Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

K*B*N, pratar del 11

Nifelheim skrev 2011-01-26 22:22:23 följande:
    Hihi, men det är samma X ju. Alltså. X multiplicerat med något annat är ju 38. Eftersom jag inte vet det där andra måste jag ju köra omvänd multiplikation, dvs division. Och då blir ju den "hemliga" sidan 38/X.

Om vi ponerar att X vore 2 och den "hemliga" 19 så skulle jag ju kunna få fram den "hemliga" henom att dividera 38 med X. Dvs 38/2=19

Men jo, det var just det jag skrev. Jag vill ha en förenkling av uttrycket, men det kanske inte går. *Lost*
    Ja, du ser... Har inte läst matte sedan 1991 så får väl skylla på det. Skyndar mig i säng nu innan Kavat kommer in och garvar brallorna av sig för jag vet att hon är på ingång då hon inboxade mig nyss.

*smiter*
    ~~~~~~ Ladda ned Counting Cars till din iPhone ~~~~~~
  • Fröken Småland

Men... men.... *stammar* Såg inte du heller mitt inlägg om frakten? Bläddra tillbaka och kolla, ni kan betala imorgon eller någon annan dag, eller något annat år. Bara jag får soooova nu

• Fröken Småland
    Nifelheim skrev 2011-01-26 22:24:01 följande:
    FrK S: Jo vi kör på 110. Klart vi måste träffas snart. Har jag lyckats med mina parningsförsök så måste jag ju ner till Ullared i sommar för att inhandla en massa nödvändigheter om inte annat. Och så hoppas jag ju såklart på tråddejt. (Och hur blir det egentligen med Parken zoo?)
    Tja, varför välja det ena eller det andra? Drömmer Jag kommer gärna till Eskilstuna och säger hej. Har funderat på att dra med mig hela gänget till Falun i sommar och då ligger ni ju nästan "på vägen".
  • Fröken Småland

Prus: Menade du Schenker eller Posten? Eftersom du avrundat uppåt så vet jag inte säkert...

• Fröken Småland
    Nifelheim skrev 2011-01-27 07:21:36 följande:
    Klart du ska med i så fall!!!
    Japp! *kräver*
  • Fröken Småland
    Nifelheim skrev 2011-01-27 07:30:36 följande:
    aj och oj. Igår "skalade" jag av en bit av tummen. Skulle dra ut en grej ur garderoben som satt hårt fast och tappade såklart taget- slog in tummen i metalllåset till garderoben (var som en liten metallplatta där). det blev en bit helt avskalat och en djup flik (man såg beeeenet i tummen Kräks).
    Efter en del om och men och en tur till Grannens lägenhet lyckades jag hitta material att plåstra ihop den med och kände mig nöjd. Kunde inte röra den men tänkte att det nog var pga svullnad (kunde röra den direkt efter slaget, men då kände jag heller inte att det gjorde ont). Idag är tummen ännu mer svullen och BLÅ Skrikandes Jag har inte tiiiid med det här. Vi ska ha kalas på lördag och jag har hundraelva katter här som skitar ner och äcklar sig så jag har massor att städa och ingen tid alls. *megagnäll*
    Iiiiiuuuuuhhhhh Kräks  Kanske någon professionell bör kolla på det där?
  • Fröken Småland

Jag hinner inte kolla dina länkar Prus men var inne igår och hittade en tröja till lilleman i Harry & Lily gardentree samt en ljuvlig grön tunika med en stor rosa fjäril på till Maja. Om jag kommer iväg på något party så blir det garanterat varsin sån till huliganerna.

Min lilleman borde förresten inte få något alls, igår hade han tydligen stängt av elementet i mitt sovrum så jag låg och frös hela natten Han också, så han låg och klättrade på mig hela natten för att få lite värme. Skitunge!

• Fröken Småland

Zasata, Nif och Ekorren: skall jag skicka med Posten eller Schenker?

Nif: 48 Posten, 40 Schenker

Zasata: 36 Posten, 40 Schenker

Ekorren: 60 Posten, 40 Schenker

• Fröken Småland
    Nifelheim skrev 2011-01-27 10:08:47 följande:
    Schenker om det inte är bökigt för dig.
    Inte bökigt, håller ändå på med de andra. Jackan kostade 199 kr.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11