Inlägg från: Nifelheim |Visa alla inlägg
  • Nifelheim

K*B*N, pratar del 11

Lokatt skrev 2010-06-03 13:41:18 följande:
    vilken var den nya då? *glömsk* skyller på att du haft för många
    Minstingen blir flyttad till two-way nu då, håller med om att bakåt är den jättebra.
    Two-way är den nya
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim

Jag är också nyfiken på vilken blå du inte gillade?

Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim
    Lokatt skrev 2010-06-03 13:55:06 följande:

haha adventure stolens blåa. men gissningsvis blir det två sånna, verkade vara den eler en rutig tt välja på sa mannen som talat med de i telefonen på affären. rutig har jag inte sett på bild ens, men rutor låter --- ryyys.

tänkte över det du sa om dina antal bilstolar. till mina tre barn har vi haft fyra stycken totalt! (en till vi fick men sålde snabbt).

Den är ju turkooos. Inte blå. Jag tror att den rutiga är rätt okej ändå, inte jättesnygg, men okej. Det borde vara den här färgen: mega.tradera.com/431/98416431_1.jpg (jag vet att det är fel stol, men tror att Adventure också gjorts i den färgen)
  • Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2010-06-03 18:45:27 följande:
    Nif: Här är norra Europas smutsigaste Taggy-sandaler. Såg att dessa var i strl 24 så kanske det finns lite större storlekar än vad jag mindes? Kolla på deras hemsida vetja, jag har tur som slipper köpa nya sandaler i år då lillebror kan ärva dessa och ett par till. Maja skall få ett par nya dock, men vilka?

Jag gjorde ett vridtest på dem och de är minst lika stabila som Kavatskorna jag hade bredvid. Gillar massor att de är lika bra men till en bråkdel av priset.
    Tack Jag ska absolut kolla där. Hittade de här på hemsidan: images.nilsongroup.com/erez4/erez&tmp=Medium&format=jpeg om de klarar vridtestet så verkar de ju helt okej De du visade verkar inte finnas längre iaf.
  • Nifelheim
    Kavat skrev 2010-06-03 22:09:37 följande:
    Är det någon som köpt bil privat? Tycker det är skitlurigt. Nu har vi hittat en vi kanske vill ha men allt är så mysko... Snubben lät dottern prata i telefon pga dålig svenska, men han har ett svenskklingande namn. Dottern lät som hon kom från Syrien typ trodde maken, men pratade ok svenska, med brytning. Annonsen är inlagd av hans bror på B. De har lån på bilen, som alltså måste betalas för annars så får vi ju överta dem med bilen...  Så långt är vi med.

Men kan man bara belåna bil på flera banker/ställe?
    Går man dit och löser lånet tillsammans så borde väl inget kunna hända eller?
    Känns så risky....!
    Njae. Bara köpt relativt billiga obelånade bilar (50 000kr klassen) och då ar jag försökt hålla mig till personer jag känt att jag kunnat föra en bra dialog med och som verkat pålitliga.
  • Nifelheim

Här är nytillskottet: www.tradera.com/auction/auction.asp har inte hämtat den än, men nu får jag ju min BLÅA vagn iaf. Hoppas bara att Elric får plats, annars måste jag nog snart åka till Danmark trots att det inte känns helt bra

• Nifelheim
    Pruseluskan skrev 2010-06-03 22:46:35 följande:

nu ikväll 20:30 fick min jobbarkompis sin 3:e tös inom loppet av 4år......
    jag vill med ha bebis igen(som om någon har missat!) tror ni jag någonsin kommer lyckas ?.... behöver lite pepp känner jag.... Gråter

Åh, sånt är jobbigt. Hur glad jag än är över nya bebisar i min närhet så sticker det alltid lite i hjärtat.
    Klart det blir din tur också snart! Det kommer när kroppen är redo *försöker trösta*
  • Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2010-06-04 07:35:06 följande:
    Nif: Åh vad spännande med ny vagn, vet att du suktat efter den där royalblå länge . Det blev ingen P&T alls antar jag? Det skall bli kul att höra vad du tycker om Nitron för jag tänkte bara häromdagen att det nog är en vettig vagn som jag missade att prova. Misstänker att den är tung dock men den skall nog inte lyftas och då spelar det ju noll roll.

Pruseluskan: Ja, det känns inte kul eller rättvist när man önskar något mycket och det aldrig händer Men det kommer ju att hända förr eller senare, på ett eller annat sätt. Vi håller tummarna allihopa och i värsta fall får vi komma över och visa hur det skall göras

Kanske trösta dig med den här som sommarvagn så länge?

www.blocket.se/stockholm/Urban_jungel_1800kr_...
    Ja det är jättespännande. Sa när det var bebisplaner förut att jag skulle HA en sån royalblå i antingen nitro eller city cross till bebisen, men räknade bort den helt som vagn till Elric. Hoppas det ska fungera dock
    Det blir nog en P&T sen också, men det får vänta tills ekonomin är lite mer balanserad.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11