Nemia noj skrev 2010-07-13 13:28:06 följande:
Här e en till med ledproblem, har gått vid läkare i 3 år nu utan svar o resultat. Sista läkaren jag träffa påstod att de var normalt att unga tjejer mellan 18-26 år hade ledvärk, de hade med för lite ledvätska att göra. ... Känns inte som de var ett ok svar enligt mig, men o andra sidan e jag bara 26 i ett år till - 2 mån, så sen kan hon ju inte skylla på de när jag kommer tillbaka.
Kan inte sova klokt o vaknar alltid med försvagad kännsel på morgonen, kan knappt lyfta telefonen från nattysbordet. O så värken på de..
Men samma här, de känns helt klart lite bättre på sommaren än vintern. Mulet o regningt e värre än solsken.
Är det någon som ska invadera medeltidsveckan i visby i år?
Trist att inte bli tagen på allvar, även om hennes påstående är rätt, jag gick hos läkare å rände mellan 7 - 15 års ålder innan jag fick min diagnos ställd genom att jag skickades till reumatologen å fick ta tester där.... å när jag äntligen fick diagnos hade jag redan varit sjuk i åtta år.....
Jag var bättre i lederna under graviditet, det är vanligt att man är det, oftast är man även bättre i andra autoimmuna sjukdomar också, min mage var exvis bättre med.
Jag är klart bättre på sommartid, men jag är väldigt beroende av väderomslag och mår bättre om temperaturen och vädret är jämnt och stabilt....