litar jag ju inte på. Obestämd Å andra sidan känns det som att man borde släppa taget lite när ungen är 16, men det kanske är då man ska binda fast dem vid sitt ena ben istället? *som sagt var ambivalent* Nu har han ju 6 månader på sig att bevisa att han och de han åker med är ansvaret mogna, så missköter de sig blir det absolut inget LAN. {#emotions_dlg.djavulsk}

Håller med om det ni skrivit angående zasatas blogg. Visst ska man vara representativ, om man är företagets "ansikte utåt", men även överviktiga kan ju se bra ut och det är trots allt kompetensen och personligheten som är viktigast! Om jag startar företag någon gång tar jag ju hellre en glad och positiv "tjockis" med kompetens än en sur och okunnig - men snygg "modell". Punkt!
    Då är det tio mil härifrån men bara en dryg timme om något allvarligt händer där en vuxen behövs. Är vi bara hemma så kan jag absolut vara stand-by och vi är inte borta så hemskt ofta. Men kan du inte vara lite smart och passa på att ta semester här hos oss just de dagarna? *oj, vilket sammanträffande Tin Drömmer* Eller är det ungefär när bebisen kommer, har dålig koll på alla ungar du spottar ur dig Flört
  • Fröken Småland
    Ekorrfamiljen skrev 2011-01-19 21:23:36 följande:
    Pfft, det är ju bara nummer 5! Tungan ute Det är 18-21 juni och bebben är beräknad till den 30 samma månad. Nu räknar jag ju kallt med att gå över med den här också, men det låter rätt najjs med lite semester i de djupa smålandsskogarna innan det är dags.
    Ni är så välkomna så! Värnamo sjukhus har dessutom riktigt bra rykte när det gäller barnafödande Gravid. Här finns barnvakt till båda små om ni vill åka och föda eller shoppa loss ni-vet-var eller till bara Vemund om ni vill hitta på något med Vendel. Eller så drar vi till High Chaparral hela klabbet *planerar*
  • Fröken Småland
    Thulo skrev 2011-01-19 21:41:53 följande:

Är den här nåt att ha?  har ju ingen aning om dom olika modellerna. LIiite sugen att testa en bugga är jag ju men dom brukar ju vara så dyra och kanske inte helt lämpar sig för mina promenadstråk? Gropig grusväg.... www.blocket.se/gavleborg/Bugaboo_Frog__08_lig...

Tror det är samma vagn som en i Bugabootråden var intresserad av, och på beskrivningen av felet så skall den hoppas över. Annars är det absolut något att ha *älskar*
  • Fröken Småland

Ekorren: du skrev ju häromdagen om dubbelvagn, har du kollat på Teutonia S4? Sök på Team ALU S4 eller någon av beteckningarna. Tror att det är vagnen jag skulle haft med två tätisar. Dessutom är den stor nog (innermått) att låta Vendel åka om det skulle bli en krissituation och så tar man en av de små i sele. En kompis med tre täta hade den som trillingvagn, funkade utmärkt på utflykter.

Annars tycker jag att Emmaljunga Cerox 360 eller vad heter den numera? Nitro? Äh, någon annan kan säkert det där bättre. Men Cerox 360 har några år på nacken nu och borde gå att få tag på till en rimlig penning.

• Fröken Småland

Jisses, nu blev det en jättebeställning på Polarn! Två byxor, två tröjor, fem pyjamasar och tjugo par trosor för dryga tusenlappen, inte illa *nöjd*.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11