Inlägg från: Tant Pruselius |Visa alla inlägg
  • Tant Pruselius

K*B*N, pratar del 11

finns det stödstrumpor på Gekåås? Stortbehov men snåljoppe på dem nu det sista 3-5veckorna(!!!).... går in i v 38 imorgon...

• Tant Pruselius
    Riskiflickan skrev 2011-02-19 07:11:51 följande:
    Låter som om hon bor åt mitt håll

Har du vart inne i den slutna tråden och tjeckat in min böld under tutten - behöver ett expertutalande som säger att jag INTE kommer dö!*lägger huvet på sne*
  • Tant Pruselius

Jag har faktiskt, handen på hjärtat aldrig vart på ett lekland.... Men k har vart med T och pappa-kompis med barn.... Måste nog ta min leklands oskuld någon dag kanske....

• Tant Pruselius

Jag vet inte om jag fått det berättat för mig korren - hur du hamnade på Ön?! Va det pga syster? Är vipera infödd gotlänning?!

• Tant Pruselius

Tycker alltid att T blir snorig och förkyld efter besök i simhallen Men annars tror jag det är bra att ge dem vatten vana och etikette , tror ni inte? Jag skickar dock K till badhuset för än har jag inte hittat någon burkini (burka i baddräktsmaterial)

• Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2011-02-21 12:19:56 följande:
    Kommer ni ihåg att jag hade en lång utläggning för mindre än ett år sen om att jag inte gillar ordet snippa och att jag aldrig kommer att kunna använda det? Jag tror också att jag skrev att rätt vad det är så anpassar jag mig väl jag också och tycker till och med att det är ett bra ord?

Där är jag nu! Ordet har dykit upp i några sammanhang på sistone, bl a i samtal med mina brorsdöttrar som är något lite äldre än Maja och jag tycker att ordet är jättegulligt och bra numera Drömmer Vi har helt pensionerat tissetrollet och nu är det snippan för hela slanten.

Jag säger det igen; Fröken Småland är (minst!) två år efter alla andra Cool
    ääää kolla på mig, jag följer 3 kronor nu 16år senare, höhö (okej okej, inte riktigt sant... jag följde det för 16år sedan oxå )
    Asereht skrev 2011-02-21 13:54:30 följande:
    Vi är på Naturhistoriska Riksmuseet i Sthlm och har seriös punka på buggan.
    oho no ! Hur löste det sig, där hade det vart bra med Bee .... Hur går det på den fronten?

*spricker ju snart av nyfikenhet*(inorerar att sprickandet helt klart är av andra orsaker )
  • Tant Pruselius
    Nifelheim skrev 2011-02-21 16:19:28 följande:
    Jag gillar också ordet snippa. Har till och med nästan lyckats få min mamma att använda det, fast hon har svårt för att lära.

Elric deklarerar ofta vitt och brett att han har legat i min mage och kom ut ur snippan och att jag har legat i mormors mage och också kom ut ur snippan men när han blir pappa får doktorn skära upp magen o ta ut bebisen

Jodå, jag HAR förklarat att pojkar/pappor inte har bebisar i magen, men det hjälper inte.
    Hjärta

Min bebis ska komma ut ur mina tuttar enligt T.... vi får se. Nu har jag faktiskt drabbats av vetskap att jag kanske ska FÖDA om 2 veckor - hjälp! Vet i gudarna !!! Får man lov att lämna veto?!
    Fröken Småland skrev 2011-02-22 06:16:52 följande:
    Det blir Ge-Kås efter lunch idag. Passau: du får mms:a mig detaljer för jag har ingen aning om vad det är du vill ha...
    Jag skulle ju "få"/tvinga mig på följa med Cool
    hmmm.... plastad frotté`vad tror du frakten blir på det?
    sedan finns det en babyfilt i microflecce som jag skulle vilja haaaa....
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2011-02-22 10:54:53 följande:
    Jag försöker också få mina grabbs att sitta och kissa. Att stå har de kommit på sälva att man kan göra, jag försöker få dem att förstå att det är bättre att sitta.

Buggan hade ju punka på ena bakdäcket. Jag trodde någon av barnen luftat däcket, vi pumpade det innan vi åkte och det var ok. Efter några minuter inne på museet var det tomt.Pumpade igen och tio min senare var det tomt igen. Med andra ord punka. Nackdelen med lufthjul och faktiskt min första punka ever på barnvagn trots otaliga lufthjul genom åren. Har inte sett någon vits med att uppgradera till camhjul heller förren nu men tror jag nöjer mig med att skaffa en ny slang bara,betydligt billigare.

Biet har landat, fick mail om det igår när vi var på museet. Synd att jag inte fick det tidigare för då kunde vi hämtat upp den innan eftersom vi ändå var in till stan när vi åkte. Förhoppningsvis orkar maken hämta den idag.
    wääääääjh!!!!!! GRATTIS!!!! NOW can you TELL !!?? *huvet på sne*
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11