Inlägg från: Riskiflickan |Visa alla inlägg
  • Riskiflickan

K*B*N, pratar del 11

Asereht skrev 2010-10-08 16:38:12 följande:
    Måste visa vad jag skickade till Zasata i veckan.

http://www.familjeliv.se/hem/asereht/gallery/phpjkgdhv.jpg

Det gula i mitten av blommorna är bin.
    Åh vad fina!!!
  • Riskiflickan
    Lokatt skrev 2010-10-10 09:48:52 följande:
    fr.s, då frågar jag med dig så står du inte ensam. och ne, jag vill heller inte provocera, har ofta funderat över det fenomenet att folk gör det..
    Jag kan nog tänka mig att det är pga tradition....
  • Riskiflickan

För min egen del så döpte jag eftersom jag är troende.... men jag vet många som gör det pga en lång tradition tillbaka i tiden....

• Riskiflickan
    Lokatt skrev 2010-10-13 13:35:52 följande:
    läst ikapp nif och kavat, vaddå för legostad?
    A, förstår inte heller hur din mamma fixar det, men stor eloge till människor som hon som gör det och gör skillnad! {#emotions_dlg.flower} 
    Har vänner samt att min mamma har gjort det och min mormor hela sitt yrkesliv, jobbat med dömda brottslingar som har dömts till psykvård, där är det ju allt möjligt *ryyys*

Jag tänkte bolla lite med er om en grej, behöver verkligen åsikter och in-put. Som ni vet har jag och maken tittat efter nytt boende i flera år nu, pga detta är lite litet. Vi hittar verkligen inget! Har vart och tittat på två, men de föll bort. Det är ont om boenden som passar oss! Köpa vill vi inte så länge jag pluggar.
    Så nu står vi i den här situationen: bor i trea, med trädgård. Två älsta barnen delar rum, byggt ett "loft" åt dom, båda sover alltså "i luften" så golvet i rummet kan nyttjas helt. Minsta sover inne hos oss. minsta fyller tre i februari, så han börjar bli lite stor för det... han har dock ett draperi med byrååer framför som avdelare in till sig, så vi ser varandra inte och han störs inte av våra lampor osv. när han sover. Men det är trångt
    Hur gör vi nu, låter han byta till växasäng om några månader (han har spjälsäng nu) och han ligger kvar i vårt rum? Han flyttar in under de andras loft? Vi byter lägenhet till sämre område, längre avstånd + ingen trädgård bara för att få ett rum till?
    Välldigt jobbigt nu, vad gör vi??
    Jag hade löst det genom att låta honom flytta in till syskonen. Det är ju spännande för honom också. Kan tänkas att det blir jobbigt i början, men jag tror han kommer att klara det jättebra!!! Vi funderar också på ny säng till sonen när han fyller tre, känns lite jobbigt att byta från spjälsängen... som att han börjar bli stor.... vi ska ju söka in till förskolan med..... uj uj uj.... jobbigt!!
  • Riskiflickan

Jag har en granne med två barn, ena på drygt 1,5 å andra på 2,5. De bor lika stort som oss (alltså 2,5:a) men har valt att själva flytta ut i kalla grovingången å specialbygga säng där för att barnen skall få varsitt rum!!!!

• Riskiflickan
    Tant Pruselius skrev 2010-10-14 18:02:00 följande:
    oj...låter kallt!!!*huttrar*
    Hur går det med ert badrum?
    Det är färdigt och jättefint!!
  • Riskiflickan
    Kavat skrev 2010-10-14 22:50:50 följande:
    Usch ska på efterkontroll i morgon. Fattar inte varför jag tycker det ska bli jobbigt... Vet inte hur många gyn undersökningar jag gjort som gravid med de två sista.... Föda barn gick ju också bra. Och jag tror allt är ok då jag inte sprack något men ändå är det läskigt..
    Det är väl alltid läskigt att vara så utelämnad som man är i en gynstol.....
  • Riskiflickan

Åh har en vän som snart skall få sitt första barn så jag vill bara hem å sy klart de söta kläderna de ska få i present.... men men.... det är bara att fortsätta jobba

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11