Inlägg från: Tant Pruselius |Visa alla inlägg
  • Tant Pruselius

K*B*N, pratar del 11

Jag har verkligen försökt med långtröja under, thights/jeansleggings/leggings....
    Men jag tror jag ska testa både korrens 2 val -principe och frk S varannandag taktik.....

• Tant Pruselius
    Lindadjo skrev 2011-02-10 22:34:33 följande:
    Ibland väljer de hemska matchningar, men då brukar jag bara säga att det ju inte alls passar ihop, och då byter de kläder. De vill ju själv vara fina och matchande....
    Daniel har lärt sig att meandi-matcha. Alltså kolla på halslinningens färg och välja byxor i samma färg. That´s mums boy!

Hejja Er för alla braiga tips.... imorgon är ju förhoppningsvis mer rustad att ta upp kampen med min tonåring!
    Pussar till Er!!!

Lycka till på kuben i morgon Lindajo!

Nif - imorgon, bild!
  • Tant Pruselius
    zasata skrev 2011-02-10 23:48:03 följande:
    Åååå nu spyr ungen med???!!!!
    oho no!!! *klappar på ungen och zasata*
  • Tant Pruselius

*klappar på zasata*

Idag gick påklädningen som en dans, den skedde dock under bollibompatajm så vi får se hur det blir när hon kommer fram till fs Det blev kojolen och linnet från bilden igår + thigts och långtröja under....
    Tog inte faighten om uppsatthår så idag var vi sams hela morgonen *njuter*

Idag fick K lämna för det är total snö kaos här. Har snöat i över 1 dygn... galet ! Jag måste handla till pastasalladen så jag får ta pulkan upp till den lokala affären. Skulle ha åkt iväg till ica maxi med mammaledig vän men hon törs nog inte bege sig ut på vägarna.... vi får se.
    Är det snopet att bara bjuda på rött vin? hade en dunk hemma... tror inte det är så många som kommer till att dricka vin då många garanterat tar bil......

To do
    * städa toaletten
    *skotta trappan
    *gräva fram lycktor till altanen, tända lyktor
    *dammsuga
    *duscha
    *handla
    *göra pastasallad

• Tant Pruselius
    Asereht skrev 2011-02-11 08:52:52 följande:
    Hörde just att ala busstrafik från Nacka är inställd så det måste vara rätt körigt i storstan idag. Dagens heta ämne på fb verkar vara snön.
    på nyhetsmorgon oxå....
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2011-02-11 10:23:39 följande:
    Jo, men hur blir den aptitlig? Obestämd Kryddor, kombinera med vad?
    falukorv, rivenost, tomatsås, champ (om man gillar), oregano - vet ju inte hur vilda dina kidds eller ni är med smaker men äpple, purjolök och curry är oxå kombo bart med farligkörv
  • Tant Pruselius
    Riskiflickan skrev 2011-02-11 10:43:04 följande:
    Min lille är på förskolan alldeles själv idag, tredje inskolningsdagen. Bara vinkade till mig å gick glatt med fröken som sa att hon skulle ringa mig om det var något..... men men.... snart har det gått 1,5 timmar utan problem.... nog bäst jag som har problem tror jag
    underbart!!! Mamma och pappahjärtana är ofta där det är jobbigast !!!
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11