• AnPa

K*B*N, pratar del 11

Jag tror att jag snurrat till det fullständigt! Om man har ryggen i lägsta läget så syns 2 hål varav det översta har 2 svarta piggar från vardera sida, där trodde jag att selen skulle sitta. Har satt dem i de hålen som är under dem nu, har jag gjort rätt?

• AnPa
    bohusbebis skrev 2011-06-11 19:59:19 följande:

Googla på Bee Bee+ , nånstans på youtube finns ett suveränt klipp som visar skillnaderna. Har länkat till den otaliga gånger, men orkar inte titta nu...

ANPA, har nog inte kommenterat men ÅÅÅÅÅ va fin den blå sufflan blev på bee:et!!! LÖÖÖÖÖÖVE. Synd att jag inte hittade nåt blått kantband... får nog ordna en dyna till framöver...

Visst blev den! Sparar den gula lite till hösten tror jag. Jag gillar båda men vill inte tröttna Den andra dynan sitter i frogen nu, funkar perfekt! Färgmatchningen är inte tiptop, men det är ändå lite orange/gul på den och vitt (har offwhite suffla) så det funkar bra tills jag hämtat den din mamma har (hann inte i veckan).

Tror att den andra kantbandet kan funkar ändå, det är ju ändå lite blått i tyget Men som sagt, har inte gett upp drömmen om en blå marimekko...

• AnPa
    Leende skrev 2011-07-04 20:25:20 följande:
    Äntligen lite tid över..Flört

Skall berätta lite om förlossningen..

I fredags vid 15.30 gick vattnet.. Hade inga värkar, men åkte in till östra vid 20-tiden och kollade ctg.
    Sen vid 22 tiden så gjorde dom gyn undersökning och kollade så att det verkligen var vattnet som gått
    och då var jag inget öppet alls... Men barnets hjärtljud var lite stressat, så dom tyckte jag skulle ligga kvar en timma till till kl 23.. Då kom Bm in och frågade om jag ville stanna kvar och bli igångsatt dagen efter.. Vi sa att vi får fundera lite till och sen vid ca 23.10 kom första värken... Efter det gick det fort och värkarna kom tätt tätt... Så vid 23.45 ringde min man på Bm och då fick vi komma till förlossningsrummet..
    där undersöktes jag och var öppen 10 cm och ville krysta.. Så hon hann knappt kalla in en till, utan min man fick hjälpa till lite.. (ni kan tro han var stolt) Flört Den andra sköterskan kom precis när huvet var ute..
    Så på tre krystvärkar föddes han 2 juli kl 00.24, kärlek vid första ögonkastetHjärta
    Alltså ca 1 tim och 10 min från första värken....

Har för första gången varit ute och gått med buggan idag *kär*Han skall heta OlleGlad

Härlig förlossning låter det som!

Fint namn! Grattis igen

• AnPa
    bohusbebis skrev 2011-07-14 08:31:08 följande:
    hoppas vi hinner jobba undan lite idag (hade hoppats på att kunna smita helt å hållet) så vi kan leka med Passau idag.3 av 4 häri vaknade med ögonen hopklibbade (ögoninflammation?), jag trodde det berodde på att jag var ute och körde som en tjuv i natt eftersom omaken glömt mobilen i en båt 1,5 mil bort - och ska köra hela långa dagen idag så den kan behövas... Fick klättra över ett stängt staket och smyga omkring klockan ett på natten... var helt beredd på att bli fångad av nån polis...  
    Hahaha!
  • AnPa
    Fröken Småland skrev 2011-07-13 20:49:38 följande:
    Har jag sagt att TRE av kattungarna har flyttat? Kat(t)astrofen är avvärjd! *lycklig*

Skönt! Jag var nästan redo att ta en där ett tag.... SKA INTE, SKA INTE *upprepar högt för mig själv*
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11